Medlemsskap

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Är sugen på att gå med i klubben. Vad gäller och vem ska jag ta kontakt med?

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Detta kommer från vår hemsida www.umcc.nu

Medlemsavgifter 2003
Under 18år 75kr
Under 18år + SMC 220kr
Över 18år 240kr
Över 18år + SMC 385kr
Familjeavgift 300kr
Familjeavgift + SMC
(i familjeavgiften blir avsändaren SMC-ansluten) 445kr

Avgiften sätts in på postgiro: 66 54 76 - 8

Glöm inte att skriva namn, adress, telefon och personnummer på betalningen.
Har du en mc så skriv gärna ner vilken sort eftersom vi är nyfikna av oss.

Varje månad får du som medlem ett utskick hem i brevlådan där det står vilka aktiviteter som är på gång den närmaste månaden.

Svårare än så är det inte, eller så kommer du förbi och hälsar på, tisdagar och torsdagar kl1900.

Bor du i Piteå eller? Alltid trevlig med Pitebor i klubben.. :tummenupp

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Måste rätta Mell där (jag har inte hunnit uppdatera hemsidan). SMC har höjt sina medlemsavgifter lite grann.

Medlemsavgifter 2003
Under 18år 75kr
Under 18år + SMC 200kr
Över 18år 240kr
Över 18år + SMC 410kr
Familjeavgift 300kr
Familjeavgift + SMC
(i familjeavgiften blir avsändaren SMC-ansluten) 370kr

Avgiften sätts in på postgiro: 66 54 76 - 8

Glöm inte att skriva namn, adress, telefon och personnummer på betalningen.
Har du en mc så skriv gärna ner vilken sort eftersom vi är nyfikna av oss.

Varje månad får du som medlem ett utskick hem i brevlådan där det står vilka aktiviteter som är på gång den närmaste månaden.

Svårare än så är det inte, eller så kommer du förbi och hälsar på, tisdagar och torsdagar kl1900.

Last edited:

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
När det ändå är på tapeten kan ni ju berätta vad (om det finns) för fördelar att välja att bli ansluten til SMC...

Jag vet t.ex att du cbjorkman visst skulle få hjälp med ersättning av extrautrustning som var monterat på din stulna hoj, vad mer kan nämnas...

Själv valde jag att inte ansluta mig till SMC, men nämner ni någe bra argument så kanske jag gör det i år...

(PS, är inte med i facker heller) :p

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Advance4Stroke skrev:
Själv valde jag att inte ansluta mig till SMC, men nämner ni någe bra argument så kanske jag gör det i år...

(PS, är inte med i facker heller) :p

Aa en liten rebel på forumet.....jag har dock också flaxat in & ut i SMC. Har väl kanske inte riktigt heler upptäckt någon direkt fördel för egen del. Men organisationen är ju bra för oss motorcyklister som helhet.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Advance4Stroke skrev:
Jag vet t.ex att du cbjorkman visst skulle få hjälp med ersättning av extrautrustning som var monterat på din stulna hoj, vad mer kan nämnas...

Bara för att förtydliga så får jag ju inte ersättning från SMC utan ifall det skulle bli nåt strul med försäkringsbolaget så har SMC egna jurister som kan hjälpa mig att driva frågan(om det mot förmodan skulle gå så långt).

Ibland poppar det upp helt idiotiska lagförslag och då är det också bra att det finns en stor organisation som kan jobba för oss motorcyklister.

Har ingen järnkoll på SMC så nån med mer kunskap kan gärna fylla på...

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Man får även en tidning.....

Det är väl ungefär som att vara med i facket. Ju fler som är med desto lättare att påverka politiker och annat. Utan SMC skulle vi nog ha en vägskatt på 1200 spänn för hojar och begränsad effekt m.m. Vi skulle inte heller få bygga om våra älskade fordon ett endaste dugg...

Det finns även en hel del bra grejor om man gillar att köra omkring utomlands, en skadefond (minns ett repertage om en handikappanpassad R1:a) och den beryktade avrostningen...

Jag är då med, he kost ju int nå mycke

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Mell skrev:
Man får även en tidning.....

Det är väl ungefär som att vara med i facket. Ju fler som är med desto lättare att påverka politiker och annat. Utan SMC skulle vi nog ha en vägskatt på 1200 spänn för hojar och begränsad effekt m.m. Vi skulle inte heller få bygga om våra älskade fordon ett endaste dugg...

Det finns även en hel del bra grejor om man gillar att köra omkring utomlands, en skadefond (minns ett repertage om en handikappanpassad R1:a) och den beryktade avrostningen...

Jag är då med, he kost ju int nå mycke
Tobbe skulle väl visst få juridisk hjälp med sitt olycksmål åxå?

Anledningen att jag inte valt SMC via UMCC är att jag blev det gratis via Trygghansa, har dock bytt försäkringbolag efter det, får se vilket det blir till våren... He kan ju röra sig om tiotusentalskronor vilka man väljer :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA