Mellanregistret svagt på Cagiva.

RobertD

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Yamaha IT125/Cagiva N90
Vad kan det vara jag behöver kolla upp om en cagiva går som ett troll när man varvar upp men har väldiga problem med orken i mellaregistret.

Jag har kontrollerat att Avgasporten rör sig och jag har känt med fingret när jag vridit på tändningen att det rör sig något i utblåset. Kan det vara igensotat ändå? Jag vet inte hur den ser ut inuti. Har även sett att det är lite sprickor i insugsgummit. Ser dock inga sprickor som går rätt igenom.

Jag har gått igenom förgasaren och rengjort den utan effekt. Samma symtom.

Tacksam för förslag på felsökning.

//Robert

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
RobertD skrev:
2187879 Vad kan det vara jag behöver kolla upp om en cagiva går som ett troll när man varvar upp men har väldiga problem med orken i mellaregistret.

Jag har kontrollerat att Avgasporten rör sig och jag har känt med fingret när jag vridit på tändningen att det rör sig något i utblåset. Kan det vara igensotat ändå? Jag vet inte hur den ser ut inuti. Har även sett att det är lite sprickor i insugsgummit. Ser dock inga sprickor som går rätt igenom.

Jag har gått igenom förgasaren och rengjort den utan effekt. Samma symtom.

Tacksam för förslag på felsökning.

//Robert

Tkr jag egentligen inte låter så konstigt då 2t behöver varv för att orka, d är lika dant med min NSR.. Men när kmr effekten på din? På min blire vid ca 8-9k rpm..

RobertD

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Yamaha IT125/Cagiva N90
_Nille_ skrev:
2189052 Tkr jag egentligen inte låter så konstigt då 2t behöver varv för att orka, d är lika dant med min NSR.. Men när kmr effekten på din? På min blire vid ca 8-9k rpm..

Det är ett markant bortfall av effekt på låga varv. Jag har dock hittat problemet och det är att det bara är axeln kvar av avgasporten.

Såhär ser porten ut:
avgasport_723.jpg

Borde se ut såhär:
avgasport-manual_175.gif

Hela skoveln är borta och kvar sitter bara axeltappen. Ni med Cagivor, vet ni var man kan få tag i dessa?

//Robert

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll