Med mer än 125cc och mer än 25kw hur mycket åker man ditt me A1 körkort(aprilia rs..)

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Okey grabbar ni har läst böcker, kanske har begränsad ekonomi tror ni kan motor, snackar eran dynga om planing m.m men man behöver inte tro det inte finns mer för det gör det!! För fan min fråga var inte om det var möjligt att krämma ur så mycket hk, utan vad jag skulle åka fast för om jag körde på gatan med cykeln i detta skik. :kocko :kocko :huvet

Jag har installerat blåa neon ljus olagliga mini blinkers och snart 160cc kit med trimavgassystem, förgasare och öppet filter.

Om jag blir stannad vad gör polisen, db test river av kåpor tittar cylinder volym.

Vad får dom göra vad tror ni att dom gör om man skulle bli stannad.

Eller blir man bara kallad till kontrollbesiktning och hinner därför plocka av allt skit

Den kommer att gå med mer än 25kw och 160cc, med andra ord tung utan begränsning, kan man åka dit för att åka oregat och utan körkort???

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
RS "Alex" skrev:
Okey grabbar ni har läst böcker, kanske har begränsad ekonomi tror ni kan motor, snackar eran dynga om planing m.m men man behöver inte tro det inte finns mer för det gör det!! För fan min fråga var inte om det var möjligt att krämma ur så mycket hk, utan vad jag skulle åka fast för om jag körde på gatan med cykeln i detta skik. :kocko :kocko :huvet

Jag har installerat blåa neon ljus olagliga mini blinkers och snart 160cc kit med trimavgassystem, förgasare och öppet filter.

Om jag blir stannad vad gör polisen, db test river av kåpor tittar cylinder volym.

Eller blir man bara kallad till kontrollbesiktning och hinner därför plocka av allt skit

Den kommer att gå med mer än 25kw och 160cc, med andra ord tung utan begränsning, kan man åka dit för att åka oregat och utan körkort???

Jag vet inte, jag hadde 160cc på min Mito 125, men jeg ble aldrig stoppet.
Ring polisen och fråga (anonymt..) :) .

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Du åker dit för olovlig körning osv.

BTW, du verkar vara en sådan där tuffing! :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
asså ba du :kocko hihih,

men erlit du åker dit för mord, asså jag lovar. Jag ringde du vet snuten och fråga dom sa de. Fast jag ringde till usa, eller var det england? ne, va nog sverige.

Men du typ är en tönt typ som kan dra typ, hej då :kocko

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
ledsen killar men när man har en motorcykel registrerad för vanliga vägar så bör man nog hålla sig till reglerna som finns.

jag tror din hoj blir lika olaglig som min Honda 250cc cross är på vanliga vägar.

Sen ser jag inte svårigheten med att åka 200km/h på en rak väg....testa en cross å åk 50-70km/h på en bana som mer eller mindre påminner om en plöjd åker...fartkännslan kommer när det börjar bli svårt att hålla i sig.

Men det är ju MIN åsikt.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Rikardo skrev:
ledsen killar men när man har en motorcykel registrerad för vanliga vägar så bör man nog hålla sig till reglerna som finns.

jag tror din hoj blir lika olaglig som min Honda 250cc cross är på vanliga vägar.

Sen ser jag inte svårigheten med att åka 200km/h på en rak väg....testa en cross å åk 50-70km/h på en bana som mer eller mindre påminner om en plöjd åker...fartkännslan kommer när det börjar bli svårt att hålla i sig.

Men det är ju MIN åsikt.

Precis, hur svårt är det att åka fort raktfram? bara gasa. Men kurviga vägar då måste man kunna köra lite. Samma som att köra cross på bana. Det är jävligt svårt att göra. Har provat några gånger och vurpa en sådär 5 gånger fast det var innan jag hade körkort. Det var i kurvorna jag vurpa.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Varför blev inte killen bannad redan igår?

Last edited:

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Fick du inte svar som nog igår?

Banna snubben!

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Du får inga 50hk med 160cc och det som jag sett på marknaden när det gäller störe cylindrar är 154cc från polini.
Det du åker dit på är bla olovlig körning och oregistrerat fordon m.m.
Om dom besiktar skiten på platts eller inte är upp till dom.

alltså om du tror att du är ball bara för du inte har en begränsad ekonomi så är du ju :kocko

Planing och portning är ingen dynga om du trodde det, vilken idiot som helst kan montera en större cylinder m.m. och säga hej jag har trimmat min hoj fy fan vad jag är ball.

Men den som är bra på att porta, plana, bestycka ställa in squishförband m.m.
Den är en riktig guru, tro att man är ball när man monterat en större cylinder och förgasare m.m. då hör man hemma vid det lokala moppe hangouten där man kan stå och skryta med det. Alltså är man ett MOPPEFUCKO:fakta

sen kan du få lära dig stava :fakta

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
RS "Alex" skrev:

1. Lär dig stava, eller ta dig lite tid att titta igenom det du skrivit. Inget är perfekt så alla stavar fel ibland.
2. Ta det lungt när du skriver.
3. Vi kan massor om motorer.
4. Varför olagliga miniblinkers? Det finns många snygga lagliga blinkers till en billig peng. Känns som om du skryter om att du är olaglig.
5. Om du blir stannad så är det helt upp till polisen att bestämma hur han/hon vill gå vidare. Men du får med all säkerhet böter för olagliga miniblinkers.
6. En hoj blir "tung" när effekt/vikt förhållandet överstiger 0.16kw/kg. Har alltså inget att göra med hur stor cylindervolym hojen har. Dock behöver du en viss cylindervolym om du önskar att köra upp med hojen.
7. Tänkte du regga det över huvudtaget? Om inte så åker du dit på 10min. Har du dessutom inget körkort och hojen är trimmad så som du säger så blir det böter och antagligen indraget körkortstillstånd. (tror det heter så)
Du kommer alltså inte kunna ta körkort innom en viss tid. Gäller alla behörigheter, A1,A,B o.s.v.

Edit: Jag skriver seeegt :död

Last edited by a moderator:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...