Mest överskattade banden?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
knappast, brutalt bra och mäktig röst
Jag vet inte om hans röst är så hemskt dålig men han sjunger för jävla dåligt ändå. En massa wailande och svammel som han inte kommer undan med. Det är som att han försöker imitera sin gamla röst men överdriver det.

Sen vill man även slå han i ansiktet när han låter publiken sjunga på refrängerna. Nästan lika irriterande som när Jason Kukstedt sjunger på creeping death.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
De ÄR ju sjukt överskattade, specielt Anthony Kiedis som är en usel sångare och ännu uslare live. Han suger på skit live, verkligen på skit.

Pullenu då. Att du gillar dem säger ju allt om hur överskattade de är. :D

Fast de har ju potential vissa av dem, när Chad Smith spelar med några som förstår sig på musik, som Uppsala-Jocke och gamle gubben Glenn, då jävlar är det bra.

Dark_Messenger

Guest
Jag säger motorhead. Lemmy är fan sämsta sångaren ever! :zpy

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
rolling stones, abba, kent, all jävla rnb, rhcp, metallica, allt ozzy har haft ett finger i, bob marley och hans förbannade wailers, u2, all jävla neo-rock med one-hit-wonders, takida, in flames yadayadayda..

det finns så mycket dålig musik.. och den sämsta är den som spelas på radion; folk som lyssnar på bandit-rock och the voice borde fan skjutas där de står.. :spy

:klappar

Grattis, du vann precis VM i att vara :dummer

Hur man i ett & samma inlägg kan spy galla över:
  • Ett av tidernas mest inflytelserika popband
  • Killen som var med & skapade hårdrocken (Deep Purple är GUBBrock)
  • Han som fick en helt egen genre att slå över hela världen

i ett och samma inlägg är fan inte illa. Just nu framstår du som lika smart som araben som inte fick jobbet på Mickey D. Återigen, grattis!

knappast, brutalt bra och mäktig röst

Grattis även till dig, du vann silvret (men enbart p.g.a att RICHAARD var med & tävla)! Hur man kan skriva att Load & Reload innehåller vissa toppar och sen tro att man ska bli tagen på allvar är ingen dålig bedrift! Metallica dog med Cliff, PUNGT!

PS. Alla ni som tycker jag har fel eller är dum vinner delat brons, ni har fel! :D

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Grattis, du vann precis VM i att vara :dummer

Hur man i ett & samma inlägg kan spy galla över:
  • Ett av tidernas mest inflytelserika popband
  • Killen som var med & skapade hårdrocken (Deep Purple är GUBBrock)
  • Han som fick en helt egen genre att slå över hela världen

i ett och samma inlägg är fan inte illa. Just nu framstår du som lika smart som araben som inte fick jobbet på Mickey D. Återigen, grattis!
apapap! överskattade, inte dåliga :mattias

dumfan&detsamma

Nej men jag syftade till vissa kommentarer som följt.
ah i beggan your pardon

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Dj3CoYIeGXA&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Dj3CoYIeGXA&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

lemmy kan sjunga med klar röst när han vill...

Länken blev -"sådär"..

En röst jag är imponerad av - så mycket karaktär och ändå "ren" är:
[YOUTUBE-ID]xXwlorEn1lY[/YOUTUBE-ID]

Men att kalla dom överskattade?
Snarare underskattade.
Fast sedan Fish slutade så ÄR dom överskattade.

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Lemmy har inte Carolas klara röst, nej.
Tycker du att de skall byta?
Motorhead regerar!

Å andra sidan kanske Carola är fel person att jämföra med? Det är ju inte så att de sjunger liknande musik eller så.:rolleyes:

Byta? -Retorisk fråga. Har aldrig tyckt om motorhead. Inte min cup of tea med dålig skränrock alltså. Men visst, nån form av kultstatus har de ju så ni som tycker om skiten gillar säkert Lemmy.:arsele

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ingen har nämnt Aerosmith än, va?

Där har vi ju ett tveeggat svärd, i början av karriären var de ju riktigt bra och en stor inspirationskälla för band som Guns n Roses och Motley Crue, för att sedan förfalla till något högst mediokert, trött och gammalt.

Men fyfan vad bra de är live, fortfarande.

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Där har vi ju ett tveeggat svärd, i början av karriären var de ju riktigt bra och en stor inspirationskälla för band som Guns n Roses och Motley Crue, för att sedan förfalla till något högst mediokert, trött och gammalt.

Håller definitivt med, de första skivorna kan nog inte sägas vara överskattade.

Fattar det som att de efter succén med "Janie's got a gun" (vidrig jävla låt) skrev på nå't multi-ziljon-dollar-kontrakt, där de lämnade bort en hel del bestämmanderätt till skivbolagsfolk. Resultatet = massa jävla beiga mainstream-ballader.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Håller definitivt med, de första skivorna kan nog inte sägas vara överskattade.

Fattar det som att de efter succén med "Janie's got a gun" (vidrig jävla låt) skrev på nå't multi-ziljon-dollar-kontrakt, där de lämnade bort en hel del bestämmanderätt till skivbolagsfolk. Resultatet = massa jävla beiga mainstream-ballader.

Precis, sätt de "stora" låtarna som JGAG, "Dude", "Crying" och "Love in an elevator" bredvid "Mama Kin", "Rats in the Cellar" eller "Dream On". Jäkla kvalitetsskillnad....

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
Ingen ATM
Men gör då en bra låt på datorn och lägg upp den här om det nu är så lätt...:hihi :rofl

:backontop

All såkallad hip hop, soul r'n'b och sådant skit är så jävla överskattat att jag kräks...

OO du skulle bara veta vilka skillz jag hade på Dance Ejay när det kom! Men alltså, inte att det är jättelätt, men jag tycker inte alls det krävs i närheten av samma musikaliska skillz för att göra en techno som det krävs för att spela riktiga instrument.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras