Tycker det ser ut som att stången från växelspaken går mot kedjan?Som någon nämnde tidigare, prova att lägga i tvåan istället.
Gissar på att växelspaken tryckts till så att nedan inringad skruv hindrar spaken att tryckas ner hela vägen.
View attachment 459039
Det sitter en mutter som drar fast drevet på axeln ja, eller det ska sitta en åtminstone. Har du ingen mutter där så skulle jag ju inte köra en meter tills det sitter en där.Hej,
Vi lyckades lösa det igår. Det var att framdrevet hade hamnat ur position, man ser också på bilden här ovan att kedjan inte är rätt på plats. Nu har jag satt in framdrevet på rätt plats, konstigt nog så saknade min MC en säkring till framdrevet - är det normalt att motorcyklar inte har någon slags säkring? Det känns ju som att framdrevet kan hamna ur fas hur enkelt som helst då?
/D
Det finns olika lösningar per modell. Det vanliga är en mutter över centrum på drevet, med låsbricka (viktigt). I bland är det istället ett C-slips. Om du har gängor längst på axeln som drevet sitter på är det en mutter. Är det hål i axeln med invändiga gängor är det en bult. Normalt skall det alltid sitta en låsbricka som förhindrar att ditt fel uppstår.Menar du att muttrarna ska sitta enligt de röda cirklarna? View attachment 459046
Jag håller med de som tidigare skrivit att axeln nog är paj.Jag ringde Yamaha och skickade henne bilden. Hon sa att framdrevet såg OK ut och att jag behövde muttern och det för tillfället.
Förstår fortfarande inte riktigt vad ni menar kring gängorna?
/K
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |