MCK Vilse - Nationaldagsrundan 2008

Svalan

Stor men snabb
Gick med
24 Dec 2007
Hoj
Cbr1000rr - 06
Köra till Höör-rundan.

1. Palle71
2. sajklan
3. Chaklaz (om kortet e klarat)
4. Palle71 - Jesper
5. Hannes
6.Svalan
7.Wtm

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Inga problem var ju i samma grupp förra rundan :)

låter bra:tummenupp

Bushido: Du kommer att fixa NDR lika fint som du hängde på i SVT. Ingen bryr sig om du kör en tvitakt/125:a...alla kommer att hinna med.
Brukar ofta vara så att personer med större hojar inte klarar av när det börjar svänga och då blir det luckor oavsett ändå.

ok, kan väl möjligen tro på det om det kommer från dig:) du har ju erfarenhet så:tummenupp men varför ska inte du med för??:confused: (nej, jag minns inte vad du sa när jag frågade sist...:rolleyes: )

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Min grupp blir snabba gruppen. :yoparty

Måste reka vägarna först bara så jag kan hålla jämnt tempo, blir iofs inte übersnabbt men snabbare än de andra grupperna (förmodligen.)

Sen får jag se hur det tempot funkar och om alla hinner med annars får vi ju ändra tempot lite. :)
Din grupp blir snabba gruppen men chilla lite. Jag vet hur det blir när ungtupparna börjar mäta höjden på kammen, det slutar med ett eller flera besök i spenaten. Du har själv varit ute o vänt och dessutom funderat på att lägga ner efter Röris och stooffes död förra året.
Vill inte bli sedd som moraltant men denna rundan är inte nån rejstävling så låt oss hålla oss på en rimlig nivå. Detta gäller alla.

Vad gäller hastigheter i övrigt så är det min fasta övertygelse att vi idag inte är speciellt välsedda i allmänhetens ögon. Om vi beter oss "hyggligt" i byar och städer (håller oss rimligt nära hastighetsgränserna) och inte ligger o gazzar till varvstoppet så kanske vi får en mindre dålig stämpel. Ute på 70 och 90 vägarna ska vi ha så kul man kan ha! Inspirerat tempo alltså. :yoparty

1. ALLA är välkomna att hänga på, vi anser dock att ni med glidare bör tänka er för både en o två gånger då tempot på de kurviga vägarna är "inspirerat". Det kommer inte att gå tokfort så det går att åka med passagerare. Vi prioriterar den sociala delen och tempot blir därmed moderat men inspirerat.
Ett Liljeholmen gick upp!

Någon nämnde i tråden "MCK Vilse - 19 April" att varför kontaktar vi inte pressen så de för engångs skull skriver något positivt om hoj åkning.

Kan detta vara aktuellt till "MCK Vilse - Nationaldagsrundan 2008" eller vill vi hålla media utanför?

Om det blir aktuellt så kan jag hålla i kontakten, men jag tycker att "the topp of" MCK Vilse har första tjing som de referenspersoner som får uttala sig.

Positiv eller negativ respons?
Både och, jag och blacktriple hade denna diskussion redan förra året, vi kunde få nån journalist från HD att åka på bönpallen (läs rätt nu, inte på en HD). Är kluven, visst, kul att visa den sociala positiva sidan av MCK Vilse och hojåkningen men samtidigt... vill vi ha ögonen på oss? Kan vi leva upp till den bild som målas upp för i en artikel i ett sammanhang som detta så måste vi framstå som änglar. YouTube klipp med bombwheelies och rejs genom småorterna passar inte riktigt in i den bilden.

Last edited:

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Din grupp blir snabba gruppen men chilla lite. Jag vet hur det blir när ungtupparna börjar mäta höjden på kammen, det slutar med ett eller flera besök i spenaten. Du har själv varit ute o vänt och dessutom funderat på att lägga ner efter Röris och stooffes död förra året.
Vill inte bli sedd som moraltant men denna rundan är inte nån rejstävling så låt oss hålla oss på en rimlig nivå. Detta gäller alla.

Vad gäller hastigheter i övrigt så är det min fasta övertygelse att vi idag inte är speciellt välsedda i allmänhetens ögon. Om vi beter oss "hyggligt" i byar och städer (håller oss rimligt nära hastighetsgränserna) och inte ligger o gazzar till varvstoppet så kanske vi får en mindre dålig stämpel. Ute på 70 och 90 vägarna ska vi ha så kul man kan ha! Inspirerat tempo alltså. :yoparty

1. ALLA är välkomna att hänga på, vi anser dock att ni med glidare bör tänka er för både en o två gånger då tempot på de kurviga vägarna är "inspirerat". Det kommer inte att gå tokfort så det går att åka med passagerare. Vi prioriterar den sociala delen och tempot blir därmed moderat men inspirerat.

Både och, jag och blacktriple hade denna diskussion redan förra året, vi kunde få nån journalist från HD att åka på bönpallen (läs rätt nu, inte på en HD). Är kluven, visst, kul att visa den sociala positiva sidan av MCK Vilse och hojåkningen men samtidigt... vill vi ha ögonen på oss? Kan vi leva upp till den bild som målas upp för i en artikel i ett sammanhang som detta så måste vi framstå som änglar. YouTube klipp med bombwheelies och rejs genom småorterna passar inte riktigt in i den bilden.

Vi har traktorer så det är lugnt när vi komerm ut där =)
Tror Snake kommer ha en min tv med och vissa lite MotorGP först för att insirera folket haha

Solid snake

Guest

Helt klart, det kommer inte bli sånt tempo som när jag kör själv eller med Lundagänget, men det kommer gå liiite snabbare än mellan, iaf 70 i kurvorna på 70 vägarna gillar jag att hålla, det är rätt lagom med stor grupp som det antagligen kommer bli.

Sen får man hoppas att ingen kör ut i spenaten även om det händer i den hastigheten vi körde sist, men som sagt det kommer inte bli rejstempo.

Det säger jag bara att det kommer bli för att ragga in folk i min grupp. :hihi

Hastigheten kommer hållas inne i byar +-5km/h skulle jag tippa.

Jepp jag vart sugen på att lägga av ett tag men sen funderade jag lite på om det var det Stoffe och Patrik hade velat, det tror jag inte att de hade velat + att suget kom tillbaka efter ett tag.

Fast när jag var ute i spenaten höll jag mig på hjulen, gick ju inte så fort, 20 kanske. :hihi

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
God morgon ;)
vilken fin dag att spendera på hoj på knutstorp idag *woooohoo* :tummenupp :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Håller med dig där Mavve, sett ett par gubbar som hojtat med armarna och pekat finger när vi kommit i kortege med lite friska farter ibland ;) tror inte de hojtade för de var glada o ville visa sin uppskattning. :rofl :hihi

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Jag är helt med gällande vad folk kommer förvänta sig av oss. Som jag skrev till Solid snake, det är därför som jag känner på pulsen!

Jag har erbjudit mig eftersom jag gillar att fixa och dona, självklart står erbjudandet till förfoga om det behövs presskontakt för MCK Vilse! :tummenupp

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Helt klart, det kommer inte bli sånt tempo som när jag kör själv eller med Lundagänget, men det kommer gå liiite snabbare än mellan, iaf 70 i kurvorna på 70 vägarna gillar jag att hålla, det är rätt lagom med stor grupp som det antagligen kommer bli.

Wtf .. klart ni vurpar om ni inte håller styrfart?! :va

Tror du man behöver både dagkrämen och nattkrämen :va

och en nagelfil? :va

Luftade han den ofördelaktiga bilden på mig när jag intar en grillad med räksallad?
Isf kommer d1ce i badankan direkt :tummenupp

Jag överväger ... :mad:

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
God morgon ;)
vilken fin dag att spendera på hoj på knutstorp idag *woooohoo* :tummenupp :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

05:44 skrev du inlägget och du kallar det för en god morgon??!? En god morgon är när man stiger upp tidigast kl. 11. :hihi Men ska du köra hoj hela dagen kan det i och för sig inte bli en dålig dag. :tummenupp

Håller med dig där Mavve, sett ett par gubbar som hojtat med armarna och pekat finger när vi kommit i kortege med lite friska farter ibland ;) tror inte de hojtade för de var glada o ville visa sin uppskattning. :rofl :hihi

Såg du inte den äldre tanten, ca 70-80, med krattan i hand som vinkade på oss med ett stort leende? :D De där surgubbarna var däremot som vanligt bara avundsjuka för att de inte fick vara med. :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
05:44 skrev du inlägget och du kallar det för en god morgon??!? En god morgon är när man stiger upp tidigast kl. 11. :hihi Men ska du köra hoj hela dagen kan det i och för sig inte bli en dålig dag. :tummenupp

Såg du inte den äldre tanten, ca 70-80, med krattan i hand som vinkade på oss med ett stort leende? :D De där surgubbarna var däremot som vanligt bara avundsjuka för att de inte fick vara med. :)

Var en barnfamilj som filmade oss :squid :2cool

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
01. Maverick_ou812 - Ordf. MCK Vilse med Tingeling på pallen
02. freon - Approved reisleiter MCK Vilse
03. Oas - Approved reisleiter MCK Vilse
04. CeltaniC - Controller MCK Vilse
05. Solid Snake - Approved reisleiter MCK Vilse
06. Strömpa - Approved reisleiter MCK Vilse
07. Kapten Blåskägg - exporterad nållåtta med rätt att köra vilse
08. d1ce - nållåtta med rätt att köra vilse
09. BeBe - wingman to Mav as always
10. Loy - snabbast som vanligt..
11. Mj00dmixer skulle vatt nr 10
12. Sajklan (strömpas wingman)
13. Chaklaz (om han har klarat uppkörningen ti dess)
14. Mitra
15. //Softa//
16. Svalan
17. Wtm (om frambroms finnes)
18. HannesH
19. wonderwizard med skjuts
20. Toxicated (med skjuts)
21. Biohazard
22: chukabowa
23. Bunde
24:
25: KimL (Kawa Bitch som "massäck")
26: aidem
27: nille^80
28: Zingo00
29: Crescendo
30:"offe" i egen hög personlighet
31: FettSnok (för SVT-08 gav mersmak.)
31: FettSnok (för SVT-08 gav mersmak.)
32. JPG
33. ZZRJimpa
34. Gröön (Om jag har mellanhoj tills dess.)
35. -WANTED-
36. banditfredde med lilla älskling
37. Palle71
38. Palle71 - Jesper
39. Sulis (MEN, bara om jag får köra med solid )
40. Mackan_Hstd
41. Stoffe "eslöv"
42. Stiffe "vischan någon stans"
43. Tobbe "eslöv"
44. Håkan "eslöv"
45. Rille (samma som stiffe)

får tyvärr lämna plats 24 ... tror inte allt hinner va klart till den 6e tyvärr ..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati