MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
1. JKay - Reisleiter
2. Maverick_ou812 - (Ordf MCK Vilse) med Tingeling där bak
3. Solid Snake - Reisleiter
4. Sulis - Reisleiter
5. sajklan
6. //Softa//
7. Money
8. Kriss
9. Izor
10. Ec
11. Drredbull
12. Ridgeback
13. Linus
14. -Rosen-
15. Swish
16. VBK - Mr Knife sharpener
17. Ocean
18. Toxicated
19. BioHazard
20. Serbius
21. aidem
22. Onedreamer
23. Bunde
24. XX Mack
25. JesperN
26. Spindisc
27. Loy
28. Sammysampa
29. Bushido
30. Bebe
31. Chaklaz
32. Najib
33. Tewdie
34. Gröön
35. Krickan4
36. HannesH
37. GSXR_KILLER
38. FettSnok
39. Vaselek
40. drufus
41. Willy
42. Fisken
43. daniel83
44. Rainersv
45. Kung Eilert
46. dennis18846
47. Damma
48. SirBarrett
49. 1100F
50. BaL
51. JN
52. r33z
53. Flying Finn
54. Roadrunner89
55. Krisse_
56. Jyyrgen
57. Lanson
58. LiNiC
59. T509
60. kenth ericsson
61. chukatibowa
62. KuntaKen
63. Fluffig
64. Wivi
65. Gu3ssWho
66. primix
67. wrGUBBEN
68. KTMgubben
69. versys_p4tr1x
70. Derdelis
71. perzzon
72. MuFFiE
73. El Garto
74. überkill
75. Rafael
76. Martex
77. Palle71
78. Anders_
79. Rebecca
80. zm
81. bullet ride
82. svärdet
83. BlazingBlomman
84. EricMetal
85. D-Dawg
86. Brink_R1
87. nille^80
88. Pedro
89. Zugglupapp
90. tc82
91. Senter
92. PappaHans
93. R750
94. sideline
95. Kriss 2
96. Oas (Backmarker @ JKays grupp)
97. tkdrille
98. gsr600
99. banAnd
100. Bensen
101. slashas
102. Quman
103. freon med silvertejpad hoj (reisleiter)
104. Westerlund
105. Bubbas
106. mrMR
107. BJ_
108. haobey
109. sennahoj, Jag & frugan hänger på för första gången....
110. Godlike100
111. [- sNaIjK -]
112. -=pettsson=-
113. Dede med bakpå
114. .rogge.
115. Skröder
116. Svalan
117. U.N.I.C
118. winey
119. Scorpan
120. Fajfor 1100r med sambo..
121. EvilTwin
122. Mj00dmixer KTM 690E
123. Black Gixxer med sambo...
124. Fiskens stimkompis 1 R1
125. Fiskens stimkompis 2 GPZ900R
126. El_mako med JeJo
127. MoZkit0
128. Mavve
129. Sunken
130. Robban Crazy Outlaw
131. ninja68 med frugan bakpå !
132. Penetrator
133. Bikerman
134. MartinZ
135. Dr Ksp
136. Heij
137. Masonit
138. Dedes kompis Michael
139. Z
140. Wilcan

Reservlista:

1. SaraS (BeBe).
2. Andy (BeBe).
3. The Frog.
4.MrKawasaki (eslöv)
5. Amras
6. Twizter
7. Gadde med bakpå.
8. Green
9. Slappa
10. topchop och Carro (Krstd)

Så nu är listan rätt igen :) Går inte att anmäla sig till den riktiga rundan utan det är reservlistan som gäller.

Det är inte själva körandet som är det stora problemet utan kapaciteten hos restaurangen. Tempot blir iofs hämmat med större grupper men det kan vi nog leva med.

Sen kan man ju undra hur såna människor tänker och om dom verkligen hör hemma i ett gott MC-sällskap. Om man inte kan visa minsta lilla respekt för de regler som satts upp så tycker jag man kan fara åt helvete. Är det okej att dyka upp objuden på en fest och tränga sig in där?

Vad är det som säger att de då följer övriga regler som satts upp? Omkörningsförbud i guppen, uppsikt bakåt, varning för rullgrus och att hålla hastigheten i byarna?
En sak är helt säker, om det börjar råda anarki på MCK Vilseturerna så lägger jag ner detta helt. Vi fixar och donar för att detta ska bli en social och trevlig runda och då får man rätta in sig i ledet. Det är ingen mänsklig rättighet att köra hoj med oss.

Alternativet är att ge dem gruppstryk....

:klappar :klappar :klappar :klappar

Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Det är inte själva körandet som är det stora problemet utan kapaciteten hos restaurangen. Tempot blir iofs hämmat med större grupper men det kan vi nog leva med.

Sen kan man ju undra hur såna människor tänker och om dom verkligen hör hemma i ett gott MC-sällskap. Om man inte kan visa minsta lilla respekt för de regler som satts upp så tycker jag man kan fara åt helvete. Är det okej att dyka upp objuden på en fest och tränga sig in där?

Vad är det som säger att de då följer övriga regler som satts upp? Omkörningsförbud i guppen, uppsikt bakåt, varning för rullgrus och att hålla hastigheten i byarna?
En sak är helt säker, om det börjar råda anarki på MCK Vilseturerna så lägger jag ner detta helt. Vi fixar och donar för att detta ska bli en social och trevlig runda och då får man rätta in :nicka sig i ledet. Det är ingen mänsklig rättighet att köra hoj med oss.

:huvet

Tål att upprepas en gång till:nicka

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

En sak är helt säker, om det börjar råda anarki på MCK Vilseturerna så lägger jag ner detta helt. Vi fixar och donar för att detta ska bli en social och trevlig runda och då får man rätta in sig i ledet. Det är ingen mänsklig rättighet att köra hoj med oss.

Tror JKay är ganska lugn inför 6/6 då det är jag som har huvudansvaret att anordna NDR. :huvet

Jo visst, jag förstår vad du menar o säger men sen har tyvärr inte alla samma moral och respekt. Därför jag undra, lär säkert poppa upp massa "objudet" folk, nog svårt att undvika. Men sen hoppas man på att dom förstår varför dom inte kan hänga med utan att d blir tjafs. Tyvärr är inte alla lika mogna i skallen! :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jo visst, jag förstår vad du menar o säger men sen har tyvärr inte alla samma moral och respekt. Därför jag undra, lär säkert poppa upp massa "objudet" folk, nog svårt att undvika. Men sen hoppas man på att dom förstår varför dom inte kan hänga med utan att d blir tjafs. Tyvärr är inte alla lika mogna i skallen! :tummenupp
Bara så mitt inlägg inte missuppfattas, vi skulle gärna ordnat en tur med 200 deltagare om det varit möjligt att administrera. Vi är jätteglada för den stora uppslutningen. Problemet är bara att det finns en gräns för vad vi och matstället klarar av för tillfället. JKay satte därför gränsen 140 och den backar vi andra upp till 100%. Bättre att vi har 140 nöjda deltagare och 10 som är missnöjda för att dom inte kunde följa med än 150 missnöjda.

Det är inte omöjligt att vi kommer att lösa "problemet" innan den 18:e april men det vet vi inte än. Vi har ett första planeringsmöte på lördag.

Angående mogenheten. Money, du har rätt. Ibland undrar jag om vissa hojåkare lägger hjärnan på hyllan när dom tar på sig hjälmen eller om den sitter så hårt att all hjärnverksamhet lägger ner. Hade fler agerat moget, tagit ett personligt ansvar och tänkt till när dom satte sig på hojen så hade dett skett färre olyckor och "vi" sporthojare hade inte setts som idioter av vår omgivning. SVT, NDR och SLT är perfekta tillfällen att försöka förändra den bilden av oss.

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Jag/vi ligger sist på reserven. Som man bäddar... vi blir inte sura om vi inte får vara med. Stannar hemma och dricker pilsner och tokvarvar istället. Håller dock tummarna. Har ju aldrig varit med om något liknande, Lelle för 15-20 år sedan samt ganska meningslösa Krstd-Åhus kortegen samt lite småträffar. Vi kör tyvärr mest själva.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag/vi ligger sist på reserven. Som man bäddar... vi blir inte sura om vi inte får vara med. Stannar hemma och dricker pilsner och tokvarvar istället. Håller dock tummarna. Har ju aldrig varit med om något liknande, Lelle för 15-20 år sedan samt ganska meningslösa Krstd-Åhus kortegen samt lite småträffar. Vi kör tyvärr mest själva.
Det är bara till att hålla ögonen öppna. Varför inte titta in på azzazzins hemsida, dom håller ju till i Kristiandstad?

http://www.azzazzin.com/

I övrigt poppar det ju upp körningar lite varstans i Skåne i "Träffar/Samåkning", det är bara till att vara aktiv och söka upp folk. I värsta fall får ni göra som jag gjorde 2004 - 2005, organisera egna körningar och dra ihop små gäng. En dag blir dom stora. :)

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
har bara missat... varit i brasilien i en månad och nu vill jag köra hoj !!! :banana

pissesurt sa räven !!

I övrigt poppar det ju upp körningar lite varstans i Skåne i "Träffar/Samåkning", det är bara till att vara aktiv och söka upp folk. I värsta fall får ni göra som jag gjorde 2004 - 2005, organisera egna körningar och dra ihop små gäng. En dag blir dom stora. :)

aahhh ... HA o Bandidos ?

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det här blir grymt :tummenupp skönt att man har en månad på sig att bli klar med hojarna, så man har nåt att köra med :D

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Bara så mitt inlägg inte missuppfattas, vi skulle gärna ordnat en tur med 200 deltagare om det varit möjligt att administrera. Vi är jätteglada för den stora uppslutningen. Problemet är bara att det finns en gräns för vad vi och matstället klarar av för tillfället. JKay satte därför gränsen 140 och den backar vi andra upp till 100%. Bättre att vi har 140 nöjda deltagare och 10 som är missnöjda för att dom inte kunde följa med än 150 missnöjda............

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :klappar :klappar

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Nu är det dessutom totalstopp. Inte ens en till bakpå-åkare löses.

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Det är bara till att hålla ögonen öppna. Varför inte titta in på azzazzins hemsida, dom håller ju till i Kristiandstad?

http://www.azzazzin.com/

www.azzazzin.com är jag inte tillräckligt tuff för... Men vi får väl se vad det blir av. Ordna egen träff har jag gjort inom BMW bilklubbar några ggr så jag vet vad det innebär, alltså trött bara att tänka tanken. Tur att det alltid finns någon som inte tröttnat:)

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
Ajdå, vaknade just! Vi vill åxå va me. Jag och jäntan reservar oss...

Reservlista:
1.
2. SaraS (BeBe).
3. Andy (BeBe).
4. The Frog.
5. MrKawasaki (eslöv)
6. Amras
7. Twizter
8. Topchop och Carro (Krstd)

Reservlista:

1. SaraS (BeBe).
2. Andy (BeBe).
3. The Frog.
4.MrKawasaki (eslöv)
5. Amras
6. Twizter
7. Gadde med bakpå.
8. Green
9. Slappa
10. topchop och Carro (Krstd)

tkdrille

Guest
Jag har ett förslag, om ni orkar =) typ se om någon mattant från en skola har lust och laga maten. och om man får låna en matsal på skola skulle ju varit perfekt. Dessutom kan man ju äta nyttigt och gott samtidigt:). så kan vi bli ännu fler.
Tyvärr lade min släkting ner sitt storkök annars kunde man tagit de=))

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Jag har ett förslag, om ni orkar =) typ se om någon mattant från en skola har lust och laga maten. och om man får låna en matsal på skola skulle ju varit perfekt. Dessutom kan man ju äta nyttigt och gott samtidigt:). så kan vi bli ännu fler.
Tyvärr lade min släkting ner sitt storkök annars kunde man tagit de=))

just det ja, för alla kommer ju ihåg skolmaten som nyttig och god. :va

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...