MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

Pyret1964

Mctjej
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
2009 Triumph Sprint ST 1050
Känns sååå mycket bättre när man är omsyndad :) Ok, får kanske hämta plasthinnan då och kanske även besöka Dr. Doktor. Tycker dock inte riktigt om dom (eller litar på). Ramlade av en häst för två månader sedan och fuckade upp höften rejält samt knä och axel. Ville bli magnetad men det blev en enkel röntgen på enbart höften... Gör fortfarande lite ont i höften och ganska mycket i knät.:mad:

Död hud!!! Då e' jag alltså en gnutta :död
Kan man kanske transplantera tillbax den hud som sitter på avgaspuffet?

Känslig? Ja jag är nog lite kycklig och tanken på att smeta in "grejor" i öppet sår e' lite läskigt. Ja vet att jag är tramsig men så e' det.

En fråga till sist: Hur citerar man flera stycken lättast?
Jag är inte bara kass på att rida och köra hoj utan även på datrar :huvet .

Min son brännskadade sig rejält för många år sedan och då fick han "konstgjord hud" över.. sk plast.. och när han hade den på så gjorde inte ens såren ont.. Det vara bara när det kom i kontakt med luften som smärtan gjorde sig gällande..
Det är en antiseptisk och bedövande preparering på insidan av plasten.. men det viktiga är att det blir ordentligt rengjort först.. och sedan får du med största säkerhet även en pencillinkur att ta..

Vad du än gör så vänta inte med att gå iväg.. ju fortare du går ju fortare blir du bra..

Tänk dig tanken ifall du tillhör skaran som får stå på backen och vinka av oss alla som kör den 18:e sen, bara för att du velade lite...

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Man markerar listan i första inlägget, CTRL+C, klistrar in den i en post (CTRL+V) och ritar dit sitt namn sist i listan. :)

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Känns sååå mycket bättre när man är omsyndad :) Ok, får kanske hämta plasthinnan då och kanske även besöka Dr. Doktor. Tycker dock inte riktigt om dom (eller litar på). Ramlade av en häst för två månader sedan och fuckade upp höften rejält samt knä och axel. Ville bli magnetad men det blev en enkel röntgen på enbart höften... Gör fortfarande lite ont i höften och ganska mycket i knät.:mad:

Död hud!!! Då e' jag alltså en gnutta :död
Kan man kanske transplantera tillbax den hud som sitter på avgaspuffet?

Känslig? Ja jag är nog lite kycklig och tanken på att smeta in "grejor" i öppet sår e' lite läskigt. Ja vet att jag är tramsig men så e' det.

En fråga till sist: Hur citerar man flera stycken lättast?
Jag är inte bara kass på att rida och köra hoj utan även på datrar :huvet .

Äsch att trilla av hästen blir man inte magnetad för :) då ska man ha svåra skador ;) men ont i knät kan vara uttöjda ledband så be och få en undersökning av knäet samtidigt som du får såret undersökt. Två flugor i en smäll :hihi

Och citera flera gör man lättast genom att klicka på knappen som finns brevid svarsknappen och sen på sista klicka på svarsknappen då kommer alla upp i svarsrutan :)

Ps vill du ha tillbaka den grillade huden som finns på avgaspuffen :va är inte den i värre skick än den på benet :hihi

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Äsch att trilla av hästen blir man inte magnetad för :) då ska man ha svåra skador ;) men ont i knät kan vara uttöjda ledband så be och få en undersökning av knäet samtidigt som du får såret undersökt. Två flugor i en smäll :hihi

.Och citera flera gör man lättast genom att klicka på knappen som finns brevid svarsknappen och sen på sista klicka på svarsknappen då kommer alla upp i svarsrutan :)

Ps vill du ha tillbaka den grillade huden som finns på avgaspuffen :va är inte den i värre skick än den på benet :hihi

Ahh, har lärt mig något nu, tack :tummenupp
Nja, det där me hästen tog lite illa. Dålig planering att landa på frusna tover=jättehårt :gnissla Jag var helt sängliggande en vecka och sedan kryckor i en knapp månad

Shit mannen vilket sår! Vad har du bränt dig på avgasröret eller??

Jajamen, stod grensle över hojen kanske 10 sek. Kände lit men inget allvarligt. Åkte vidare och tittade på hojar och kollade vad som hänt vid hemkomst. Kändes knappt. Nästa dag=AjsomFaniHelvete.

Min son brännskadade sig rejält för många år sedan och då fick han "konstgjord hud" över.. sk plast.. och när han hade den på så gjorde inte ens såren ont.. Det vara bara när det kom i kontakt med luften som smärtan gjorde sig gällande..
Det är en antiseptisk och bedövande preparering på insidan av plasten.. men det viktiga är att det blir ordentligt rengjort först.. och sedan får du med största säkerhet även en pencillinkur att ta..

Vad du än gör så vänta inte med att gå iväg.. ju fortare du går ju fortare blir du bra..

Tänk dig tanken ifall du tillhör skaran som får stå på backen och vinka av oss alla som kör den 18:e sen, bara för att du velade lite...

Blir nog Doktor imorgon efter alla goda råd. Vinka ska jag, men från dynan...
:yoparty

slashas

en elefant glömmer aldrig
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx1100f -88
Det kommer hinna bli varmare. Det är trots allt jättemånga dagar kvar.

Tiden för 3000 går ut imorgon var det tänkt. Bara drygt 300 kvar på lite mer än 36 timmar. Borde inte vara några som helst problem.

ok.............jag stannar hemma imorgon...................

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Ahh, har lärt mig något nu, tack :tummenupp
Nja, det där me hästen tog lite illa. Dålig planering att landa på frusna tover=jättehårt :gnissla Jag var helt sängliggande en vecka och sedan kryckor i en knapp månad

Alltså att landa på frusna tovor är aldrig en bra ide :näsblod Men lovar dig att det gör inte mindre ont att landa i ett ridhus på axlen och hästen slår i tummen med hoven. Det gör ont så ända in i helvete i axlen i månader. Plus att tummen får ha gips i några veckor.

ok.............jag stannar hemma imorgon...................

:hihi är det inte bättre att skriva fler inlägg idag och ändå vara på jobbet imorgon ;)

Last edited:

slashas

en elefant glömmer aldrig
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx1100f -88
Alltså att landa på frusna tovor är aldrig en bra ide :näsblod Men lovar dig att det gör inte mindre ont att landa i ett ridhus på axlen och hästen slår i tummen med hoven. Det gör ont så ända in i helvete i axlen i månader. Plus att tummen får ha gips i några veckor.

:hihi är det inte bättre att skriva fler inlägg idag och ändå vara på jobbet imorgon ;)

är ingen lönetorsk......

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96

Japp, det låter som det gör ont. Ska försöka att aldrig göra det.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

Japp, det låter som det gör ont. Ska försöka att aldrig göra det.

Äsch det är inte värre än man klarar av det :) men att låta bli det är alltid det bästa :hihi tyvärr funkar inte den metoden alltid

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...