MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
kan någon säga vad som är skillnad på "rätt så snabb" samt "hyffsat snabb" samma sak ju.

sen uber o raket, ironi eller? kanske skriva lite normalt så folk kan planera i vilken grupp dom ska köra utan att sitta här o tänka på vad ni menar med alla superuber, raket, månfart etc blir kanske lite lättare vid starten med?
För alla som inte kört i grupp innan så rekommenderar jag de långsammanste grupperna (det måste bli två eller tre). Jag tror att man måste vara beredd på att kunna framföra sin hoj ungefär 10 till 20+ på skyltad hastighet (70 och 90).
I mellangrupperna så brukar det gå 20 till 30+ eller t.o.m lite fortare på samma stäckor, alltså lite drygt 100 på bra 70 väg och 110-120 på bra 90 väg.

På 30 och 50 sträckor håller ALLA hastigheten. :fakta

Nu ska vi ha i åtanke att detta är första rundan för året och de allra flesta är ringrostiga. Dessutom kan det ligga rullgrus och annan vinterskit på vägarna så vi kommer att hålla ner hastigheten så att detta först och främst blir en social och trevlig runda

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tror nog att vi ska komma upp i 130-140st nu. Kommer bli mäktigt att få se 130 pizzor på en gång:yoparty
Vi får nog titta på alternativ till pizza nu när vi blir så många.
Det tar alldeles för lång tid med lunchen i annat fall.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
kan någon säga vad som är skillnad på "rätt så snabb" samt "hyffsat snabb" samma sak ju.

sen uber o raket, ironi eller? kanske skriva lite normalt så folk kan planera i vilken grupp dom ska köra utan att sitta här o tänka på vad ni menar med alla superuber, raket, månfart etc blir kanske lite lättare vid starten med?

Hahahaha! :rofl Har lilla Krisse vaknat på fel sida idag?
Eller bilen har sackat till 95? ;)

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
det förstår jag, men var mer att grupp infon var lulliga, blir ju nya förare varje år som vill vara med, och kanske väljer fel grupp för alla grupper står det snabb på

haha Swish stryk ska du ha :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
det förstår jag, men var mer att grupp infon var lulliga, blir ju nya förare varje år som vill vara med, och kanske väljer fel grupp för alla grupper står det snabb på

Alltid! Kom då! :banana

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj

Vi förstår dig (eller jag gör iallafall) och vi kommer att vara väldigt tydliga gällande fart- och gruppindelning på morgonen den 18:e

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
Tanken är ju att vi ska hinna spamma upp till 1500 innan avfärd!
Lite kul att du redan oroar dig för vilken grupp du ska vara med i! :hihi

nä då jag tänker på alla andra som undrar men inte vågar fråga, spamma på har ett flak på balkongen så det är lugnt för mig

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Det här med att tydlig göra grupperna tycker jag är bra idé! Har själv funderat lite vad dom här olika "raket farten" står för. hehe

Fick tips av en ban instruktör jag känner att man skulle välja dom långsammaste grupperna om man var ny och sedan byta upp sig om man ville.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Alla kör ungf samma. Det kommer att blir hur bra som helst.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det här med att tydlig göra grupperna tycker jag är bra idé! Har själv funderat lite vad dom här olika "raket farten" står för. hehe

Fick tips av en ban instruktör jag känner att man skulle välja dom långsammaste grupperna om man var ny och sedan byta upp sig om man ville.

Är man ny kan det nog vara en god idé att börja i den änden.

För egen del tog jag inte den allra snabbaste gruppen förra Nationaldagsrundan, men nästan. Gick bra i början, men man blir lite såsig i huvudet av att hålla koncentrationen på topp mest hela tiden. Att jag hade en kompis med som inte haft kortet så länge gjorde ju inte saken bättre.

Efter ett stopp bytte vi till en lite lugnare grupp, vilket gjorde att åtminstone jag hann njuta lite av omgivningarna medan jag körde. :)

Så för mig känns det bättre tvärtom: Snabbt i början medan man är pigg och kry i huvudet, för att sedan byta "ner" sig längre fram.

Bäst är att inte ta sig vatten över huvudet - risken finns att man faller för grupptrycket och kör över sin förmåga - så tipset från baninstruktören är ett bra tips. :tummenupp

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Är man ny kan det nog vara en god idé att börja i den änden.

För egen del tog jag inte den allra snabbaste gruppen förra Nationaldagsrundan, men nästan. Gick bra i början, men man blir lite såsig i huvudet av att hålla koncentrationen på topp mest hela tiden. Att jag hade en kompis med som inte haft kortet så länge gjorde ju inte saken bättre.

Efter ett stopp bytte vi till en lite lugnare grupp, vilket gjorde att åtminstone jag hann njuta lite av omgivningarna medan jag körde. :)

Så för mig känns det bättre tvärtom: Snabbt i början medan man är pigg och kry i huvudet, för att sedan byta "ner" sig längre fram.

Bäst är att inte ta sig vatten över huvudet - risken finns att man faller för grupptrycket och kör över sin förmåga - så tipset från baninstruktören är ett bra tips. :tummenupp

Nice, då vet jag! :tummenupp
Troligtvis så kommer jag ha med mig minst en som inte heller har vart med innan så vi börjar nog i rätt ände! Känns bäst så! :mattias :angel
(man lär va lite ringrostig som man inte ska glömma)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024