Härligt, en levande diskussion!
Till er som tvivlar och inte kan bestämma er om det är viktigast med stora flashiga event eller att "annonsera" efter mer publik:
Det finns inte resurser till något av det för varken förare eller arrangörer som läget är idag. Innan man kan investera i storslagna event måste det finnas publik så att det går ihop på sista raden. Innan det finns publik måste det finnas ett intresse. Bra event måste finnas för att behålla publiken, men inte för att skapa den.
Om vi:
1. Visar media att det finns en intressegrupp för det, så ökar deras vilja att publicera RR-utrymme i media, det gör vi genom att (igen) klicka, dela, gilla, länka osv.. För det är så det mäts.
2. Förare och arrangörer i första hand bli duktigare på att informera om NÄR, VAR och VAD event inträffar. Bjuder in dem till det, skickar en liten pressrelease med kortfattad förklaring om vad som händer. Eller som kanske är mer realistiskt, själva skriver artikeln och förser dem med bilder så att de bara kan trycka på knappen och publicera en nästan färdig artikel.. Då ska det mkt till för att en lat journalist ínte vill fylla en halvsida. Det är inte antalet sidor som kostar, det är arbetstiden bakom dem, om vi/ni (inte dem/nån annan) gör jobbet så KOMMER det att publiceras mer.,
Om vi då syns i media så skapas ett större allmänintresse. Visst fan finns det dem som utan att brinna för RR tycker att det är kul att Linköpings egen Freddy Watz tillhör sverige-eliten och har kört internationellt med de stora pojkarna! Visst finns det dem som tycker det är kul att Lena hävdar sig så bra i R600 (mest för att hon är tjej, men det får va ett ok handikapp i den här frågan)! Mozz står ju inte oftast på pallen, men är en HJÄLTE hemma i Varberg (eller vad byn nu hette?). Varför kan han och inte vi/ni andra?