Olle
....................
McB skrev:Nu är jag verkligen impregnerad!![]()
trodde bara att det var jag som använde det uttrycket...

McB skrev:Nu är jag verkligen impregnerad!![]()
Torkel skrev:Dagen efter sätter han sig i bilen och får den ljusa idén att provbromsa. "plopp, plopp, plopp, plopp" låter det när alla bromskolvar (heter det väl?) ploppar ur och hamnar på golvet med diverse o-ringar.
Seizure Later skrev:Jag var lärling på en mercedesverkstad i DK, tidigt 80-tal. Det
Samma kille stod första veckan på jobbet och så overksam ut, så någon sa till honom att byta klangvatten på städet. Efter att ha hållit på en timmes tid med att lossa den spetsiga del med en rörtång model större, fick han rådet att värma den med gasbrännaren. Fem minuter efter var halva städet rödt och vår verkmästare kom fram och frågade: va gör du?
Stammande fick han fram att han inte fick loss tappen på städet för att byta klangvatten, varpå verkmästaren säger: "klart att du inte får loss den, den är ju vänstergängat....
Goodstuff skrev:Igår ringde Putte på Cycle Center och meddelade att hojen var klar, bromsad och injusterad. Justeringarna av luftburk och förgasare hade givit resultat då det nu var 81 hk på bakhjulet. Slutet gott, allting gott.
Goodstuff skrev:Igår ringde Putte på Cycle Center och meddelade att hojen var klar, bromsad och injusterad. Justeringarna av luftburk och förgasare hade givit resultat då det nu var 81 hk på bakhjulet. Slutet gott, allting gott.
Ugluk skrev:Klangvatten?![]()
e de?
Ah. Funferade på om det var i samma kategori som en påse spikhål till en snickare..Pondus skrev:Förmodligen samma sak som ampereolja som man säger åt praktikanterna att hämta (jobbar som servicetekniker/elektriker)..![]()
Goodstuff skrev:Min gode far har lärt mig en hel del och jag tror nog att han har haft en viss inverkan på mitt mekande. Han skulle byta bromsbackar på sin gamla Opel Kadett. Han donade som fasen för att få av bromstrummorna bak men de ville inte lossna trots en dos med en ganska stor avdragare. Min far ansåg avdragaren vara boven i dramat då den antagligen var för klen så han införskaffade en STOOOOR avdragare.
Väl hemkommen apterades avdragaren på en trumman bak och full kraft applicerades med hjälp av en fast nyckel modell störst. Med en sjujävla smäll lossnade till slut den första trumman.
Det hade nog gått lite snabbare och enklare om han skruvat loss de två skruvar som höll fast trumman. Men nu vet han ju hur man ska göra, och han har en skitstor avdragare i garaget.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |