Hade en polare som hade en Pantah för länge sen, såg ut som din. Kommer ihåg att man hörde den när han startade upp den hemma hos sig, ca en km bort. Ett dovt mullrande som man bara "kände". Den och en Hailwood replica som fanns i krokarna också lade grunden till min twin-kärlek...Doctor Desmo skrev:Mille Grazie allihopa!!!
Ja, bilder ja.....försökte lägga in en från MC-mässan nu i Göteborg, men det sket sig.
Ska se om nån kompis kan hjälpa mig framöver....
Det var nån som frågade vad en Pantah var och som sen riktigt påpekades att den är ju på min avatar. Den bilden är tagen på Gotland Ring när jag var där förra året och körde, kul bana!
Pantah´n tillverkades 1977-83 och fick 1979 utmärkelsen "the best half-liter sport touring bike of its generation".
Den gjordes i 500cc och 600cc (blå, silver eller röd) och det är en silverfärgad 600 från -82 jag har. I utvärderingen sa man "Due to the shortcomings of external suppliers, the bike was imperfect in details and had a troublesome clutch, but on the road it went like a bomb: 200 kph were within reach and it handled magnificently"
Näe, fy fasen...bort med snön nu så vi får plocka fram våra "raketer" och bli glada igen! Massor med sol och värme tack!
Ciao
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |