BeBe
Full fart spar tid...
En fet röd honda-vinge på sidan kanske?Tackar! ska dra lite röda linjer på den också tror jag får se ...
En fet röd honda-vinge på sidan kanske?Tackar! ska dra lite röda linjer på den också tror jag får se ...
En fet röd honda-vinge på sidan kanske?
Jag brukar använda 5-56
Leta rätt på 'ens fön. Värm försikigt o pela av dekalerna...Någon som har tips på bra medel för att få bort dekalklister?
Då var det dags att ta tag i hojen
Idag kom maffan förbi på en kopp kaffe & vi snackade lite skit, det slutade med att vi gick ut & rev av gafflarna på hojen.
Jag hade ordnat fram en mek.handbok där demontering av gafflar & packboxbyte var illustrerat.
Efter en tid, med olika förslag & tekniker, så gav vi upp & maffan drog till tjejen.
jag upp & surfa SH samt google. Hittade efter ett tag en förklaring, där jag inser att specialverktyg var ett måste, men dock inget avancerat.
men jag tröttnade & tog luren & ringde johan på påarps mc
så nu står mina gafflar ute hos honom & det skulle bara ta någon dag, när han fick tid över. Eftersom jag redan köpt packboxar & damtätningar, samt olja, så var det ju bara arbetet jag skulle pröjsa & det skulle kosta 720:- för båda, det tycker jag var som hittat.
så nu kan jag koncentrera mig på att tvätta & polera mina kåpdetaljer.
samt ge den en service.
snart redo för sommaren
Ja och vad har vi lärt oss av detta ? jo var och en till sin sak
Johan är bra
Då var det dags att ta tag i hojen
Idag kom maffan förbi på en kopp kaffe & vi snackade lite skit, det slutade med att vi gick ut & rev av gafflarna på hojen.
Jag hade ordnat fram en mek.handbok där demontering av gafflar & packboxbyte var illustrerat.
Efter en tid, med olika förslag & tekniker, så gav vi upp & maffan drog till tjejen.
jag upp & surfa SH samt google. Hittade efter ett tag en förklaring, där jag inser att specialverktyg var ett måste, men dock inget avancerat.
men jag tröttnade & tog luren & ringde johan på påarps mc
så nu står mina gafflar ute hos honom & det skulle bara ta någon dag, när han fick tid över. Eftersom jag redan köpt packboxar & damtätningar, samt olja, så var det ju bara arbetet jag skulle pröjsa & det skulle kosta 720:- för båda, det tycker jag var som hittat.
så nu kan jag koncentrera mig på att tvätta & polera mina kåpdetaljer.
samt ge den en service.
snart redo för sommaren
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor