Kära Korvsallad,
jag kan inte förstå varför du och vissa andra i styrelsen tvunget vill luta er mot bokningsstatistiken 2009 och ser detta som enda sanningen? Var är analysförmågan?
Är det ingen av er som tror att 2009 var ett rätt ovanligt år med den värsta lågkonjunkturen i mannaminne? Vad är det första man måste dra in på när det ekonomiska utrymmet stramas åt och osäkerheten om jobb och kostnader i allmänhet är stor? Jo fritidsnöjen.
MC körning på bana är en dyr hobby och definitivt en fritidssysselsättning. Jag är övertygad om att fler medlemmar än förra året kommer att vilja köra i år. Vi har ett mycket bättre ekonomiskt läge nu och botten verkar vara nådd. Detta i kombination med att en hel del nya hungriga kommer in kommer att öka trycket på bokningen.
Vari ligger felet att främja föreningens grundtanke om att kunna erbjuda medlemmarna bra tillgänglighet till att köra bana? För föreningen är väl till för medlemmarna och styrelsen skall väl agera enligt medlemmarnas vilja?
Jag välkomnar en förening med aktiva medlemmar och det tror jag vi får även om taket hålls kvar vid 380 medlemmar (på tal om det, "så lågt som möjligt", när jag gick med var vi 200, nu är vi nästan dubbelt så många) men jag vill definitivt inte tillbaka till situationen vi hade för bara något år sedan då man fick sitta vid datorn 06:00 för att kunna boka sig på en Knutstorpskörning.
Vad gäller sista punkten i protokollet så har du rätt, det sägs där att det är upp till styrelsen att sätta det till en lämplig nivå. Hoppas dock ingen glömt diskussionen kring taket om det och att väldigt många på årsmötet propagerade för att vi skulle avvakta resultatet från 2010 innan det ändrades?