MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Alla frågor om fler som vill komma med:

Vi kämpar med saken för att kunna hitta en lösning som möjliggör för ALLA att kunna följa med MEN snälla, respektera om vi inte kan lösa det.
Min PM inbox är FULL till bredden med pm om saker som rör turen och jag poängterar än en gång att ALL INFO hamnar på första posten för allmän beskådan. När det finns nån info att ge!!
Vi har egentligen inga svar att ge förrän, möjligen, efter planeringsmötet. Detta blev väldigt nytt för oss med denna anstormning av deltagare till SVT. Restaurangen frågade hur många som det kunde tänkas komma och jag svarade DÅ ca 135 pers SOM MAX!! För det har det varit dom andra gångerna som topp.

Ge er till tåls, det är inte den 18/4 än och det jobbas stenhårt för att kunna lösa det. Allt hänger i stort på restaurangens kapacitet. Visst kan vi boka de andra restaurangerna med på destinationen men då kan ni LUGNT räkna med ca-priser på runt 150-200 per pers och måltid. Är det önskvärt?
NEJ!

Tänkte väl det!

Jag förstår att det finns MÅÅÅNGA som vill med men vi är ingen stor organisation som har hur mkt kapacitet som helst!
Dessutom ideellt arbete!

Last edited:

izor

Guest

Vi kämpar med saken för att kunna hitta en lösning som möjliggör för ALLA att kunna följa med MEN snälla, respektera om vi inte kan lösa det.
Min PM inbox är FULL till bredden med pm om saker som rör turen och jag poängterar än en gång att ALL INFO hamnar på första posten för allmän beskådan. När det finns nån info att ge!!
Vi har egentligen inga svar att ge förrän, möjligen, efter planeringsmötet. Detta blev väldigt nytt för oss med denna anstormning av deltagare till SVT. Restaurangen frågade hur många som det kunde tänkas komma och jag svarade DÅ ca 135 pers SOM MAX!! För det har det varit dom andra gångerna som topp.

Ge er till tåls, det är inte den 18/4 än och det jobbas stenhårt för att kunna lösa det. Allt hänger i stort på restaurangens kapacitet. Visst kan vi boka de andra restaurangerna med på destinationen men då kan ni LUGNT räkna med ca-priser på runt 150-200 per pers och måltid. Är det önskvärt?
NEJ!

Tänkte väl det!

Jag förstår att det finns MÅÅÅNGA som vill med men vi är ingen stor organisation som har hur mkt kapacitet som helst!
Dessutom ideellt arbete!

:klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar

Kom igen nu gott folk, tacka Mck Vilse för allt de arbete dom lägger ner på denna event istället för att klaga..:huvet :huvet

Tänk även på att om de klagas tillräckligt så tröttnar Jkay mfl till slut och då får vi ingen svt/ndr alls...:död

Jag personligen tackar för det enorma arbete Jkay mfl lägger ner på att styra upp Svt... :tummenupp :tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Nu börjar jag igen.......vill ju bara hjälpa våra stackars överstressade partyfixare!

OM det skulle kunna hittas fler seriösa och pålitliga reisleijters (stavning, sorry!) hade det kanske kunnat att ordna en grupp till? Förstår att det inte bara är matstället som är kruxet utan att det ska vara så säkert som det möjligt går när det är så många hojar inblandade. Men om det finns folk som kanske är med på att hjälpa till att leda och styra, hade det funkat då?

Om vi nu blir runt 200 pers så kan man ju dela upp så att 100 pers tar ett matställe och andra halvan ett annat? Blir ju ändå 100 (!) personer som äter tillsammans så man förlorar inte samhörigheten.

Förstår att trycket är stort på er men samtidigt är folk jävligt körkåta och jag förstår hojåkarnas frustration med. Speciellt nu när det blivit så stort som det är.

Om vi nu delas upp i 100 åkare i var grupp så kan man ju avgå med ett litet tidsmellanrum. Behöver inte vara ett stort gapp, sen så väntar man in varandra på dom "större" stoppen.

Vet inte hur många ni är som organiserar och anordnar partyt men ni kanske ska be om lite hjälp från folk ni litar på och anser dugliga?

Kanske skulle kolla upp om precis ALLA ska äta på restaurengen eller om det finns folk som kommer ta med sig eget?

Lite småfunderingar. Orkar ni inte skriva o tjafsa här får ni gärna pma mig och skälla där. :hihi :tummenupp :krama

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Money, jag förstår din tanke men efter ca 12-13 annordnade rundor så har vi koll på hur turerna ska donas. :) Som det är nu så ingår ca 8 man i styrkan och jag känner att vi kommer att kunna ge svar efter lördagens möte. Vi kan ha 12 grupper, det spelar mig ingen roll, det vore kalashäftigt! :)
Allt handlar i stort om att kunna servera beställt antal måltider inom rimlig tid. Vem, hur många och vem som äter vad får vi reda på den dagen då jag/vi/Vilse har fått in bokningarna på mat.
Tro mig, detta är nog det enda stället med, för oss BRA priser OCH plats, dit vi ska. Resten är mindre ställen med liiiite högre priser och inte direkt med en meny som kanske passar en vild, hojåkande och körkåt galning a la SHmedlem.

Återigen, ge er till tåls, vi jobbar på det.

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI

NEJ!

Tänkte väl det!

Dessutom ideellt arbete!

Med tanke på det intresse denna turen rönt, hade du nog lätt kunnat ta ut en anmälningsavgift! :tummenupp (stackars restaurang om det blir ösregn:( )

:glömdet

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Med tanke på det intresse denna turen rönt, hade du nog lätt kunnat ta ut en anmälningsavgift! :tummenupp (stackars restaurang om det blir ösregn:( )

:glömdet

Restaurangen är fullt med på att det kan bli inställt och har inga problem att svänga iväg inhandlad mat till andra gäster sen. Den saken är redan fixad.

Men anmälningsavgift....? Hmm...jaaa, det hägrar, faktiskt! 50.-/deltagande person vore lämpligt. Fast då hade nog våra grupper ekat tomma. :)

----------

Svar kommer, svar kommer, svar kommer och, ja, jag säjer det igen...svar kommer att komma! :)

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Det är snart Lördag så ska vi se vad 8 kloka huvud kan komma fram till öööööööööööö sak vi köra vilse eller inte :va :va

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
-03 Suzuki SV650
Restaurangen är fullt med på att det kan bli inställt och har inga problem att svänga iväg inhandlad mat till andra gäster sen. Den saken är redan fixad.

Men anmälningsavgift....? Hmm...jaaa, det hägrar, faktiskt! 50.-/deltagande person vore lämpligt. Fast då hade nog våra grupper ekat tomma. :)

----------

Svar kommer, svar kommer, svar kommer och, ja, jag säjer det igen...svar kommer att komma! :)

Istället för anmälningsavgift kunde vi haft en obligatorisk Macarena á la linjedans på samtliga stoppställen. Fan vilken syn, haha..:D :D
(i skinnställ, hjälm och handskar, Youtube here we come)

Det är snart Lördag så ska vi se vad 8 kloka huvud kan komma fram till öööööööööööö sak vi köra vilse eller inte :va :va

Jag vet vad jag INTE ska göra iaf :rolleyes:

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

Du är ju redan vilse :brinnerup skriva 8 kloka huvud :hihi :hihi

Istället för anmälningsavgift kunde vi haft en obligatorisk Macarena á la linjedans på samtliga stoppställen. Fan vilken syn, haha..:D :D
(i skinnställ, hjälm och handskar, Youtube here we come)

Jag vet vad jag INTE ska göra iaf :rolleyes:

Video så att alla vet hur dansen går :hihi

[YOUTUBE-ID]vlzwuFkn88U[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Honda VTR1000F -98
1. SaraS (BeBe).
2. Andy (BeBe).
3. The Frog.
4. MrKawasaki (eslöv)
5. Amras
6. Twizter
7. Gadde med bakpå.
8. Green
9. Slappa
10. topchop och Carro (Krstd)
11. Gamila (Bakpååkare)
12. Emma (bakpååkare Onedreamer)

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Honda VTR1000F -98

----------

Hade lätt kunnat betala runt 30-50 spänn som tack för alla som slitit med att rodda denna runda.

Hade blivit en hygglig summa som ni ansvariga kunnat göra ngt kul för,åka på spa eller liknande,lär ju behövas lite avslappning efter allt slit med att få ihop detaljerna kring rundan

Om inte blir det iaf mycket pengar till :fyllisar

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
-03 Suzuki SV650
Hade lätt kunnat betala runt 30-50 spänn som tack för alla som slitit med att rodda denna runda.

Hade blivit en hygglig summa som ni ansvariga kunnat göra ngt kul för,åka på spa eller liknande,lär ju behövas lite avslappning efter allt slit med att få ihop detaljerna kring rundan

Om inte blir det iaf mycket pengar till :fyllisar

Precis.. Spa för män =:fyllisar
Massor!!!:tummenupp

Det fixar väll ni den 18/4 ni 8 kloka kan ju öva in dansen så kan någon filma :hihi

Har redan hittat Sulis smygövat!

(fast länken funkade inte..) oki sulan du klara dig...

Last edited:
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...