McCoy til NCR Ducati, WSB

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Fra MCN:

McCoy moves to WSB
11 Dec 2003

The NCR Ducati squad has confirmed that Garry McCoy will ride for the team in the 2004 World Superbike Championship.

The Australian rider, who was with the Kawasaki MotoGP team this year, will replace Regis Laconi after the Frenchman left to ride for the factory Ducati WSB squad in 2004.

We'll bring you more details of the move as they come in.

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212132&documentID=187997

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ska bli kul o se om han fortfarande har det i sig, nu när han hamnar på en hyffsat kompetent hoj! Bra för WSB att få en karismatisk förare!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Azzurro skrev:
Fra MCN:

McCoy moves to WSB
11 Dec 2003

The NCR Ducati squad has confirmed that Garry McCoy will ride for the team in the 2004 World Superbike Championship.

The Australian rider, who was with the Kawasaki MotoGP team this year, will replace Regis Laconi after the Frenchman left to ride for the factory Ducati WSB squad in 2004.

We'll bring you more details of the move as they come in.

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212132&documentID=187997

Fy fan vad sorgligt. Han övertar Laconis plats i WSBK. Om han inte sopar rent i WSBK lär vi inte få se McCoy i MotoGP igen. Och inga mer av hans sladdar. Jag tror att det skulle vara möjligt att skramla ihop de $ som krävs för att världen ska få forsätta att se McCoy i MotoGP.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det finns både för och nackdelar. Det positiva är att vi i alla fall får se karln på TV. Förhoppningsvis väldigt högt upp dessutom.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Nyteknik skrev:
Fy fan vad sorgligt. Han övertar Laconis plats i WSBK. Om han inte sopar rent i WSBK lär vi inte få se McCoy i MotoGP igen. Och inga mer av hans sladdar. Jag tror att det skulle vara möjligt att skramla ihop de $ som krävs för att världen ska få forsätta att se McCoy i MotoGP.
Jag tror inte att han kan rå på Toseland eller Laconi med NCR hojen, om de inte får ett matrial som är närmare Ducatis fabrikshojar än vad som varit fallet i år.

Last edited:

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
sbk duccen är i mina ögon ingen sladdmaskin jag tror inte den passar hans körstil men det lär vi märka om jag har rätt eller fel

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag blir så trött, all denna politik i vm racing, karln är ju hur duktig som helst.
OM duccen passar honom, då vinner han wsb, om inte så kan vi nog glömma en gp comeback.

han e ju gud. :Bugar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lord Melchet skrev:
Men när Klot-Kurtis Krashat färdigt i Kennystallet kommer det att finnas en plats där i mitten på säsongen, Kurtis enda tillgång som förare är hans legendariske pappa, och även Kenny är en man med ett begränsat tålmod.
Kurtis Roberts i Moto GP, Merde :mad: !

En bra synpunkt som förhoppningsvis visar sig stämma. Jag tror inte heller på Kurits och ogillar den typ av svågerpolitik som har gett honom platsen hos Proton. Men även om McCoy får köra KR5:an innebär det ytterligare bedrövelser med en bångstyrig maskin.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lord Melchet skrev:
Jag tror inte att han kan rå på Toseland eller Laconi med NCR hojen, om de inte får ett matrial som är närmare Ducatis fabrikshojar än vad som varit fallet i år.

NCR ska väl köra med 999F03, eller?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
PutteLiten skrev:
Intresset för WSB ökande när McCoy ska köra där :)

Precis! Nu ser jag hellre SBK än Motogp, helt klart. Garry i toppform är tio ggr mer underhållande än nån annan. Ska nog kolla på Sydafrikaracet i eftermiddag.....

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Nyteknik skrev:
En bra synpunkt som förhoppningsvis visar sig stämma. Jag tror inte heller på Kurits och ogillar den typ av svågerpolitik som har gett honom platsen hos Proton. Men även om McCoy får köra KR5:an innebär det ytterligare bedrövelser med en bångstyrig maskin.
Tog bort detta då det egentligen inte är vad tråden handlade om, men Kurtis på en KR 5 blir årets Pere Riba.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
Precis! Nu ser jag hellre SBK än Motogp, helt klart. Garry i toppform är tio ggr mer underhållande än nån annan. Ska nog kolla på Sydafrikaracet i eftermiddag.....

När var han i toppform senast då. Jag inbillar mig att den gode Sladdguden har otroligt mycket att bevisa. Han är inte den ende som sladdar längre och det var ett tag sen det gick fort....

Den mest älskade jumbon inom motorsport???

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
När var han i toppform senast då. Jag inbillar mig att den gode Sladdguden har otroligt mycket att bevisa. Han är inte den ende som sladdar längre och det var ett tag sen det gick fort....

Medhåll. Alla som snackar om att de saknar McCoys sladdar, har ni helt missat exempelvis Nicky Haydens framfart? Hans långsladdar i 180+ över krönet på Phillip Island? McCoy är en föredetting, precis som Kenny Roberts Jr.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:

Äh, Garry är som Yngwie, han är kanske inte snabbast längre, men han är coolast.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...