abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Ort
- Fbg
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kan tyvärr hålla med om att det är glest med bilar men banlicensen tillåter fler hojar på banan än bilar. Kom ihåg en onsdagsträning för många år sen när en Ferrari blästrade min nya vindruta .... Det var MC både med och utan licens och bil. Det var en strålande sensommarkväll med sol. 7 bilar och kanske 70 hojar.
Sen är det 4 körningar med bil innan semestern varav en säkert försvinner. Under samma period är det 8st för MC.
Som sagt! Jag är av åsikten att bilarna och hojarna skall hållas åtskilda så slipper man dels bli förbannad när man upptäcker att endast två bilar dykt upp till träningen och skall ha 1,5 timmars körning och dels av den anledningen som anges i kommentaren ovan, nämligen att om en bil spinner av vägen medför det oftast ett långvarigt saneringsstopp och inte fan kortar dom bilarnas tid, nä, det är hojförarnas tid som ryker, så var det sist jag körde med bilarna! En audi spann av i chikanen på sista varvet, tog väl en 15 minuter att sanera och vi fick hela 5 minuter ute på banan innan flaggan dök upp, nej, bilar för sig, hojar för sig röstar jag på, det ör ju trots allt hojarna dom drar in pengarna på.