McCoy til NCR Ducati, WSB

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Medhåll. Alla som snackar om att de saknar McCoys sladdar, har ni helt missat exempelvis Nicky Haydens framfart? Hans långsladdar i 180+ över krönet på Phillip Island? McCoy är en föredetting, precis som Kenny Roberts Jr.

Om du tycker Haydens "framfart" går att jämföra med McCoy föreslår jag att du spanar in filmen här:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=30726

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Helt riktigt, även om många förare "sladdar" nuförtiden in i svängar och kanske powerslidar ut ibland så är det inte samma sak som att köra speedway på asfalt. Det är det McCoy gör....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Helt riktigt, även om många förare "sladdar" nuförtiden in i svängar och kanske powerslidar ut ibland så är det inte samma sak som att köra speedway på asfalt. Det är det McCoy gör....

McCoy var kungen på att sladda 500'a, och för det kommer jag alltid att minnas honom. Tyvärr tror jag inte han kommer göra wsbk-showen särskilt mycket livligare.
När det gäller sladdandet sen fyrtaktarna klev in, så har McCoy inte varit särskilt framstående, rossi m.fl har lagt minst lika feta rökare in och ut ur kurvorna...
MotoGP kommer fortsättningsvis vara nummer1, wsbk ska vara glada om de överlever nästa år..
Men, jag hoppas att McCoy gör bra ifrån sig, så han får chansen att komma tillbaka.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
McCoy var kungen på att sladda 500'a, och för det kommer jag alltid att minnas honom. Tyvärr tror jag inte han kommer göra wsbk-showen särskilt mycket livligare.
När det gäller sladdandet sen fyrtaktarna klev in, så har McCoy inte varit särskilt framstående, rossi m.fl har lagt minst lika feta rökare in och ut ur kurvorna...
MotoGP kommer fortsättningsvis vara nummer1, wsbk ska vara glada om de överlever nästa år..
Men, jag hoppas att McCoy gör bra ifrån sig, så han får chansen att komma tillbaka.

Vad gäller Garrys sladdande så kan jag inte uttala mig då jag knappt såg honom förra säsongen. Förutom ett par klipp på Internet där han lade ett par rökare som Rossi inte ens varit i närheten av....

Medan WSS var rena rama sömnpillret förra året så var ju andra halvan av WSBK-säsongen kanon! Det är kanske inte lika stora stjärnor där som när det begav sig, men grymma race var det med stora tätklungor. I ärlighetens namn var inte årets Motogp-upplaga speciellt upphetsande som helhet.

Garry McCoy+Tätklunga=Roligt!

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Chris Ash skrev:
Medan WSS var rena rama sömnpillret förra året så var ju andra halvan av WSBK-säsongen kanon! Det är kanske inte lika stora stjärnor där som när det begav sig, men grymma race var det med stora tätklungor. I ärlighetens namn var inte årets Motogp-upplaga speciellt upphetsande som helhet.

!QUOTE]

Precis! För att som vissa påstår att det är för låg standard på förare och material i SBK innebär ju inte att det blir ointressant racing, kanske snarare tvärt om.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:

Eehhh, tittade du på filmen ovan som jag tipsade Valmers om? "Inte särskilt framstående" och "minst lika feta" får du nog formulera om lite...

oFFkeFF skrev:

Ja, svårt att se hur WSBK ska återfå sin status som konkurrent till MotoGP. Skulle nog kräva att AMA och BSB descimerades rejält.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lord Melchet skrev:
Chris Ash skrev:

!QUOTE]

Precis! För att som vissa påstår att det är för låg standard på förare och material i SBK innebär ju inte att det blir ointressant racing, kanske snarare tvärt om.

Det som gör sbk ointressant är de löjliga reglerna, som vissa team dessutom lyckas trassla sig förbi med hjälp av mutor eller gud vet vad..
Ointressant blir det om reglerna ger vissa team fördelar, eller andra team nackdelar. Sen när man ska "vikta" in för och nackdelar så blir det ju bara pannkaka av det hela..

Olika vm-titlar värderas olika högt. En wsbk-titel är givetvis en stor framgång, ungefär som att vinna cart eller irl. Men en Formel1 eller MotoGP-titel slår helt enkelt högre.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Det som gör sbk ointressant är de löjliga reglerna, som vissa team dessutom lyckas trassla sig förbi med hjälp av mutor eller gud vet vad..
Ointressant blir det om reglerna ger vissa team fördelar, eller andra team nackdelar. Sen när man ska "vikta" in för och nackdelar så blir det ju bara pannkaka av det hela..

Olika vm-titlar värderas olika högt. En wsbk-titel är givetvis en stor framgång, ungefär som att vinna cart eller irl. Men en Formel1 eller MotoGP-titel slår helt enkelt högre.

Givetvis, jag har inte påstått något annat. Du måste vara en skickligare chaufför för att vinna Motogp, helt klart.

Men, löjliga regler eller ej, så är det tät racing och det är det jag gillar. Suzukin var klart efter i början men efter några race så utmanade Lavilla Hodgson på fabriksduccen. Att de andra japsarna inte var med beror helt enkelt på att de inte satsade. En ordentligt byggd och backad R1 eller CBR borde kunna ta upp kampen med Ducati utan problem.

Som jag ser det är det upp till bevis för Garry. Han borde köra åttor runt Laconi och company om han är lika bra som han alltid varit.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Eehhh, tittade du på filmen ovan som jag tipsade Valmers om? "Inte särskilt framstående" och "minst lika feta" får du nog formulera om lite....

Feta sladdar i all ära, men det skadar ju inte om man är snabb också.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Givetvis, jag har inte påstått något annat. Du måste vara en skickligare chaufför för att vinna Motogp, helt klart.

Men, löjliga regler eller ej, så är det tät racing och det är det jag gillar. Suzukin var klart efter i början men efter några race så utmanade Lavilla Hodgson på fabriksduccen. Att de andra japsarna inte var med beror helt enkelt på att de inte satsade. En ordentligt byggd och backad R1 eller CBR borde kunna ta upp kampen med Ducati utan problem.

Som jag ser det är det upp till bevis för Garry. Han borde köra åttor runt Laconi och company om han är lika bra som han alltid varit.

Inget snack om att han är snabb när han är motiverad. Frågan är om det motiverar honom att åka i ett "b-mästerskap" på dieselhojar som han mer än en gång sagt att han tycker är tråkiga.. Från 500 vansinneseffekt, till kawa radfyra, med högre men snällare effekt, till ducati med ännu extremare "dieselkurva"..

Problemet med wsbk är ju att få eller snarare inga fabrikanter vill satsa på mästerskapet, just på grund av de löjliga reglerna. Satsar inte fabrikerna, så blir det halvhjärtade försök från visserligen duktiga team, men det måste helt enkelt mer till om mästerskapet ska utvecklas till något bra.

Det är bara att kolla på vad som händer med diverse "standardbilsmästerskap" med jämna mellanrum, de dör ut, när en eller annan fabrikant vägrar delta..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Hur snabb tror du att din Boyzone-lookalike-idol Nicky Hayden hade varit på surkawan?

Troligen snabbare (hypotetisk fråga). Han hade iallafall bergsäkert försökt göra någonting bra av det, till skillnad från jag-är-sur-och-omotiverad-för-att-jag-har-lite-sämre-hoj-McCoy/Roberts.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Chris Ash skrev:
Hur snabb tror du att din Boyzone-lookalike-idol Nicky Hayden hade varit på surkawan?

Lika snabb som Mc Coy ungefär? Skillnaden mellan förare på samma maskinmaterial är sällan stor men det är inte det som är grejen. Alla tar i Mc Coy med vita handskar som om han vore självaste Jesus bara för att han kör med sladd. Han är inte mycket bättre eller sämre än någon annan, han är en i högen av duktiga förare. Det blir lite löjligt när folk gråter sig till sömns för att en medelmåtta lämnar MotoGP. Att höja Mc Coy till skyarna bara för att han kör med sladd är för mig oförståeligt och den uppmärksamhet han får står inte i proportion till hans talang eller de resultat han presterat. Sedan fyrtaktarnas intåg har sladd blivit vardagsmat men Mc Coy är tydligen fortfarande kung? Vem sände ett kondoleanskort till Ukawa? Var var avtackningskommitten när Criville lade handskarna på hyllan? Vem gick med i begravningståget när Abe blev av med sin ordinarie plats?

Jag förstår inte.

Bifogat

• abe.jpg
    abe.jpg
    22.1 KB · Visningar: 9

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Teddy skrev:
... Det blir lite löjligt när folk gråter sig till sömns för att en medelmåtta lämnar MotoGP. Att höja Mc Coy till skyarna bara för att han kör med sladd är för mig oförståeligt och den uppmärksamhet han får står inte i proportion till hans talang eller de resultat han presterat. .....

Kunde inte ha sagts bättre...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ska faktiskt rakryggat erkänna att jag ändrat mig en smula av era argument.
nog tycker jag McCoy är cool, men så jäkla bra har han inte kört på länge nu.

Abe, detta är för mig ett oändligt mysterium, hur fanken kan det vara så att nånn som kommer på sextonde plats i världens hårdaste serie efter att bara har kört fem av sexton tävlingar inte får nytt förtroende?
vansinne kallar jag det.

Bifogat

• pres_mini.jpg
    pres_mini.jpg
    15.7 KB · Visningar: 12
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Lika snabb som Mc Coy ungefär? Skillnaden mellan förare på samma maskinmaterial är sällan stor men det är inte det som är grejen. Alla tar i Mc Coy med vita handskar som om han vore självaste Jesus bara för att han kör med sladd. Han är inte mycket bättre eller sämre än någon annan, han är en i högen av duktiga förare. Det blir lite löjligt när folk gråter sig till sömns för att en medelmåtta lämnar MotoGP. Att höja Mc Coy till skyarna bara för att han kör med sladd är för mig oförståeligt och den uppmärksamhet han får står inte i proportion till hans talang eller de resultat han presterat. Sedan fyrtaktarnas intåg har sladd blivit vardagsmat men Mc Coy är tydligen fortfarande kung? Vem sände ett kondoleanskort till Ukawa? Var var avtackningskommitten när Criville lade handskarna på hyllan? Vem gick med i begravningståget när Abe blev av med sin ordinarie plats?

Jag förstår inte.

Du är ute och cyklar med ditt svart/vita, "racer mind", vinna eller försvinna -resonemang.

McCoys sätt att sladda en motorcykel på asfalt är unikt och det är fullt begripligt att många tycker det är mer än tråkigt att inte få se honom mer. Jag tror inte att någon menar att McCoy är bäst eller snabbast, men han är en av få förare som får publiken att höja på ögonbrynen. Kan inte det vara värt en del? Varken Ukawa eller Abe gjorde detta.

"Vardagsmat" my ass:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=30726

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
R2 skrev:
ska faktiskt rakryggat erkänna att jag ändrat mig en smula av era argument.
nog tycker jag McCoy är cool, men så jäkla bra har han inte kört på länge nu.

Abe, detta är för mig ett oändligt mysterium, hur fanken kan det vara så att nånn som kommer på sextonde plats i världens hårdaste serie efter att bara har kört fem av sexton tävlingar inte får nytt förtroende?
vansinne kallar jag det.
Jag vill inte vara tyken men det kan ju ha att göra med att Abe under nästan 10 års tid haft tillgång till toppmaterial utan att visa några tecken till att vara ett mästarämne.
Precis som Haga blixtrar han till ibland men har inte förmågan att ta sig i mål tillräckligt ofta.
Det är ett mysterium varför inte japaner lyckas på stora hojar.
OK, nu blir man väl idiotförklarad för att man vågar kritisera två ikoner, men om alla tyckte lika så skulle det bli ganska tråkigt. :hihi

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
skulle jag vara en ikon? nneeeeejjj jag kunde bara inte låta bli bara.
kritisera på bara, detta är ju ett forum för åsikter, inte övertyganden.

så alla andra är mästar ämnen i motogp, njae, 3-5 förare kan vinna klassen, resten är rökta redan för första start, så varför skulle inte abe passa in där? kom väl typ 6a för ett par år sedan.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...