Medhåll.
Därför skulle jag koncentrera mig på att bara styra soppan med sprutet till en början, sen när det fungerar bra så ger man sig på tändningen.
Och då kan man exempelvis använda sig av EDIS4 (sitter på ett antal svenssonjänkare på div. skrotar) som fungerar bra tillsammans med just MS.
En tanke bara så man inte ger sig på något som man hinner ledsna på just för att det blir mycket mer jobb än man tänkt sig från början.
Mvh J
Så om vi ska göra det enkelt för oss då...
De enda givarna som är av stort värde är TPS, MAP och lufttemp för att få ett helt okej fungerande system? Under förutsättning att vi kör brytare för varm/kall motor.
Hur stor skillnad skulle en eventuell lambda göra då? Jag är ganska inställd på att välja bort den för tillfället..
Kan det vara så att MAP-sensorn egentligen mest är bra att ha om man använder turbo? Känns nästan lite som en turbopryl egentligen.. Om man bara kör MAP istället för TPS? Skulle det fungera tillfredsställande? Antar väl att bäst är att köra med båda.. Eller?
Vad skulle det bli för eventuell skillnad på att ha en vevgivare så systemet vet vart på varvet motorn är? Pratar vi flera procent eller skulle skillnaden bara vara marginell?