Med i statistiken numera

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Tack för era svar.

Jo det är ju helt klart att det lite grann är slumpen som avgör vilka skador man får, vissa här har ju klarat sig ganska bra trots skaplig fart och vissa andra inte så bra trots lägre fart.

Bjoerck, vet att farten var så låg av flera orsaker. Dels så stod många föräldrar (samt tjejer) i fotbollslaget och såg hela förloppet och dessa har sagt att det gick väldigt sakta) och dels så körde jag aldrig fort på rakan, såg ju Volvon hela tiden i mitt körfält och då gasar man inte ;)

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Föraren av bilen är väl misstänkt för vårdslöshet i trafik och vållande?

Jag kom att tänka på att jag inte sett den svarta/mörka, stylade, 740.an den här veckan...

Jesper Cronelid

SDK #3863
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Ducati SS1000 & 848
Huua!!!! Fan va gött att du klarade dig iallafall... Tar det bara sex veckor tills du är någorlunda återställd???
Hur blir det med den punkterade lungan? Kan man laga sådant?

Hoppas han får vad han förtjänar, volvofukkot!!!

peterpb1

peter
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
sm 690 -07
Janne_1956 skrev:
2474741 Lite tankar från mig efter att ha varit hemma igen i två timmar nu och skönt att få skriva av sig.
Är samtidigt ganska irriterad på den knappt 20-åriga bilförare som utsätter mig för detta genom att rejsa med en polare utan att ha koll på vad som möter honom.

Mvh Janne

Hoppas du kryar på dig fort nu. Klart man funderar på om man ska upp på hojen igen eller inte. Jag var åxå nere i ett dike för ca.2 veckor sedan, men klarade mig bra om man jämför med dig. Jag har inga problem att köra båge, men du har tydligen familj så då blir situationen anorlunda. Kanske inte värt att offra de på snorungar i 740´s. Som sagt krya på dig:tummenupp

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Skönt att du klarade dig!

Höll på att bli manglad av en buss igår. Han bytte fil trots att jag låg där, och fortsatte trots att jag tutade och levde om. Hade cirkus 5cm kvar till räcket och lika mycket kvar till bussen. Körde sedan upp bredvid honom och ville "samtala" lite, och då ger han MIG fingret!!! Höll på att explodera, och om jag inte hade haft brådis så hade jag parkerat framför honom och gått och knackat på.....

Reb0

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
RebelZero skrev:
2476451 Skönt att du klarade dig!

Höll på att bli manglad av en buss igår. Han bytte fil trots att jag låg där, och fortsatte trots att jag tutade och levde om. Hade cirkus 5cm kvar till räcket och lika mycket kvar till bussen. Körde sedan upp bredvid honom och ville "samtala" lite, och då ger han MIG fingret!!! Höll på att explodera, och om jag inte hade haft brådis så hade jag parkerat framför honom och gått och knackat på.....

Reb0

Busschaffisar och taxichaffisar borde fängslas. Seriöst.

Speciellt i Skåne är de helt :dummer.

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Kan väl numera tillägga att den unge Volvomannen verkar lite orolig inför vad han gjorde.
Citerar ur den trafikrapport som jag fått faxad av polisen idag:

"XX körde pb xxxxxx på Stenhamravägen. X bestämde sig för att köra om en pb som låg framför honom. X låg c:a 10 m bakom pb när han påbörjade omkörningen, körde mellan 60-70 km/h. Samtidigt så såg X en mc komma från motsatt håll, X bedömde att han skulle hinna om. När X låg jämsides med pb så insåg X att han inte skulle hinna. X tvärbromsade och la sig bakom pb. Sedan såg X bara ett rökmoln.
X körde om därför att framförvarande pb körde så sakta."

Tidigare i samma rapport så kan man läsa:

"Föraren av XXX XXX påbörjade en omkörning av en pb. Jämsides med pb så såg X en Mc komma mot honom, insåg att han inte skulle hinna så han tvärbromsade. Körde in bakom pb, mc körde i dike."

På ett annat papper så står ungefär samma beskrivning från den unge mannen med den skillnaden att "han nu får möte av en mc i hög fart".

Av detta så kan man konstatera att han på på minst 150 meter inte upptäckte mig.
Man kan konstatera att jag är en idiot som drar järnet när jag ser en bil som ligger på omkörning i min körbana.
Man kan helt klart konstatera att jag är en HELIDIOT som kör i diket trots att JESPER som idioten heter redan bromsat och lagt sig BAKOM den omkörda bilen när vi möts, konstigt att jag inte valde att fortsätta på vägen då.

Dessbättre så kommer nog inte den unge mannen att klara detta så bra eftersom det finns ett antal vittnen.
Jag var ju då inte så mottaglig för vad som hände runt omkring mig men jag vet att tanten som blev omkörd stannade, förhoppningsvis så har hon lämnat uppgifter på platsen.
Vet också att den dam som troligen gick på cykelbanan bredvid försökt kontakta mig när jag låg på sjukhuset så förhoppningsvis gör hon det igen.

Känner mig hur som helst fruktansvärt frustrerad nu när jag läst detta.
Jag hade kunnat köpa att han försöker ljuga om vad HAN gjorde men när han ljuger om vad JAG gjorde genom att skriva att jag kom i hög fart så blir jag riktigt stridlysten.
Har varit på platsen idag och sett hans bromsspår samt var jag landade i diket. Det lustiga är att hans bromsspår fortfarande syns i MIN körbana där jag gått av vägen, märkligt med tanke på att han låg bakom den andra bilen då!!!!!!!

ILSKEN!!!!!

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Fyfan vilken idiot, be någon fota platsen!

Angående busschaufförerna i skåne, min lillebrors polare blev nermejad på sin moppe
han stod och skulle svänga vänster så bara kör bussen in i honom.
BLIND ELLER!? det var mitt på dan!

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Janne_1956 skrev:
2477547 Kan väl numera tillägga att den unge Volvomannen verkar lite orolig inför vad han gjorde.
Citerar ur den trafikrapport som jag fått faxad av polisen idag:

"XX körde pb xxxxxx på Stenhamravägen. X bestämde sig för att köra om en pb som låg framför honom. X låg c:a 10 m bakom pb när han påbörjade omkörningen, körde mellan 60-70 km/h. Samtidigt så såg X en mc komma från motsatt håll, X bedömde att han skulle hinna om. När X låg jämsides med pb så insåg X att han inte skulle hinna. X tvärbromsade och la sig bakom pb. Sedan såg X bara ett rökmoln.
X körde om därför att framförvarande pb körde så sakta."

Tidigare i samma rapport så kan man läsa:

"Föraren av XXX XXX påbörjade en omkörning av en pb. Jämsides med pb så såg X en Mc komma mot honom, insåg att han inte skulle hinna så han tvärbromsade. Körde in bakom pb, mc körde i dike."

På ett annat papper så står ungefär samma beskrivning från den unge mannen med den skillnaden att "han nu får möte av en mc i hög fart".

Av detta så kan man konstatera att han på på minst 150 meter inte upptäckte mig.
Man kan konstatera att jag är en idiot som drar järnet när jag ser en bil som ligger på omkörning i min körbana.
Man kan helt klart konstatera att jag är en HELIDIOT som kör i diket trots att JESPER som idioten heter redan bromsat och lagt sig BAKOM den omkörda bilen när vi möts, konstigt att jag inte valde att fortsätta på vägen då.

Dessbättre så kommer nog inte den unge mannen att klara detta så bra eftersom det finns ett antal vittnen.
Jag var ju då inte så mottaglig för vad som hände runt omkring mig men jag vet att tanten som blev omkörd stannade, förhoppningsvis så har hon lämnat uppgifter på platsen.
Vet också att den dam som troligen gick på cykelbanan bredvid försökt kontakta mig när jag låg på sjukhuset så förhoppningsvis gör hon det igen.

Känner mig hur som helst fruktansvärt frustrerad nu när jag läst detta.
Jag hade kunnat köpa att han försöker ljuga om vad HAN gjorde men när han ljuger om vad JAG gjorde genom att skriva att jag kom i hög fart så blir jag riktigt stridlysten.
Har varit på platsen idag och sett hans bromsspår samt var jag landade i diket. Det lustiga är att hans bromsspår fortfarande syns i MIN körbana där jag gått av vägen, märkligt med tanke på att han låg bakom den andra bilen då!!!!!!!

ILSKEN!!!!!

Känns som vittnen+bromsspår m.m väger tyngre än hans fantasier!!:D

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Fota av bromsspår och dylikt omedelbums! Dvs nyss! Lås sedan in filmen/bilderna/minneskortet i något ärkekassaskåp för bevaring till bevisningen.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Mkt trevligt att höra att du klarar dig iaf!

Bra att vittnen finns, inte mkt mer att diskutera om saken. Killen i volvon lär ju åka dit ganska rejält.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
För att sammanfatta volvoraggarns handlingar: Kör om med dålig sikt, tittar inte om han får möte, kör alldeles för snabbt, tvärnitar och låser hjulen och tar upp hela körfältet istället för att reda upp situationen, smiter från olycksplatsen, ljuger om vad som har hänt. Var och en av dessa grejer är ju illa nog, när man kombinerar allt på en gång så är det åt helvete korkat. Milt sagt.

Krya på dig Janne!!

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Finns inte mycket mer att säga än det som redan sagts, så det får bli ett "krya på dig"! :tummenupp

När det kommer till frågan att fortsätta köra hoj eller inte så tänker jag inte försöka ge dig några råd, men jag har som många andra börjat överväga riskerna i trafiken och börjat köra mer och mer bana och mindre landsväg. I år har det inte blivit mer än drygt 200 mil, vilket kan jämföras med ca 1500 mil per säsong när seklet var ungt...

En sak är iaf säker; det är inte tufft att ge sig ut på hojen trots att det inte känns rätt, men det är garanterat tufft att se sina barn ta studenten...

Lycka till! :)

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Välkommen till klubben.
Satte mig själv o mc'n i sidan av en bil som gjorde u-sväng över heldragen linje utan att blinka.
Blev potatismos av mitt lårben.

Ska sälja cykeln nu dels pga. av farsan tog på sig hela skulden typ då han köpt mc'n o hade redan innan dåligt hjärta (Nu värre).

Dels pga av att ja insåg 1 meter till mer te höger hade jag suttit i mittendelen av bilen o då hade jag varit potatismos överallt o garanterat inte suttit här nu(Var en HÖG suv, flög över motorhuven nu)

Dels pga av att jag körde alldeles för galet för trafiken (Bakhjul överallt, sicksacka o körde racing me alla bilar hela tiden) Så hade inte detta hänt hade något annat hänt.

Nej nu blire cross på isen där det bara finns mjuk snö o rammla i :).
Sen kanske det blir roadracing/motard när sug o pengar finns.

Lr gatan när man lugnat ner sig lite. Det är BRA att 18 åringar igentligen bara får köra 25 kw. Sen att ingen gör det är en annan fena.

Hur som helst så sitter jag nu här i min säng med ett lårben av på 3 ställen o väntar på att tiden ska gå så man kan börja gå igen.
Fast glad e ja iaf, för det kunde slutat värre :)
Har ja tur får ja så mkt pengar på försäkringen så ja kan börja tävla/träna i motard/roadracing :D

Så jag hoppas du bättrar på dig o alla där ute tare lite lungt runt bilar man vet aldrig vad dom gör!
Och det är vi som får smaka på konsekvenserna av det.
För det är inte särskillt kul att sitta hemma alla dagar i veckan medans ens polare är ute o härjar o har kul!
Inte långt kvar te tidsträningen för 125orna nu snart btw :D

Last edited:

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Zee skrev:
2476702 Busschaffisar och taxichaffisar borde fängslas. Seriöst.

Speciellt i Skåne är de helt :dummer.

Fast jag tycker ändå att taxichaffisarna är något bättre. Dom vet att om dom kvaddar bilen så tjänar dom inga pengar. En busschaffis får bara en ny buss nästa dag (och det krävs rätt mycket för att man skall sabba dem).

Sedan håller busschaffisarna rätt hårt på 50-regeln och tycker att man skall förstå att dom skall åka ut trots avsaknad av blinkers.

Ps. Nästan alla taxichaffisar hatar busschaffisar.. :)

Reb0

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Hej igen allihop.

Tack för alla värmande kommentarer.

Har just kommit hem från sjukhusvistelse två efter att en del komplikationer tillstött.
Efter att ha varit hemma i ett dygn började jag få svåra smärtor. Ytterligare ett dygn senare insåg jag att det inte var revbenen som skulle börja göras mer ont enligt planerna så det blev ny ambulansfärd.

Där konstaterades att jag hade svår lunginflamation efter dräneringen av lungan under förra sjukhusvistelsen. Dessutom så fanns det mycket vätska i den lungan. Kan nämna att jag fick total andnöd efter att ha gått 5 meter!!! till toaletten där.
Det blev att ligga kvar i sängen i fyra dagar med kontinuerlig syrgas innan jag fick kliva upp, ny dränering av lungan där dom fick ur c:a 1 l rödaktig vätska.
För de sjukvårdskunniga kan jag nämna att jag hade 399 i crp när jag kom in till akuten i fredags kväll.

Känns inte så kul att behöva uppleva alltr detta men nu ser jag framåt mot att kunna andas normalt. Är det förresten någon som vet att det finns sjukgymnastik vad gäller att andas??

Killen som orsakade detta är känd, det är en 19-årig grabb som bor rätt nära mig.
Han är enligt polisen misstänkt för vållande till kroppsskada.
Kan även nämna att den gossen nog inte är riktigt mogen att köra bil.
Fem dagar efter att han höll på att köra ihjäl mig så var han i farten igen på en polares VILLAGATA som är c:a 60 m lång.
Där drar han JÄRNET med survolvon till vändplanen, spinner runt för att trampa full gas igen .............. och köra in i en parkerad bil!!!!

Den enda trösten jag känner nu är faktiskt att killen troligen blir av med sitt körkort enligt farbror blå, kanske lögligt men så känner jag.

Men efter att ha läst igenom trådarna här från senaste veckan så inser jag att jag kanske ändå haft tur, tyvärr så har ju vissa råkat värre ut än mig :(

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Krya på dig å hoppas du blir helt återställd så du kan lägga detta bakom dig..

Denna killen verkar inte ha liknande värderingar som de flesta andra. Olyckor kan tyvärr ske. Är man 19 år och har en jättecool Volvo så ökar väl olycksrisken. Gör man dock något som skadar någon annan i trafiken sladdar man inte runt på vändplatser strax efteråt.

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Kan väl fortsätta denna tråd med att berätta en liten solskenshistoria som råkade komma upp idag.

Jag har ju till polisen sagt att kvinnan i den omkörda bilen fanns på platsen och undrat om hon fanns med bland de vittnen som polisen har.
Men den polis som utreder detta har inte funnit det styrkt att denna kvinna finns, hon är definitivt inte bland de två vittnen som polisen hört vilket har fått mig att fundera på om jag slog i huvudet hårt i kraschen och haft vanföreställningar :confused:
Döm om min förvåning när min sambo idag kommer hem och berättar att hon träffat en bekant till oss och berättat om min olycka. Denna bekant är i sin tur nära bekant med en kvinna som för fyra veckor sedan blev vansinnesomkörd av en ung gosse och på första parkett får se mig köra av vägen för att slippa fronta.
Så nu finns hon, har pratat med henne och hennes version styrker till 100% min version så numera finns det vittne jag började undra om jag drömt om.
Anledningen till att hon lämnade platsen innan polisen kom var att hon skulle skjutsa sin son till en aktivitet plus att hon såg att det fanns så många som tog hand om mig.
Men hur som helst, känns riktigt bra att cirkeln sluts nu, ska nog mycket till innan den unge mannen i Volvon ska kunna ljuga sig ur detta :D

Sen så kan man kanske fortfarande känna sig lite matt med tanke på att rehaben går saktare än vad man hoppas, har t.ex. ännu inte vågat mig på att köra bil med tanke på den ganska örörliga vänsterarmen.
Men som sagt, känns ändå bättre nu med tanke på dagen nya vittne :tummenupp

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Hoppas du blir helt bra igen :)
Ang slyngeln i volvon :machinegu .
Hoppas han får ta om sitt körkort + rejäla böter + saftigt skadestånd.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring