Mchandlarna

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Är det ok att mchandlarna ser surmulna ut om man köpt mc på annan firma, när man kanske köpt 2 gånger där innan, hos dom!
Och det skiljer kanske 5-10000:- billigare på en ny hoj! Vad tycker ni:confused:

Gabor

Guest
Bara att gå till en annan handlare....blir man illa bemött, bara skita i den firman.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag tycker att det är ok att de ser surmulna ut när jag köper på ett annat ställe, bara de inte ser surmulna ut där också, för då vet jag varken in, eller ut. Kanske blir jag surmulen själv.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Tycker dom agerar lite fel som verkar sura, fan dom borde istället visa att dom är bättre så du återkommer dit med nästa affär.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Ja min erfarenhet av handlare är att har man en gång köpt nåt betydande där så är det nästan så att man "tillhör" dom, går man någon annanstans så är man otrogen och förtjänar sen bara skit :näsblod
Min personliga erfarenhet, därför handlar jag bara på nätet om jag inte får nåt gratis :) , kan ju prova sakerna hos en mer etablerad handlare och sen köpa på nätet, då snackar vi verkligen utnyttja och vara otrogen :D

Åter till kärnfrågan, dom borde väl vara glada att du ändå återkommer. Du kanske köper utrustningen där, eller reservdelarna till hojen. Man vinner inte alla affärer i livet, så är det.

/Nitrous

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ja min erfarenhet av handlare är att har man en gång köpt nåt betydande där så är det nästan så att man "tillhör" dom, går man någon annanstans så är man otrogen och förtjänar sen bara skit :näsblod
Min personliga erfarenhet, därför handlar jag bara på nätet om jag inte får nåt gratis :) , kan ju prova sakerna hos en mer etablerad handlare och sen köpa på nätet, då snackar vi verkligen utnyttja och vara otrogen :D

Åter till kärnfrågan, dom borde väl vara glada att du ändå återkommer. Du kanske köper utrustningen där, eller reservdelarna till hojen. Man vinner inte alla affärer i livet, så är det.

/Nitrous

Precis så är det :mad:
Tilläggas ska att detta hände mej för några år sedan, tänkte bara ventilera detta litegrann!

Frågade du om dom kunde matcha priset?
Klart att jag gjorde! Inte poppis alls:rolleyes:

Det är också så att dom större firmorna håller ihop!
Efter detta som hände att man kollade rätt pris på hojen, och köpte den billigaste, så blev man i stort sett portad, här ska du få för att du! Svinpris, och sedan dåligt bemött på bägge ställena! Trevligt!

Last edited:

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR

/Nitrous
Jag anar kanske en gnutta ironi i din text, men faktum är att många gör precis som du skriver. Men med den inställningen så kommer det inte finnas många handlare kvar inom en snar framtid. Tänk om din lokala handlare konkar och att du står där tomhänt dagen innan tävling med med saknade delen du bara måste ha.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024