Agent Apelsin
Ny medlem
Använder du en vanlig intercooler tillsammans med den här lösningen och vet du hur hur stor temperaturskillnad det är jämfört med att köra med en vanlig IC?
andersson turbo skrev:Man får skylla på kawasaki som promt ska ha en tank som ska förbi där
därav den vinklade plåten att göra vinklade trattar verkar vara lite överkurs
Men jag är övertygad att det blir väldigt mycket bättre än den matlåda till plenum som MR turbo tillhandahöll i kittet , 40 mm hög invändigt och inga trattar alls
Märkligt med deras grejor dom är välgjorda å fina att titta på men fruktansvärda i funktions hänseende
ulf_lundin skrev:Hm. Min känsla för strömning (vad den nu kan vara värd) undrar om inte
trattarna blir lite avskärmade pga den nära sneda plåten.
Men om det betyder nåt här har jag inte en aning.
/u
m3jonas skrev:Ser tjusigt ut.
Har du aldrig haft problem med att kylelementen spricker pga laddtryck och vibrationer?
Har nämligen själv haft det problemet på min luftkylda ic och vill inte tänka på vad som då skulle hända om det var en vattenkyld ic i plenumet som pajjade...
Chii skrev:Visst var det marklund som började med det där att kombineraIC och plenum
andersson turbo skrev:HAHAHA NÄÄÄ de va jag
andersson turbo skrev:1112352håller på å jobbar med Mekmans nya Kawa intercooler
Lägger upp lite bilder lägger även en bild på den oumbärliga slipmaskinen från biltema vilken man inte klarar sig utan
( ombyggd till roterande och med klisterpapper)
En oljekylareMats757 skrev:2041815Är det en oljekylare du har använt till kylelement?
Det ser så ut i alla fall.
Om inte, vad är det för element?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION