MCK Vilse - Nationaldagsrundan 2009

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Last edited:

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
jag hänger på

1. Maverick_ou812 med Tingeling på pallen - Reisleiter
2. wonderwizard, vice ordf. MCK Vilse - Reisleiter, ordnar SH pub i Helsingborg
3. aidem - Reisleiter
4. VBK- Reisleiter
5. Reisleiter
6. Reisleiter
7. Bullet ride
8. Fullfräs
9. GuessWho
10. Gröön
11. Money (kanske, tror jag jobbar.)
12. Pedro
13. HannesH
14. Guldis
15. MoZkit0
16. JTPK79
17. Quman
18. Olle99
19. Kriss
20. Chuka
21. Drredbull
22. Topchop & Carro (Kristianstad)
23. Loy
24. Fisken
25. Pawel
26. Bushido
27. henriksson
28. Onedreamer+ bakpååkare
29. Tewdie
30. Javaguru
31. Dede med tösen bakpå
32. Slashas
33. Dennis18846
34. Jyyrgen
35. Bjork3n
36. ninja68 med frugan bakpå
37. Wilcan
38. Putteliten
39. benAnd
40. primix
41. Serbius

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Solsken, check!
Har redan fixat väderleksprognos också....

haha så dålig är du maverick :D förra årets prognos ju :p

Edit: ser på dmi.dk att det ska vara bitvis regn och sol :-| får hoppas dem har gjort fel :-| ca 16 grader.

Hoppas man inte blir hängd nu :p

Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Får jag åka baklänges!?!

1. Maverick_ou812 med Tingeling på pallen - Reisleiter
2. wonderwizard, vice ordf. MCK Vilse - Reisleiter, ordnar SH pub i Helsingborg
3. aidem - Reisleiter
4. VBK- Reisleiter
5. Reisleiter
6. Reisleiter
7. Bullet ride
8. Fullfräs
9. GuessWho
10. Gröön
11. Money (kanske, tror jag jobbar.)
12. Pedro
13. HannesH
14. Guldis
15. MoZkit0
16. JTPK79
17. Quman
18. Olle99
19. Kriss
20. Chuka
21. Drredbull
22. Topchop & Carro (Kristianstad)
23. Loy
24. Fisken
25. Pawel
26. Bushido
27. henriksson
28. Onedreamer+ bakpååkare
29. Tewdie
30. Javaguru
31. Dede med tösen bakpå
32. Slashas
33. Dennis18846
34. Jyyrgen
35. Bjork3n
36. ninja68 med frugan bakpå
37. Wilcan
38. Putteliten
39. benAnd
40. primix
41. Serbius
42. Kawa Bitch med KimL som förare (kanske, Sweden Rock)

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Och du ska köra som RL, utan GPS!!

HAHAHAHA Gick i i tråden för att titta lite och hitta fan inte mig på listan först....:gnissla Tänkte nu jäklar :6surkart men sen fann jag mig :).. Vadå utan GPS :va Haha Får väl gömma den bättre:D ;) Eller reka rundan mer än en halv gång.

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
-03 Suzuki SV650
Ingen tur för min del.
Vågar mig inte på en nationaldag till. Det blir så dyrt i slutändan. :rolleyes:

Men jag ska tänka lite på er när jag äter ris med kineserna i Shanghai denna dag.
:)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
HAHAHAHA Gick i i tråden för att titta lite och hitta fan inte mig på listan först....:gnissla Tänkte nu jäklar :6surkart men sen fann jag mig :).. Vadå utan GPS :va Haha Får väl gömma den bättre:D ;) Eller reka rundan mer än en halv gång.
Hur har du det till helgen? Tänkte evt. reka rundan med ww och VBK då.
Vi får räkna bort svikarna JKay som har kidz, Krickan4 som sålt sin hoj och freon som hellre umgås med kineser. Bebe och Solida Ormen har säkert inte vaknat än...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är man välkommen på 125a eller är det för slött?

Om jag inte är ute och cyklar så fanns det två långs, mindre snabba grupper förra gången (skånevårturen). Jag var med i den ena, där fanns det en mellanklass hoj ( Bushido ), men i den andra mindre snabb skulle det finnas med någon 125:a hörde jag.

Jag körde mycket riktigt mellanklasshoj på skånevårenturen, men jag tvingades ge upp och åkte hem på egen hand efter ungefär halva rundan. Hängde helt enkelt inte med i svängarna... Detta hade dock inte med att hojen var mellanklassregad att göra, jag hade inte hängt med även om den haft fulleffekt. Det som ställde till det hela för mig var att jag körde customhoj i en grupp med annars enbart sporthojar:D Visserligen placerade jag mig i den så kallade långsamma gruppen, men långsamt för en sporthoj är ju inte riktigt detsamma som för en customhoj så...:rolleyes:

Däremot så körde jag min första vilsetur på 125:a, en gammal fyrtakts honda cb125 twin, och det året fanns där dessutom ett par andra 125:eek:r och sådär i min grupp vilket nog derog ner tempot en del så där tyckte jag ändå att jag hängde med ganska hyfsat:) De stora bågarna drog ju såklart ifrån på rakorna, men gruppen hölls ändå hyfsat enhetlig längs med större delen av rundan:tummenupp

Slutsats: Se bara till att lägga dig i den långsamma grupp som innehåller alla andra "långsamma" hojar så att tempot blir ungefär detsamma för alla i gruppen så ska du ser att du hänger med:tummenupp

Edit: Värt att tilläggas är också att jag knappast är någon rossi när det gäller körningen. Vem vet, kanske hade jag kunnat hänga med hur bra som helst i den långsamma sporthojsgruppen om jag bara kunnat hantera hojen nåt så in i helsike bra... Men nu kunde jag inte det och därför halkade jag efter. Nu vet ju inte jag hur det är med dig och din körning, du kanske håller på med banracing och steker det mesta oavsett vad för typ av hoj du sitter på:D Skulle så vara fallet kan du nog nästan lägga dig i vilken grupp som helst, det du saknar på rakorna tar du ju ändå igen i kurvorna i sådana fall:D Annars så tror jag som sagt att den långsammaste gruppen passar en 125:a alldeles utmärkt:tummenupp

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Och då undrar vi...Vad kommer du köra på denna gång? Har mannen kanske gått och investerat nytt?*nyfiken* :tungan

Du menar mig? Nytt kan man väl inte säga direkt då jag ägt hojen sen jag tog körkortet, men nu har jag ju äntligen fått igång den, min älskade RD, så den här gången blir det tvåtaktsrök för hela slanten!:tummenupp Jag kommer dock fortfarande lägga mig i en långsam grupp eftersom jag som sagt inte är någon rossi:tungan

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Du menar mig? Nytt kan man väl inte säga direkt då jag ägt hojen sen jag tog körkortet, men nu har jag ju äntligen fått igång den, min älskade RD, så den här gången blir det tvåtaktsrök för hela slanten!:tummenupp Jag kommer dock fortfarande lägga mig i en långsam grupp eftersom jag som sagt inte är någon rossi:tungan

Känn dig träffad! Tvåtaktsrök va det ja :D:D

Är du säker på att du inte är en Rossi, för det här hade t.o.m jag klarat:
Valentino Rossi gör wheelie...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Känn dig träffad! Tvåtaktsrök va det ja :D:D

Är du säker på att du inte är en Rossi, för det här hade t.o.m jag klarat: Valentino Rossi gör wheelie...

Hehe, så blir det ja:D

Nja, det där är jag mycket tveksam till att jag skulle klara av...:gnissla Jag är nöjd så länge jag är duktig nog att kunna slappna av och njuta av körningen utan att hamna i diket:)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Matinformation!!
Jag har nu klartecken från restaurangen och vi kommer att få avnjuta en buffé med rätter som passar in en Svensk Nationaldag.

Du kan välja mellan kotlettrad, kyckling eller pasta.
Till detta kan du välja kokt eller stekt potatis samt olika såser, dessutom dukar dom upp en bra salladbuffé.
Allt sköljs ner med lingondricka, citrondricka eller vatten och efter maten får de som vill kaffe.

Priset för detta är 100 kr jämnt, betalas till mig vid anmälningen.
Till följd av förra turens turer kring maten så är matbeställningen bindande och du är betalningsskyldig vare sig du dyker upp eller inte. Oavsett skäl...

Skriv in ditt matval på listan samtidigt som du anmäler dig!

Restaurangen tar upp till 200 gäster samtidigt och detta innebär att vi kommer att anordna en rejäl posörkörning dit. Jag kan lova att den kommer att märkas! :yoparty
Så pynta era hojar och er själv i svenska flaggans färger och gör detta till en festdag!

Last edited:

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Så stört sugen!

Men jag tror att jag skall hålla mig från att spamma sönder den här tråden. Huvudsakligen för att jag inte riktigt vet om jag har tid att vara med. :crash

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Men jag tror att jag skall hålla mig från att spamma sönder den här tråden. Huvudsakligen för att jag inte riktigt vet om jag har tid att vara med. :crash
Du kommer att ångra dig efteråt om du inte hänger på denna... Jag lovar...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år