bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag håller på att försöka få underdelen på motorn någorlunda ren, den är av gjuten aluminium så finishen är ju ganska grov och sen har de snart 40 åren satt sina spår på vissa ställen i from av svart oxidering som dessutom verka ha en förmåga att dra åt sig grus och damm.
Jag hatar verkligen att polera och sånt och för att få blocket rent måste man gå på ganska hårt mekaniskt, har fått köra med en stålbortse i borrmaskinen för att få bort oxideringen vilket ju kanske är i grövsta men det verkar behövas om den ska bli ren.
Nån som har koll på om det finns nåt medel som "fräter" lite lagom på aluminum så man kan få bort oxidfläckar och liknade hyfsat enkelt? Aluminiumen oxiderar ju hur som helst men det gör inte mig nåt att den blir lite matt.
Jag hatar verkligen att polera och sånt och för att få blocket rent måste man gå på ganska hårt mekaniskt, har fått köra med en stålbortse i borrmaskinen för att få bort oxideringen vilket ju kanske är i grövsta men det verkar behövas om den ska bli ren.
Nån som har koll på om det finns nåt medel som "fräter" lite lagom på aluminum så man kan få bort oxidfläckar och liknade hyfsat enkelt? Aluminiumen oxiderar ju hur som helst men det gör inte mig nåt att den blir lite matt.