Mcn dör om man inte har full choke + grundgas men dör även om man ger mer än grundgas

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Yamaha R1 -07
Hej,

Idag när ja va ute och körde så plötligt börja den dö som om att den hade soppatorsk, jag hade kört kanske lång och intensivt satt trodde tanken var tom och satte på reservtanken, startade inte först utan choke för ja har inte användt choke annat än vid möjliga kallstarter men nu hade ja ju kört länge och motorn var varm osv, men men behövde iafl choke:a och ge lite gas för att den skulle starta.

sen när ja väl skulle iväg igen så dog den när jag slog av choken och gasade, satt tillslut "listade" jag ut att den tydligen behövde choke+ bara lite gas annars dog den , sakta gick de väl frammåt .. satt om man slor av choken när man kör dör den, har man choke + lite gas går de ju o åka men gasar man liiiite mer så dör den.. låter som att den inte får bensin typ soppatorsk ljudet.

Jag har inte ändrat någonting på hojen lr nått, detta börja hända mitt i körningen ??? ja fattar inte va det är för fel, vet inte om detta är rätt forums del och lägga tråden men men,

Tacksam för svar o vad ni tror

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
kolla hur tändstiftet ser ut, kolla hur kolven ser ut (lyft av röret) om det inte är nåt av dem tvätta rengör tank med t-röd och rengör förgasare och byt soppafilter.:tummenupp

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Yamaha R1 -07
tkr ju inte att den skurit för att den går att köra ? tkr inte de borde vara förgasaren för den ger ju respons på liite gas och mkt gas (den dör) och choke(inge choke = död , full choke = funkar men inte bra) osv nått med bensin lr möjligen tjuvluft. ska kolla på det imorrn

några andra som har tankar och funderingar ?

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
tkr ju inte att den skurit för att den går att köra ? tkr inte de borde vara förgasaren för den ger ju respons på liite gas och mkt gas (den dör) och choke(inge choke = död , full choke = funkar men inte bra) osv nått med bensin lr möjligen tjuvluft. ska kolla på det imorrn

några andra som har tankar och funderingar ?

låter som skit i förgasaren i mina öron men jag kan missta mig :va
som sagt, kolla kolv-ringarna samt kolv. min starta fast än att jag hade sprängt min kolv :brinnerup

Edit: jag menar bokstavligen sprängts, stora kakor hade lossnat

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...