MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Hoppas att det inte var någon som hade skrivet in sig på listan som försvann nu.

Tror jag inte, men alla dina och Pyrets roliga historier gick hädan - och det var en STOR förlust. Har du backup??

Pyret1964

Mctjej
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
2009 Triumph Sprint ST 1050
Tror jag inte, men alla dina och Pyrets roliga historier gick hädan - och det var en STOR förlust. Har du backup??

Nästan så man tro att de var rädd att jag och Mitra skulle komma upp i det 4000:e inlägget.. och proppa full servern med egentligen inget annat än ett gott skratt...:hihi :hihi

Hoppas att det inte var någon som hade skrivet in sig på listan som försvann nu.

Jag tror att det var någon stackare som skrev in sig på listan.. hoppas att den personen ser detta och skriver in sig igen!!:confused:

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

Nä man det löser sig har på ett hum klar för mig vilka det var :hihi ska leta reda på dom och klistra in dom igen.

Nästan så man tro att de var rädd att jag och Mitra skulle komma upp i det 4000:e inlägget.. och proppa full servern med egentligen inget annat än ett gott skratt...:hihi :hihi

Jag tror att det var någon stackare som skrev in sig på listan.. hoppas att den personen ser detta och skriver in sig igen!!:confused:

servern pallar inte att man skrattar för mycket på morgonen :hihi

Här kommer första :)

De sju dvärgarna är i Rom för att besöka Vatikanstaten.

Toker går och ringer på påvens dörr.
Påven öppnar och undrar:
- Toker, min son, vad kan jag göra för dig?

Toker frågar:
- Ursäkta mig, Ers Höghet, men finns det några dvärgnunnor i Rom?

Påven ler och svarar:
- Nej, Toker, det finns inga dvärgnunnor i Rom.

I bakgrunden ser påven att några av de andra dvärgarna börjar fnittra.

Toker frågar då:
- Ers höghet, finns det några dvärgnunnor i Italien?

Påven tittar på Toker och svarar:
- Nej, Toker det finns inga dvärgnunnor i Italien.

Vid det här laget skrattar hälften av de andra dvärgarna helt öppet.

Toker fortsätter:
- Finns det några dvärgnunnor i Europa då?

Påven, som börjar tröttna på frågorna svarar:
- Toker, det finns inga dvärgnunnor i hela Europa.

Den här gången viker sig dvärgarna av skratt.

Toker sträcker på sig och säger:
- Ers Höghet, finns det några dvärgnunnor i världen överhuvudtaget?

Påven, som nu är mycket frustrerad, säger:
- Toker, det finns inga dvärgnunnor någonstans i världen!

När Toker får detta svaret börjar de andra dvärgarna vrålgarva, hoppa upp och ner och ropa:

- Toker har knullat en pingvin! Toker har knullat en pingvin! Toker har knullat en pingvin!

-----------------------------------------------------------------

Cirkusen kom till Ekshärad och gamle Elof gick dit. Ett stycke in i föreställningen annonserades elefantdomptören El Jumbo. El Jumbo steg in i manegen till publikens jubel.
När han genomfört sitt nummer med den store elefanthanen sa han:
"Jag är den store El Jumbo. Världens bäste elefantdomptör. Jag betalar 1000 kronor till den som kan få min elefant att sätta sig ner."
Elof var den ende som räckte upp handen och han gick ner till manegen. Där gick han runt elefanten ett varv, sedan lånade han El Jumbos piska och gick bakom elefanten igen.
"Smack", lät det när piskan träffade elefantpungen och elefanten satte sig ner med ett brak.
Elof fick sin tusenlapp och gick hem. En vecka senare såg han en affisch om att cirkusen skulle besöka Hagfors. Elof satte sig på sin gamla trampmoped och styrde mot Hagfors.
Nu satte han sig lite längre ner på läktaren.
Elefantnumret annonserades, El Jumbo och hans elefanter kom in på arenan. När numret var klart började El Jumbo:
"Jag är den store El Jumbo. Världens bäste elefantdomptör. Jag betalar 1000 kronor till..."
Här avbröt han sig för han kände igen Elof i publiken. Efter en kort funderare fortsatte han:
"... till den som kan få min elefant att först nicka och sedan skaka på huvudet."
Elof räckte upp handen och klev in i manegen igen. Han gick rakt fram till elefanten och frågade:
"Känner du igen mig?"
Elefanten nickade. "Ska jag slå till dig på tasken igen?"

--------------------------------------------------------------------------

En ung man gick vilse i skogen, och efter att ha yrat runt hela dagen och långt in på kvällen hittar han en liten stuga. Han knackar på och en urgammal kinesisk gubbe med långt grått skägg öppnar.
Den unga mannen säger: - Jag har gått vilse... skulle jag kunna få övernatta här? Självklart, säger den gamla mannen, men på ett villkor!
Om du så mycket som lägger ett finger på min dotter kommer jag att utföra de tre värsta formerna av kinesisk tortyr på dig!
- Ok, säger den unga mannen och tänker för sig själv att med tanke på mannens ålder måste dottern vara ganska gammal själv.

Under middagen kommer dottern ned för trappan till ovanvåningen, och hon är ung, vacker, och har kropp som en gudinna! Hon är tydligt attraherad av den unga mannen och kan inte ta ögonen från honom under hela måltiden.
Den unga mannen ignorerar henne emellertid totalt och går och lägger sig genast efter maten som han lovat den gamla mannen.

Under nattens lopp kan han emellertid inte hålla sig efter att ha legat och tänkt på henne, utan smyger in i hennes rum, där de har vild, ohämmad sex ända till gryningen.

Den unga mannen smyger tillbaka till sitt rum i soluppgången, trött men lycklig och hoppas att den gamla mannen inte hört eller märkt något.

När han vaknar känner han ett tryck över bröstet och när han tittar ligger det en stor sten på bröstet med en lapp fäst på:

"KINESISK TORTYR 1, STOR STEN PÅ BRÖSTET"

Jaha?! Tänker mannen, var det de värsta han kunde hitta på? Det var ju lite lamt. Han tar stenen och kastar ut den genom det öppna fönstret, och just när han kastat stenen får han syn på en annan lapp:

"KINESISK TORTYR 2, PUNGEN FASTBUNDEN I STOR STEN"

Panikslagen tittar han ner och konstaterar att det stämmer, han ser att snöret håller på att bli spänt och bestämmer sig snabbt för att ett
eventuellt benbrott måste vara bättre än att bli kastrerad, och hoppar med ett pantersprång ut genom fönstret, efter stenen.

Mitt i språnget ser han en stor skylt på marken:

"KINESISK TORTYR 3, PENIS FASTBUNDEN I SÄNGSTOLPE"

Och där kom den som fick killarna att se ut så här :brinnerup :3freak

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jahapp, nu märker man värdet av att ta backup INNAN man migrerar till nya servrar. nu är det iofs bara en man som fallit bort men JAG kommer fan inte ihåg vad pågaspolingen heter! :huvet

Du som skickade PM till mig och ville bli uppsatt på listan (i morse) måste PMa mig igen.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Bytte alla vätskor idag (inkl bromsvätska fram, bak och koppling). Nu vill jag köra vilse!

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
15 mil i dag av rundan!
Och jag kom på att jag blir en bra RL! Jag körde vilse:gnissla
Tack Mavrick och Tingeling för en trevlig runda!

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

Vem vet hur han laddar upp :hihi

Ja, förlåt. Ordvalet kanske inte var det bästa. Lite småstörda är de nog tror jag. Dock skall påpekas att jag i detta fallet tycker att störda är någonting positivt, eller åtminstone semi-positivt.

Att vara störd är en fördel om man ska hänga på den här sidan :hihi

Last edited:

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Lägesrapport just nu: 2-3 intressanta hojar är utvalda. Nu gäller det bara att få loss en av dem efter lite "förhandlingar". :)

Last edited:

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Bra! Hoppas du hinner få loss någon i tid.

Hoppas jag klart jag oxo. Ville ju göra affär idag med en av dem, men han insisterade på postväxel istf att enkelt och snabbt föra över pengarna via nätet. Trist men men.

Fast problemet blir ju att ju längre tid det tar utan hoj, desto kortare tid har jag på mig att träna och köra den innan SVT09. Man är ju ringrostig känns det som fast man kommer in rätt snabbt i "snurren" med tiden.

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Hoppas jag klart jag oxo. Ville ju göra affär idag med en av dem, men han insisterade på postväxel istf att enkelt och snabbt föra över pengarna via nätet. Trist men men.

Fast problemet blir ju att ju längre tid det tar utan hoj, desto kortare tid har jag på mig att träna och köra den innan SVT09. Man är ju ringrostig känns det som fast man kommer in rätt snabbt i "snurren" med tiden.

Trist att han vill ha en postväxel. Antar att det inte blir något innan tisdag.

Hoppas du mjukstartar och inte tar i för hårt på en gång.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka