Mediaspelare med stöd för 3D??

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Som ni kanske förstår av rubriken så letar jag efter en mediaspelare som klarar av att spela upp 3D-filer i olika format. Jag har en PS3:a hemma som jag hade tänkt använda till just detta men jag får det inte att fungera, den stödjer 3D uppspelning från en BR skiva men inte från filer jag flyttar över från datorn. Har även testat att ta ner ett program till datorn som heter PS3 Media server, med det programmet ska man kunna streama filer direkt från dator till PS3:an. Inget verkar funka och jag kan inte hitta något som gör mig klokare på Google heller.
Någon som har några tips på hur jag ska göra för att få det att funka alt om det finns någon annan mediaspelare som klarar av 3D. Bonus skulle oxå vara om det går att koppla samman allt i nätverket.
Jag kör Mac hemma men det ska väl inte vara några problem.

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ingen som har någon koll på detta? Kanske någon som vet något bra hemmabio forum där jag kan få svar på mina frågor istället?

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Tack så mycket för svaren. Jag köpte en 3D kompatibel projektor för ca 3 månader sedan och det känns som att det börjar bli dax att testa den ordentligt :tummenupp

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Okej, tack för tipsen. Ska försöka läsa på lite mer ang mediaspelare. Känns som att det är lika bra att köpa en spelar som klara det mesta om man ändå ska köpa.
Vet någon om det finns mediaspelare som klarar av att konvertera 2D till 3D?
Projektorn som jag har (Epson EH-TW6000W) är 3D kompatibel dock så är det så att modellen över den jag har (EH-TW9000) klarar av att konvertera 2D till 3D. När jag köpte projen så ansåg jag inte att det var värt nästan dubbla pengarna för att få den funktionen. Med allt det sagt så borde ju tekniken finns för att det skulle kunna funka på samma sätt via en mediaspelare t.ex.
Någon som har koll på det?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...