Fina bilder
ser ni hur jag smörjer kulorna?
Va ? Leker du med dig själv i Gallimeck ??? Blääääää
Är det på tredje bilder av de första som Skåne skickade in när man bara ser din rygg ?? Fy fan, sådant kan du ju göra hemma inte där. Vad säger Galli tycker han att det är OK eller ? Han kanske hjälper till och håller ??
Såg att vänster packbox på framgaffeln läcker en hel del, så dags att byta de. Sedan ska ett nytt styrlager inhandlas då den jag har idag är påväg att ta slut. Hoppas nån mc butik har det inne så jag slipper beställa och vänta en massa. Synd att jag inte kan köra den till galli på mekkvällen som är planerad.
Hur som helst är drivpaketet bytt gick fint men måste inhandla ett nytt kedjelås då det inte ingick.
Det är väl bara be bärgar Zid om hjälp så lastar vi och åker ner.
Idag bytte jag styrlager och packboxar. Men olje nivån ville inte visa rätt på högra benet trotts att jag haft i ½liter enligt manual, så jag hade i 1dl till. När allt var monterat och man känner sig stolt var det dags för provkörning.
Ahhh.....helvete!!!! det rann en jävla massa olja ut från packboxen på den högra benet som har 1dl extra olja i sig. Ringe Galli och Knas för att höra vad de tror och visst berodde det på att man hält i 1dl extra. FighterHasse sa även i garaget att det inte är så smart att hälla i den där extra dl men envis som man är så lyssnade man inte.
Orkade inte mer för idag så får kika på det i veckan och försöka få ur lite olja.
Galli var förbi mig och hasse idag i garaget och hälsade på
I en annan tråd snackas det om att det kan vara för mycket lufttryck i gaffeln och att man ska få ut luften, stämmer detta?
Känner inte till något om luft i gaffeln.
Därimot så har jag förstått att man ska mäta nivån o inte bry sig så mycket om volymen då det kan skilja en hel del beroende på hur mycket av den gamla man får ur.
Så det verkar knasigt att det skulle läcka pga det, om du nu mätt nivån rätt.
Men det kanske inte gäller era nya fina USD gafflar.
Läcker den så skulle jag tippa att du antingen varit oförsiktig när du tryckt i den nya packboxen så att inner kanten vikt sig, eller att den blvit skadad på de vassa kanterna.
Smörjde du insidan av gummit innan du tryckte dit dem?
Okej, fått veta nu att man inte ska bry sig om oljen volymen utan ska kolla på nivån, men då är frågan vart kollar man nivån?
minns inte hoppas inte den är paj, åker och köper nya då jag ändå kommer ha isär den högra benet då jag måste kolla vad som hänt så lika bra att kolla om packboxen är paj och är den det vill jag byta påengång.
Nivån på min mäter man enklast med skjutmått, om jag inte mins fel mäter man från kanten på gafelbenet ner till vätskenivån.
Har du en meckhandbok till sukkan?
Okej! nja har lite böcker till den men vet inte om nån av de är meckhandböcker.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|