Megasquirt på FZR

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZR
Medhåll.

Därför skulle jag koncentrera mig på att bara styra soppan med sprutet till en början, sen när det fungerar bra så ger man sig på tändningen.
Och då kan man exempelvis använda sig av EDIS4 (sitter på ett antal svenssonjänkare på div. skrotar) som fungerar bra tillsammans med just MS.

En tanke bara så man inte ger sig på något som man hinner ledsna på just för att det blir mycket mer jobb än man tänkt sig från början.

Mvh J

Så om vi ska göra det enkelt för oss då...
De enda givarna som är av stort värde är TPS, MAP och lufttemp för att få ett helt okej fungerande system? Under förutsättning att vi kör brytare för varm/kall motor.

Hur stor skillnad skulle en eventuell lambda göra då? Jag är ganska inställd på att välja bort den för tillfället..
Kan det vara så att MAP-sensorn egentligen mest är bra att ha om man använder turbo? Känns nästan lite som en turbopryl egentligen.. Om man bara kör MAP istället för TPS? Skulle det fungera tillfredsställande? Antar väl att bäst är att köra med båda.. Eller?

Vad skulle det bli för eventuell skillnad på att ha en vevgivare så systemet vet vart på varvet motorn är? Pratar vi flera procent eller skulle skillnaden bara vara marginell?
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top