Medelhavet med Autozug

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Trevlig läsning, men en tanke som slog mig gällde Öresundsbron... är det inte så att det ENDAST vi den manuella kassan finns en mc-skylt?
...medan det på alla de andra är bilskyltar...

När jag hade mc-premiär på bron så tyckte jag inte det fanns någon oklarhet i det där, nu är det iofs två år sedan jag passerade bron med mc, så vem vet... de kanske ändrat något... till det sämre...
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Kul läsning, man blir bara så jäkla sugen på att dra ikväll!
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Kul läsning! :) Tack och bock! Personligen kör jag ALLTID genom den manuella filen på Öresundsbron. Ingen aning om varför egentligen men det känns nog mest lite bättre att ha med folk att göra istället för en maskin. Och så får man alltid betala rätt avgift. Sen tror jag faktiskt att det ÄR ordentligt skyltat vad det gäller motorcyklar.....

tollstation540.png

;)

Kul resereportage. :tummenupp
 

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Kul läsning! Extra kul eftersom jag själv ska iväg ner till Bolzano med Autozug om ganska exakt två veckor. Man börjar ju bli nervös!
 

Skogsfinnen

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Yamaha TDM 900 A
Tja, kanske var det så att jag missade skylten med mc. Men på många ställen, tex. vid Stora Bältbron känner kassan automatisk av fordonen.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Åååh, Va man Tok Längtar Nu då ;(( Men 19/6 Drar jag Europa så snart Är jag oxå På Bron ;)
 

Konrad Haifa

Guest
Kul läsning! Extra kul eftersom jag själv ska iväg ner till Bolzano med Autozug om ganska exakt två veckor. Man börjar ju bli nervös!

Var startar Autozug, alltså lämpligast när man kommer via Flensburg/Kiel/Puttgarden eller Rostock? Var kör du av med hojen? Vad kostar tåget?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Var startar Autozug, alltså lämpligast när man kommer via Flensburg/Kiel/Puttgarden eller Rostock? Var kör du av med hojen? Vad kostar tåget?

Hamburg kan vara lagom att köra ombord på tåget ,kolla på autozug.de är på svenska oxå.

/Maveric
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Tja, kanske var det så att jag missade skylten med mc. Men på många ställen, tex. vid Stora Bältbron känner kassan automatisk av fordonen.

Som vanligt tror vi att vi är bäst i Sverige, skyltningen vid Ö-sundsbron suger bäverkuk! Jag har åkt där med hoj, bil, husbil, bil+husvagn. Och dessutom "brobizz". Men inte fan lyckas de skylta så man begriper! Skällde ut dem förra året för att den enda filen med bil+husvagn var manuell. Så dit körde jag med min "bizz"! Varför måste jag köra här? Nä det måste du inte! Men det här är ju enda filen med en bil+husvagn! Ja men du kan köra i vilken fil du vill, du har ju en "bizz"! Men filen för "bizz" visar ju bara en bil!!!! Ja men du har ju en "bizz" då kan du ju köra där! Men jag har ju en husvagn oxå!!!! Ja men det känner stationen av, den mäter hur långt ekipaget är. Men varför i helvete skyltar ni inte med bil plus husvagn då? Det får du ta med min chef! (Helt ok svar för stackars tösen i luckan) MEN VA FAN!!! Åkt europa fram och baklänges, en fransk betalstation är ju en dröm....!!!
 

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Var startar Autozug, alltså lämpligast när man kommer via Flensburg/Kiel/Puttgarden eller Rostock? Var kör du av med hojen? Vad kostar tåget?

Ja, som någon annan skrev så kliver vi på i Hamburg och av i Bolzano i norra Italien. Sen är planen att åka runt i bergen i en vecka och till slut upp till München för att ta tåget tillbaks till Hamburg igen. Beställde tågbiljetter när det var något alla hjärtans dag-special och har för mig att det landade på runt 5-6000 per skalle. Då har vi en egen sovkupé för oss själva. Men som sagt kolla hemsidan!
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ja, som någon annan skrev så kliver vi på i Hamburg och av i Bolzano i norra Italien. Sen är planen att åka runt i bergen i en vecka och till slut upp till München för att ta tåget tillbaks till Hamburg igen. Beställde tågbiljetter när det var något alla hjärtans dag-special och har för mig att det landade på runt 5-6000 per skalle. Då har vi en egen sovkupé för oss själva. Men som sagt kolla hemsidan!

Ni åker nästan exakt samma som vi gjorde 2009 fast andra hållet ;).
Kolla här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?217542-Italy-2009
Ha en kul resa :) .

/Maveric
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top