MCK Vilse - Nationaldagsrundan 2009

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Tjaha, startar vårt gamla skrot (det blir gammelgixxern även denna gång) så börjar vår färd om en strax. Solen råkade ju börja skina just. Blir några öl på vingelavstånd till Ekeby. Ses imorgon.

Peter "Topchop" och Caroline

Rescue76

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
2007 Honda CB 600 F Hornet
Kommer turen avslutas i närheten av Ekeby (inom en radie av 5 mil). Funderar på att ta hojen i min skåpbil upp till Ekeby. E nämligen morgontrött och en urusel motorcyklist före 9.00 :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Köra vilse från Lund till Ekeby!

Samling på trafikplatsen vid motorvägen, då man kör från Lund mot Bjärred (väg 16 tror jag det är). Enklast är att ta sig till City Gross/ICA Kvantum och följa skylten mot Bjärred i rondellen.

Blir enkelt för Malmö-folk att möta upp där på trafikplatsen ifall de skulle vilja.

Eftersom mitt GPS-program säger att det tar ca 45 minuter att köra dit så tänkte jag köra exakt 07:45. Alltså framme kl 08:30, vilket räcker gott. (Är inte jag där 07:45 så vänta inte. Är nämligen ingen större stjärna på att stiga upp tidigt på morgonen. :gnissla)

Jag kör ca skyltad hastighet dit (ska snart på semester och vill behålla kortet tills dess), så vill ni köra fort som f-n så kör inte med mig. :tummenupp

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Jag hoppas innerligt för er allas skull att ni får finare väder imorgon, än vad det varit idag!

För min del spelar det ingen roll, här ser det inte ljust ut i alla fall, det gör ont i hjärtat att behöva säga att jag missa sista Mck Vilse turen. Är dock glad för er skull som ska köra den!

Tänker på er och önskar er all lycka till! :squid

Vi ses på vägarna i sommar, om inte...PM:a!

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Fireblade 08!
Köra vilse från Lund till Ekeby!

Samling på trafikplatsen vid motorvägen, då man kör från Lund mot Bjärred (väg 16 tror jag det är). Enklast är att ta sig till City Gross/ICA Kvantum och följa skylten mot Bjärred i rondellen.

Blir enkelt för Malmö-folk att möta upp där på trafikplatsen ifall de skulle vilja.

Eftersom mitt GPS-program säger att det tar ca 45 minuter att köra dit så tänkte jag köra exakt 07:45. Alltså framme kl 08:30, vilket räcker gott. (Är inte jag där 07:45 så vänta inte. Är nämligen ingen större stjärna på att stiga upp tidigt på morgonen. :gnissla)

Jag kör ca skyltad hastighet dit (ska snart på semester och vill behålla kortet tills dess), så vill ni köra fort som f-n så kör inte med mig. :tummenupp

Jag kommer vara där! Vänta på mig :tungan

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Kommer det finnas möjlighet till att köpa morgonkaffe/macka vid startplatsen?:confused:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kommer turen avslutas i närheten av Ekeby (inom en radie av 5 mil). Funderar på att ta hojen i min skåpbil upp till Ekeby. E nämligen morgontrött och en urusel motorcyklist före 9.00 :)
Hell no, inte ens i närheten, nytt grepp denna gången. Vi startar och avslutar rundan på olika ställen. Solly.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kommer det finnas möjlighet till att köpa morgonkaffe/macka vid startplatsen?:confused:
Nope, detta är back to basic, på den tiden fick man minsann ha med sig eget kaffe och egen fika! :fakta
Såna bekvämligheter som frukosterbjudande och annat krafs kom låååångt senare (året efter alltså... :tungan)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Jag också!
Blir det för kasst väder så kanske jag inte dyker upp.
Vad yrar ni om? Klart det blir bra väder, det blir det alltid på MCK Vilserundor.
vi har inte ställt in en enda på fem år och den sista kommer inte heller att ställas in. Vi kör även om alla tunnisar stannar hemma. Precis som på ursprungsrundan.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1425546&postcount=139

Orginaltråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82919

Det blir lite kyligt på morgonen men ett varmt välkomnande till Ekeby tinar upp. :tummenupp

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det kommer finnas möjlighet att köpa möbler. :gnissla

Jag också!
Blir det för kasst väder så kanske jag inte dyker upp.

Bah.... köpa hel/Havsystem för måååånga tusen är ok men ett vettigt regnställ tänker alla posöråkare aldrig på :tungan Mesar är vad ni är......

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
släpper min feber så dyker jag upp om det fortfarande är ok?
Klart det är! :tummenupp
Till alla: det finns inga hinder för att dyka upp i sista minuten, inte ens gällande mat, vi får dock svårigheter att rodda rundan om vi blir mer än 100 st men det är långt dit. :yoparty

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras