MCross/träning/modell?/Tips

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Hej alla mc fantaster! Pappsen överväger att spendera semestern i skogen tillsammans med en cross! Givetvis kommer han fortsätta att tröcka även på landsvägen :D

jag undrar vad jag skall satsa på för modell. En husqvarna 610 kanske. Bör nog vara en 4 takt då jag varken kan eller vill skruva speciellt mycket. Vad tycker ni?

Tror att det är lärorikt och kontrollgivande att köra cross, lättare att slanga mm.

Kanske kan man mötas upp ett gäng i juli för att köra cross en helg, i Karlstad har vi värsta grusgropen som det körts i 20 år, megastort. (Hynboholm)

Vad tror ni om denna teori, fan kostar ju inget i försäkring osv, bara en engångs investering som motsvara en resa i 3 veckor ju :fakta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ska du hållas i skogen tror jag att en enduro blir bättre. Crossen gör sig bäst på crossbanan - de är ingen lek. Husky 610 låter stort och svårhanterat för den som inte kört cross tidigare. Jag har en 2-takts 250 (tävlar i samma klass som 450 4-takt) men hade inte haft något emot en svagare motor med något mildare motorgång. Låna av någon så du får testa innan köp.

Å du, snuten kan inte ta dig när du kör en sån. Det är bara å bränn ut i skoga. :D

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Pappsen skrev:
jag undrar vad jag skall satsa på för modell. En husqvarna 610 kanske. Bör nog vara en 4 takt då jag varken kan eller vill skruva speciellt mycket. Vad tycker ni?

Hur mycket pengar har du att lägga ut?

Husky 610 skulle inte jag ge mig ut på, du får garanterat roligare på en svagare och lättare maskin, 250 fyrtakt kanske?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pappsen skrev:
Kanske kan man mötas upp ett gäng i juli för att köra cross en helg, i Karlstad har vi värsta grusgropen som det körts i 20 år, megastort. (Hynboholm)

Jag är på! Om jag har hoj dvs. :D

Är den öppen gropen eller får man smita in på kvällstid?

Kolla på www.soe.se , där har de nog några tips på vad du ska skaffa dig.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: MCross/träning/modell?/Tips

John Holmes skrev:
Hur mycket pengar har du att lägga ut?

Husky 610 skulle inte jag ge mig ut på, du får garanterat roligare på en svagare och lättare maskin, 250 fyrtakt kanske?

ca 30.000 kanske. Var inne på en 250cc två takt men gillar inte skruvandet som krävs. innbillar mig att en "mindre" 4 takt blir tråkig? Det är ju nu ni ska skriva om era erfarenheter. Vad tycker ni jag skall sikta in mig på? Det finns en typ 420 Yamaha, va är det? Kanske Hagge kan kolla det som sommar jobbar på Bike Corner? Grusen är "öppen" alltid, snutarna ser mellan fingrarna som det alltid gjort där.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa