Kiel
Sporthojsnörd
RoLLER skrev:2698865Pilot power är däcket jag helst kör på
Vad är det som är bra med dessa då? tror det sitter sånna på motardfälgarna jag skall köpa..
RoLLER skrev:2698865Pilot power är däcket jag helst kör på
kieL skrev:2698889Vad är det som är bra med dessa då? tror det sitter sånna på motardfälgarna jag skall köpa..
RoLLER skrev:2698921Jag har kört på dom däcken i 4 år och ett antal tusen mil. Både på allmän väg (torrt och i regn) och på bana (torrt och i regn, även där) och aldrig varit med om nån däckrelaterad olycka.
Det e mycket för att jag kan dom däcken utan och innan och vet vad dom klarar av. Jag litar på dom helt enkelt, och vet att dom är skitbra!
Du skulle köpa HW's väl (eller blandar jag ihop dig nu?) På dom sitter det Pilot Race. Det är också bra däck men va försiktig när dom däcken är kalla!
Samma här. Har bara kört på Pilot Power på senaste tiden och har bara gott att säga om dom. Håller bra och har bra fäste vare sig dom är kalla eller varma. Klockrena för både gat och ban-åka. Dom är rätt smala av sig i storleken så det kommer nog fungera klockrent på din hoj. Jag har 4,25" fälg på min hoj och har kört med 150-däck men ska vid nästa byte kränga på 160 istället för att prova hur det känns.RoLLER skrev:2698921Jag har kört på dom däcken i 4 år och ett antal tusen mil. Både på allmän väg (torrt och i regn) och på bana (torrt och i regn, även där) och aldrig varit med om nån däckrelaterad olycka.
Det e mycket för att jag kan dom däcken utan och innan och vet vad dom klarar av. Jag litar på dom helt enkelt, och vet att dom är skitbra!
160 breda däck ger "fel" profil på en 4,25"-fälg. Den blir ihoptryckt i stommen och du får ett däck som är rundare/svampformad och du ändrar anläggningsytan och kan förmodligen inte använda hela däcket. Tänker du fortsätta köra med 4,25" rekommenderar jag dig att köra med 150/60 även fortsättningsvis. Byter du till 5" bak, sitter 160/60 klockrent på fälgen!supermoppe skrev:Jag har 4,25" fälg på min hoj och har kört med 150-däck men ska vid nästa byte kränga på 160 istället för att prova hur det känns.
Jag hade ingen bra bild för tillfället på just däcket.RoLLER skrev:2698865Gärna!
Nog allt har jag sett för breda däck på för smala fälgar men har även sett ett 160 Pilot-Power-däck på en 4.25-fälg och det såg absolut inte konstigt ut och verkade fungera mycket bra... även på bana.Yasha skrev:2699146160 breda däck ger "fel" profil på en 4,25"-fälg. Den blir ihoptryckt i stommen och du får ett däck som är rundare/svampformad och du ändrar anläggningsytan och kan förmodligen inte använda hela däcket. Tänker du fortsätta köra med 4,25" rekommenderar jag dig att köra med 150/60 även fortsättningsvis. Byter du till 5" bak, sitter 160/60 klockrent på fälgen!
Yasha skrev:2699146Pilot Power funkar för övrigt klockrent för motardköra överallt!
Lånar Roller´s tråd lite!Polaren lånade hojen min en runda och när han kom tillbaka sa han att hojen "drev" även fast kopplingen var indragen.När jag kände på kopplingen så kunda man inte dra den ända in till styret,tog stopp när handtaget var cirka 1cm från styret.När vi sen öppnade locket till vätskebehållaren var det torrt!Har försökt att fylla på och lufta men det funkar inte!Har ni några bra tips?
Mvh/Johannes
Lånar Roller´s tråd lite!Polaren lånade hojen min en runda och när han kom tillbaka sa han att hojen "drev" även fast kopplingen var indragen.När jag kände på kopplingen så kunda man inte dra den ända in till styret,tog stopp när handtaget var cirka 1cm från styret.När vi sen öppnade locket till vätskebehållaren var det torrt!Har försökt att fylla på och lufta men det funkar inte!Har ni några bra tips?
Mvh/Johannes
Men det står ju på locket att man bara ska använda Maguras egna vätska,"Red Blood" tror jag det heter.
Chuka körde 160-däck på sin 525 och det tog i kedjan en hel del
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |