Jag borde nog ta mig ut i någon Corona-butik och införskaffa mig ett ex. snart...
Vill ju se hur det blev.
Mina bägge prenumerationer verkar resultera i att jag får dubbla ex av den nya. Weird. Skicka din adress så får du mitt inplastade extraex!
Jag borde nog ta mig ut i någon Corona-butik och införskaffa mig ett ex. snart...
Vill ju se hur det blev.
Tackar för erbjudandet, men jag har redan varit iväg och handlat.Mina bägge prenumerationer verkar resultera i att jag får dubbla ex av den nya. Weird. Skicka din adress så får du mitt inplastade extraex!
Som läsare av Classic Bike är det med sorg jag bläddrar i senaste numret
Har blivit alldeles för mycket HD långgafflar. Säkert kul för de som gillar den kategorin.
Men jag har tidningen för att läsa om annat än HD
Om tillräckligt många som gillade Classic Bike köpt den eller prenumererat och tillräckligt många som gillade MCM hade gjort detsamma, så hade båda varit kvar...
En hopslagning gör aldrig alla nöjda, själv tyckte jag första numret var väl mkt Classic Bike och senaste numret väl mkt MCM... Men läser ändå med glädje, då alternativet att det inte finns en tidning i mina intresseområden, inte är ett alternativ.
Om utvecklingen fortsätter med att färre och färre vill betala för bra mc-journalistik, så blir det kvar ett gäng bloggare/youtubare som blajar omkring om sina favorithojar.
Ge grabbarna en chans och fortsätt prenumerera eller köp i kiosk.
Om tillräckligt många som gillade Classic Bike köpt den eller prenumererat och tillräckligt många som gillade MCM hade gjort detsamma, så hade båda varit kvar...
En hopslagning gör aldrig alla nöjda, själv tyckte jag första numret var väl mkt Classic Bike och senaste numret väl mkt MCM... Men läser ändå med glädje, då alternativet att det inte finns en tidning i mina intresseområden, inte är ett alternativ.
Om utvecklingen fortsätter med att färre och färre vill betala för bra mc-journalistik, så blir det kvar ett gäng bloggare/youtubare som blajar omkring om sina favorithojar.
Ge grabbarna en chans och fortsätt prenumerera eller köp i kiosk.
Samma här, jag prenumererade på Hojmagasinet och gick över till MCM .
Classic tidningarna har jag aldrig riktigt gillat, även om jag gillar klassiska motorcyklar och bilar, det blir ofta för mycket besserwisser-runk om vilket år ett clips byttes ut mot ett med annan ytbehandling...
Samma här, jag prenumererade på Hojmagasinet och gick över till MCM .
Hojmagasinet var bra, man hade känslan av att dom som skrev tidigare hade skrivit i Punk-fanzine, det var samma stuk på berättandet.
Dom lyckades gräva fram Sveriges snyggaste byggen, i en tid då inte Internet fanns, och ingen annan större scen att bevaka fanns, dom gjorde ett fantastisk jobb.
En av hojarna blev jag totalförälskad i som tonåring, en krämvit långaffel från Skellefteå, som någon tjej hade.
Jag kom över ett extranummer av den tidningen så den bilden hängde på mitt pojkrum i många år.
Sen gjorde dom ju kul/spex/idiotgrejor ibland, som öltestet där dom drack en hel öl av varje sort vardera, även han som förde protokollet, förutseende nog hade dom riggat en bandspelare också då dom insåg att protokollet skulle sluta vara läsbart, men även bandupptagningen blev otydbar...
Eller testet av regnställ i dushen, någon stackare fick sitta i dushen i timmar iförd ett regnställ....
Eller när dom byggde en sidvagnschopper för att åka upp till norrbotten på nyårsfest, dom värmde upp sidvagnen genom att dra avgaspiporna under golvet, vilket ledde till att skosulorna smälte för passageraren, samtidigt som han hade is i skägget...
MCM kändes tam i jämförelse, men hojbyggena fanns ju kvar, åtminstonde i början, och sedan blev det en MC-nytt med inriktning på HD, Buell och Indian...
Classic tidningarna har jag aldrig riktigt gillat, även om jag gillar klassiska motorcyklar och bilar, det blir ofta för mycket besserwisser-runk om vilket år ett clips byttes ut mot ett med annan ytbehandling...
Jag läste ett reportage om någon som hade en frän Norton som han körde dagligen, där dom hade kommenterat att det var synd att hojen var "förstörd" med en felaktig pakethållare, han behövde ju för fan en pakethållare på sin bruksmotorcykel som han körde dagligen med en gym-bag på.
Det är inte alla som tycker att det är viktigare att pakethållaren är orginal än att hojen går att bruka.
Men Classic folket åker hellre buss med sin gymbag och har hojen ståendes i förrådet, oanvänd och helt orginal...
Skulle kanske inte uttryckt det så men känslan stämmer.
Jag är motorhistoriskt intresserad och då är hela historien intressant, inte bara den lilla lucka när fordonen lämnade tillverkaren. Sedan är en del historiskt riktiga saker fördj...la fula men det är ändå en del av historien...
Sen är ju många av "Classic-renoveringarna" trots att dom har rätt ytbehandling på clipsen ändå inte realistiska.
Ingen MC tank spacklades, slipades, lackades, våtslipades och klarlackades till spegelfinish PÅ UNDERSIDAN....
Kabelmattor slängdes på hojjarna och knöts upp någorlunda.
Dekaler under sadeln satt snett och bubbligt osv...
Eftersträvar man det skick hojjen hade exakt när den lämmnade fabriken så får man inte göra den bättre än så heller...
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |