Fordon parkerade på allmän plats som saknar plåtar KAN bogseras bort. Inte alltid det händer men det finns stöd för att bogsera bort den = DYRT
En sak bara - Till er som hatar lapplisor, ta en tur hit ner till Malmö. Ett par dagar här så kommer ni att skrika efter lapplisor. Folk står tamefan överallt, dubbelparkerat, sneparkerad, mitt i vägen, på huvudled, på handikapp (utan tillstånd), taxibilar som ställer sig precis vart dom vill och bråkar med en om man tutar på dem. Överallt står det parkerade bilar. Blir tokig då jag är där inne och så fruktansvärt nöjd då jag ser hur folk får böter på sina felparkerade bilar, speciellt då dom står där och tjaffsar med polis eller lapplisa..."jag skulle bara" ."jo, du ska bara få en bot"...
Men jag är inte bitter
...har inte fått en bot på 3 år nu och är jävligt nöjd med det. Tråkigt för trådskaparen men att starta en tråd och säga att motorcykeln stod parkerad, utan att ha betalat, på en plats där trådskaparen vet att det är förbjudet tycker jag är lite konstigt.
Men jag skall svara ändå då jag har lite kontakter inom den branschen. Har du inget sätt att bevisa att du köpt en biljett, kvittot, kontoutdrag osv så är det rätt kört. Skulle det vara så enkelt att bara säga "någon måste ha tagit den" så kan ju vilken bil som helst säga "den måste ha blåst ner på golvet" eller liknande och få den riven. Grejjen med dessa bolag är att det är inte upp till dom att bevisa att du inte hade en biljett utan det är upp till dig att bevisa att du hade en biljett. Enda möjligheten är att du fixar en biljett (rätt svårt i efterhand, PS: detta funkar ej för personbil efter erfarenhet) eller försöker på något sätt övertyga dem att du hade flyttat din mc under det intervallet som står angivet (detta är dock endast möjligt om ventilerna inte är kontrollerade samt att intervallet är längre än de 10 min som krävs) Vakten som utfärdade bötern bör vara 100% säker på att just din mc ej flyttats under det angivna intervallet.
Så till er andra, anamma det tipset som står ovan. Köp lappen och behåll den alternativt köp lappen med KORT, så du kan få ett utdrag, sen sätt på lappen på cykeln eller behåll den.