Meckarkvällar under vintern

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Och första tvätten efter premier turen idag:) det var lite kalt:gnissla

Bifogat

• Liz 004.JPG
    Liz 004.JPG
    103.5 KB · Visningar: 76

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Då var det dags att ta tag i hojen

Idag kom maffan förbi på en kopp kaffe & vi snackade lite skit, det slutade med att vi gick ut & rev av gafflarna på hojen.

Jag hade ordnat fram en mek.handbok där demontering av gafflar & packboxbyte var illustrerat.

Efter en tid, med olika förslag & tekniker, så gav vi upp & maffan drog till tjejen.

jag upp & surfa SH samt google. Hittade efter ett tag en förklaring, där jag inser att specialverktyg var ett måste, men dock inget avancerat.
men jag tröttnade & tog luren & ringde johan på påarps mc

så nu står mina gafflar ute hos honom & det skulle bara ta någon dag, när han fick tid över. Eftersom jag redan köpt packboxar & damtätningar, samt olja, så var det ju bara arbetet jag skulle pröjsa & det skulle kosta 720:- för båda, det tycker jag var som hittat.

så nu kan jag koncentrera mig på att tvätta & polera mina kåpdetaljer.
samt ge den en service.

snart redo för sommaren :yoparty

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr

Idag kom maffan förbi på en kopp kaffe & vi snackade lite skit, det slutade med att vi gick ut & rev av gafflarna på hojen.

Jag hade ordnat fram en mek.handbok där demontering av gafflar & packboxbyte var illustrerat.

Efter en tid, med olika förslag & tekniker, så gav vi upp & maffan drog till tjejen.

jag upp & surfa SH samt google. Hittade efter ett tag en förklaring, där jag inser att specialverktyg var ett måste, men dock inget avancerat.

så nu står mina gafflar ute hos honom & det skulle bara ta någon dag, när han fick tid över. Eftersom jag redan köpt packboxar & damtätningar, samt olja, så var det ju bara arbetet jag skulle pröjsa & det skulle kosta 720:- för båda, det tycker jag var som hittat.

samt ge den en service.

Ja och vad har vi lärt oss av detta ? jo var och en till sin sak:)

Johan är bra:tummenupp :)

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Köpt

samt ge den en service.

Det där scenariot känner jag igen.:huvet Johan kan laga gafflar till en blade också. :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
När Robban (Robster) och jag bytte mina packboxar på min TL förra sommaren så använde vi hans hemmagjorda "fjädringskompressions" manik. Som WW säger, inget avancerat, men har man den fixar man det enkelt själv. Utan (rätt verktyg) är det i princip omöjligt utan hjälp.

Men, 720 kr var bra pris!! :tummenupp
Nästan värt att lämna in dem bara för att slippa klabbet. :)

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha