McCoy tillbaka i MotoGP

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sandstream skrev:
2470690
Capirex provade Ducatis GP7 (deras 800cc) nyligen dagen efter ett race och trots att det var första gången han körde hojen och bara la runt 20 varv så var han bara 1,5 sekunder från sin bästa tid i racet.
Ellison och Cardoso brukar vara betydligt mer än 1,5 sekunder per varv efter täten.
Men, men ... det var ju en Ducati!! :D

sandstream

Guest
elwe skrev:
2471201 Men, men ... det var ju en Ducati!! :D
:hihi :tummenupp

Nyteknik skrev:
2471150 Det har du helt rätt i. Jag blev förledd av faktafelet i det citerade inlägget. Det gör jämförelsen med Capirossi än mer irrelevant.
Kanske den sämsta bortförklaringen för bristande läsförståelse jag sett på länge :rofl

Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Hoppas han gör oväntat bra ifrån sig så att han får en bra styrning till nästa år.

Även om han hamnar i WSBK dvs.

Duccen han körde första året var ju inte direkt vass (2004) och Petronas-hojen förra året var väl inte så kul heller....

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Redback skrev:
2469154 Hur har det gått på tester för Ilmor någon som vet varvtider?

At Barcelona the team shared the track with Ducati's new 800cc prototype, itself impressively fast when tested alongside the current 990cc machines after the Czech Republic Grand Prix, but Ilmor claims that McCoy lapped 0.4 seconds faster than the new Italian V4.

"That was on Dunlops, so we are pretty pleased with the performance so far," Ilmor's managing director Steve Miller told Crash.net. "We were running six or seven lap stints and were 0.4 seconds faster than the 800 Ducati, and one second slower than the (multiple race winning) 990 Ducati

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Fan vad coolt! En idol är tillbaka! :yoparty

Nån som sett bilder/data på den där hojen? Länkar?

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
Jag ÄLSKAR McCoy!
Skiter i om han t.o.m. skulle vara långsammast på banan, finns ingen som kör lika fräsigt som honom.

Vilket datum är första MotoGP-loppet han är med i?

Mvh Nicklas.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Cliff Barnes skrev:
2473076 At Barcelona the team shared the track with Ducati's new 800cc prototype, itself impressively fast when tested alongside the current 990cc machines after the Czech Republic Grand Prix, but Ilmor claims that McCoy lapped 0.4 seconds faster than the new Italian V4.

"That was on Dunlops, so we are pretty pleased with the performance so far," Ilmor's managing director Steve Miller told Crash.net. "We were running six or seven lap stints and were 0.4 seconds faster than the 800 Ducati, and one second slower than the (multiple race winning) 990 Ducati
om det är sant alls så blir det mkt spännande
när är första racet? inte japan va?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Har ni missat att han faktiskt är från Farsta och reggade sig 2004? Långt före det ni blir upprörda över inträffade om jag förstått det rätt. Har han bytt nick efter det blev känt är det förstås osmakligt men annars kan man väl inte behöva byta nick för vad andra sysslar med. Av tvång alltså, att man själv kan vilja byta är en annan sak.

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
Jag är den som numera är aktiv.

Skämtåsido så skaffade jag mitt nick innan våldtäcksmannen i media felaktigt fick namnet "Farstamannen" (bodde egentligen i fagersjö).

Eftersom den gamla Farstamannen härjade på 80-talet så tyckte jag att det är så inaktuellt att jag kan snika det.
Men det är klart, det finns ju alltid gnälliga gubbar utan humor som lyckas hitta något att anmärka på.

Nyteknik, f.ö. så tycker jag din bild är otrevlig också, Swedie borde nog tvinga dig att byta ut den. Ditt nummer på hojen är namnet på en mycket osmaklig sexuell ställning som vissa äldre snuskhummrar brukar ängna sig åt att utföra på varandra ibland.
USCH!

Mvh Nicklas.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Neutral skrev:
2474004 Har ni missat att han faktiskt är från Farsta och reggade sig 2004? Långt före det ni blir upprörda över inträffade om jag förstått det rätt. Har han bytt nick efter det blev känt är det förstås osmakligt men annars kan man väl inte behöva byta nick för vad andra sysslar med. Av tvång alltså, att man själv kan vilja byta är en annan sak.
"Farstamannen var en våldtäktsman som härjade i södra Stockholm under 1991. Ett drygt tiotal kvinnor utsattes för våldtäksförsök under de dryga tre månader mannen härjade som värst, varav fyra fullbordade våldtäkter. Under senhösten upphörde övergreppen tvärt, och polisen lade slutligen ned utredningen eftersom ingen kunde bindas till brotten."

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...