Mest överskattade banden?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tänkte det är bäst att göra en tråd där folk kommer börja bråka utav bara helvete. Vill ha lite drama så här på tisdagen.

Jag inleder kontroversiellt med Kiss! Det mest överskattade skitbandet genom tiderna.

[YOUTUBE-ID]q7fxN3g5sLw[/YOUTUBE-ID]

Lägg gärna in en youtube länk också. Låt oss även slippa generaliserande som "all hiphop är dålig" eller "all punk är dålig" för det betyder ju bara att du inte förstår dig på den musiken. Jag har iallafall lyssnat på mycket hårdrock i mina dagar men jag tycker fortfarande att kiss är urusla.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Så där kan du ju inte skriva när jag köpte min första skiva med dem häromdagen! Man blir förbannad! :mad:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
:dummer :ajjabajja :FU Du verkar nästan dummare än killen jag quote'at i min signatur.. :D :pannkyss

BabyShambles med Pete "Jag blev bara känd p.g.a knarket" Dohorethy ligger högt upp på min lista..

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inget band iofs, men har högst kräksfaktor just nu:

Martin Stenmarck! :spy

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
:dummer :ajjabajja :FU Du verkar nästan dummare än killen jag quote'at i min signatur.. :D :pannkyss

BabyShambles med Pete "Jag blev bara känd p.g.a knarket" Dohorethy ligger högt upp på min lista..

För att han knarkar, för att han blev mycket kändare på grund av knarket eller på grund av musiken?

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Inget band men en artist; Bob Dylan.

Snubben har gjort sig en karriär på att med nasal stämma (Fran Drescher låter ju bra i jämförelse) sjunga låtar om ingenting.

Tidigt i sin karriär måste han ha upptäckt det vinnnande konceptet: Om han bara klämmer in tillräckligt många ord i en låt så kommer X antal kulturkoftor, fulla på vin sluddra: "Precis så här är det, den här låten handlar om mig".

Tycker Bobbo Hyland kan funka i (mycket) små doser, men nog fan är han överskattad. Man måste ha varit vit, missförstådd medelklasstonåring i början av 60-talet för att tycka att snubben är relevant.

[YOUTUBE-ID]2-xIulyVsG8[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag ändrar mig:

Håkan Hellström!

Värst alla kategorier. Kan inte sjunga och är en texttjyv av rang...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Beatles är sant, maken till skit får man leta efter. Komplett värdelösa.

Ett riktigt dåligt band som fått kultstatus för att de hade en loser till sångare är Nirvana. Smells Like Teen Spritit är kanske en av världens sämsta låtar, och då är den ändå i princip deras bästa låt. Jag har nog alla deras skivor tyvärr, bl.a. en som heter In Utero. :rofl Den är så dålig att jag blir arg när jag ser skåpet som jag vet innehåller den. :mad: :mad:

De flesta svenska band är ju helt värdelösa också, för att inte säga alla.
Svensk rap är sjukt dålig. Dessa är dock inte överskattade för ingen uppskattar dem öht. Beatles och Nirvana däremot. :zpy

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Rolling Stones, Ulf Lundell, Bruce Springsteen, Creedence Clearwater Revival, Bob Dylan - ja all GUBBROCK med andra ord.
:spy

edit, ja U2 också. Fy fan.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Skriver upp mig på U2-listan. Damn va överskattad musik, nästan värre än Kent.. Och för att inte tala om Nirvana! :mad:

honkiee skrev:
För att han knarkar, för att han blev mycket kändare på grund av knarket eller på grund av musiken?

Musiken så klart. När han blev Knark-Pete med Aftonbladet & Hultsfredsarragören så tyckte helt plötsligt halva Slussen att han var skitbra :slödder

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras