Mest överskattade banden?

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
:mad:
KIZZ var faktiskt jättehäftiga när dom slog igenom i början av 70-talet.

Men, håller ändå med dig. Att se gubbar på dryga 60(?) som inte ens kan sjunga längre hoppa runt i sina 70-talskläder känns faktiskt minst sagt pinsamt. Bara att dom återförenades och började sminka sig igen ger en lätt blodsmak i munnen:zpy

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Vafan ni missar ju poängen med tråden - ÖVERSKATTADE band, inte band ni inte tycker om.:6surkart

Metallica t.ex, de är väl inte så jävla överskattade? Man hör ju knappt ett pip om dem längre, och det är ju isåfall inga hyllningskörer.

Kent däremot är ju ÖVERSKATTADE. Så fort de släpper nå't är det ju så jävla fantastiskt och bra. Personligen kan jag inte se tjusningen, det är ju vanlig trist svensk pop med lite fejkad Äckeltuna-melankoli. Överskattat.

Bruce Springsteen; jag gillar faktiskt en hel del av honom, men nog fan är han överskattad. Det är habil rock med bra texter, men han är fan inte den nya messias.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
När det gäller överskattning så ligger nog detta bra till!
För ca. 5 år sedan kom det ut en samlingsbox i Norge som hette "Best of Smokie" eller något.
Problemet: Samlingen bestod av 10 (!) CD skivor och äver 200 låtar enligt reklamen. En lätt överskattning av bandets betydelse och kvalitet kan jag tycka!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fasrt nu handlade inte tråden om vilka band man tyckte var dåliga utan vilka som var överskattade. Då är frågan, är RHCP överskattade?
För övrigt är de grymt bra och Globenkonserten 2006 var fantastisk, men de kan ändå vara överskattade, är de det?

Bruce är ju grymmast av grymma, vad snackar ni skit om honom för? :confused: Ok, han är kommu och så men skit i det.

Världens just nu sämsta band är 06's 07's eller vad fan de jävla japanska popfittorna heter, de som gjorde woohoo till Kill Bill. Apropå det så är Quentin Tarantino både en värdelös regissör OCH överskattade, sug på det. :slicka

Det sämsta bandet i historien, som dock inte finns längre, är Philemon Artur & The Dung. Inget på hela jorden är sämre än dem.
RHCP är både överskattade och dåliga. Jag har rätt i bägge fallen. :mattias

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
För ca. 5 år sedan kom det ut en samlingsbox i Norge som hette "Best of Smokie" eller något.
Problemet: Samlingen bestod av 10 (!) CD skivor och äver 200 låtar enligt reklamen. En lätt överskattning av bandets betydelse och kvalitet kan jag tycka!

"Best of" och "Smokie" i samma mening, är det inte något motsägelsefullt?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tycker dom var grym fram till 2000, dock fanns det en hel del crap på load/reload, dock fanns det ett par riktiga toppar på dom albumen också.
Nu är dom väl mest lite av antikvärde, dock jävligt goa live trots deras slarv.

'99 hade han väl rätt ok röst iaf
http://youtube.com/watch?v=J8vd1SAeXmY&feature=related
http://youtube.com/watch?v=-MPdsZdBEiA
http://youtube.com/watch?v=gcaMk4b-SYg&feature=user
Tycker han låter som en rnb sångerska på varenda låt på s&m typ. Förjävligt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

För några år sedan gavs det ut "Best of Tommy Nilsson".
Tror att det var en singel.
Med pilsnerreklamen som B-sida.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Du menar pajasen med en tenissocka över k*ken och pungen? Ja, han är verkligen en av världens bästa basister. Jag är för övrigt världsmästare i blockflöjt. ;)
Men det var ju trevligt att du är en blockflöjtsvirituos. För Flea ÄR en av världens bästa basister. :fakta

En genomgående trend för alla gamla hårdrocksgrupper är att de passerade sitt bästföredatum någon gång halvvägs in på 90-talet. Om de sedan heter Black Sabbath, Mötley Crüe, Guns N' Roses, Metallica eller Iron Maiden spelar ingen roll. Alla nya skivor de släpper känns mest som ett försök att mjölka ut lite pengar på gamla meriter och live känns de ganska så trötta.

Angående Status Quo som nämndes tidigare så kan jag säga som en f.d. danbandstrummis jag känner: "Status Quo är ju dansbandsmusik, bara det att de sjunger på engelska."

Inte en grupp, men jag tycker att Morrissey också är ganska så överskattad. Den enda bra låten han har släppt är First of The Gang to Die. Sedan så tröttnar man ganska så fort på hans smörsångarfasoner.

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Kawa ZX12R
Fan bästa tråden på länge, trots att In Flames har nämnts i negativa ordalag...

Per Gessle, hur jävla less är man inte på hans sandlådetexter?

Håkan Hellström, kan nån ta bort tvingen från kewken?

U2, "å-å-å, the sweetest thing x 47". Satan så bra låt, den ska med på nya skivan

Petter (okej, inget band). Får Per Gessle att framstå som Sveriges bästa poet någonsin

Kent, kan nån ta bort bomullen ur käften på Jocke nån gång? Eller är det gamla kådisar?

Within Temptation och annan "snygg brudjävel som sjunger nån slags opera längst fram på scenen och ajaj tunga och farliga gitarrer i bakgrunden"-musik. Fan skärpning.

Rolling Stones, orkar inte ens kommentera....

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Något av det mest pinsammaste som finns här i landet: Lat(r)in Kings! Jag menar, hur överksattat kan det bli? Finns det verkligen folk som köper dyngan de släpper ut? :va

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Är fan inte vårt fel att du har skitdålig musiksmak.

Nej, det är sant.
Jag borde ju uppskatta musik med en sångare som låter som att han spyr och skriker av smärta, tätt ackompanjerad av trummor/gitarr i ett sån tempo att det bara flyter ihop till en enda missljudande sörja.

Last edited:

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
rolling stones, abba, kent, all jävla rnb, rhcp, metallica, allt ozzy har haft ett finger i, bob marley och hans förbannade wailers, u2, all jävla neo-rock med one-hit-wonders, takida, in flames yadayadayda..

det finns så mycket dålig musik.. och den sämsta är den som spelas på radion; folk som lyssnar på bandit-rock och the voice borde fan skjutas där de står.. :spy

svensk musik i överlag är överskattad.. så fort någon anorexidrabbad indiepoppare, tjej eller kille går inte att avgöra, släpper en pisslåt så spelas den om och om igen överallt tills nästa musikala mästerverk ser dagens ljus på myspace.. är han eller hon dessutom del av en minoritetsgrupp som kan berätta om sin hemska uppväxt i ett radioprogram så är han eller hon gud.

i två veckor..

sedan börjar debatten huruvida det är inne eller ute att fortfarande partaja med adam tensta och det ska startas facebookgrupper och silvia ska göra ett uttalande och metro ska göra ett reportage.. AHWARHWG.. jävla tyskar

Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Vilken helvetes destruktiv tråd. :arsele Vilken jubelnöt man måste vara om man förkastar gamala orginalband som introducerat en musikstil som inspiretat till skivorna man själv fyller hyllorna med.

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Vilken helvetes destruktiv tråd. :arsele Vilken jubelnöt man måste vara om man förkastar gamala orginalband som introducerat en musikstil som inspiretat till skivorna man själv fyller hyllorna med.
att kalla ett band överskattat är inte detsamma som att förkasta det..

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
6a00c10e0f6746d3b400c22529f4338fdb-320pi

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln