Mest "annorlunda" mat du ätit?

s9d8as0vjk

Guest
Det absolut äckligaste jag sett är nog halvutvecklade fågelungar som låg i delade ägg på frukostbuffén i Shanghai. Jag tog en klassisk engelsk frulle och inga jävla fågelungar ... yiack !

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
T-ACE
Tog ett Marsvin med bröd och stark sås i peru när jag va lite sugen.. Skapligt!!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Måste väl varit i lumpen när guldburkarna med Lapskojs kom fram.
Men det var rätt gott.

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
X-11
Det äckligaste jag prövat måste vara Surhaj (pissehaj), en isländsk delikatess.
Dom gräver en grop slänger i en haj och PISSAR på den sen fyller dom igen hålet och väntar en månad, gräver upp den och äter hajen. :kocko

Smakar mest ammoniak med en svampig konsistens.

Här bereder man hákarl (håkärring) till surhaj. Hajen fångas på 500 m djup i Breiðafjörður. Den är giftig. För att bryta ner giftet måste hajköttet först grävas ner i jorden i 3-4 veckor. Sedan hängs det på tork i ytterligare lika lång tid. Surhaj blir vit i köttet och smakar som övermogen camembert (ammoniak).

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
jag äter plättar med kaviar och ser inget fel med det. De flesta brukar inte förstå om jag skojar eller ej. Med plättar så menar jag alltså smet gjord av mjölk, mjöl och ägg som man steker i en stekpanna.

_teSSan_

Guest
En sån där svart skogssnigel. En halv iallafall. Får väl försvara mig med att det hände för ungefär 23 år sen..

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Jag har ätit val, inte så exotiskt kanske men dom brukar ju vara fridlysta och sånt.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Appropå diskmedel tidigare i tråden så prövade jag att dricka det en gång när jag var yngre, dummare och vädligt full. Tänkte att det skulle bubbla när man rapar. Spydde en hel del efter det.

Krokodil är konstigaste maten. Segt och lite intetsägande men inte äckligt på något sätt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
raceman_peps skrev:
927572 Små torra saltade fiskar som man får istället för jordnötter på malaysia airlines inrikesflygningar... Fy för den lede så äckligt. Tur att det satt en inföding bredvid som gladeligen smaskade i sig skräpet.

Jag tycker dom där är helt ok, men man ska ha rikligt med öl till!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
honkiie skrev:
2530822 jag äter plättar med kaviar och ser inget fel med det. De flesta brukar inte förstå om jag skojar eller ej. Med plättar så menar jag alltså smet gjord av mjölk, mjöl och ägg som man steker i en stekpanna.

Tja, ryssarna käkar ju blinier (boveteplättar) med lite allt möjligt på. Kaviar tex. Såna plättar med smetana (gräddfil) och en vulgärt stor klick med belugakaviar på går inte av för hackor!

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag åt en skopa diskmaskinspulver när jag var ca 4 år för det såg ut som socker och min mamma var snål med godiset :gnissla
Har vaga minnen av blåsor i munnen som var som månkratrar :crash

Även knaprat någon halvgiftig krukväxt..vänta nu..saker o ting börjar klarna för mig nu ..:va detta förklarar en hel del:tungan

Annars är tunga det äckligaste jag har försökt äta..jag är inte kräsen men där går gränsen..får kräkreflexer bara av att skriva om det här:zpy

Last edited by a moderator:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Miks skrev:
930849 Det äckligaste jag prövat måste vara Surhaj (pissehaj), en isländsk delikatess.
Dom gräver en grop slänger i en haj och PISSAR på den sen fyller dom igen hålet och väntar en månad, gräver upp den och äter hajen. :kocko

Smakar mest ammoniak med en svampig konsistens.

Här bereder man hákarl (håkärring) till surhaj. Hajen fångas på 500 m djup i Breiðafjörður. Den är giftig. För att bryta ner giftet måste hajköttet först grävas ner i jorden i 3-4 veckor. Sedan hängs det på tork i ytterligare lika lång tid. Surhaj blir vit i köttet och smakar som övermogen camembert (ammoniak).
JAMEN FY FAN!! :zpy
Fick det som välkomstsnacks när vi var med jobbet till island, det och "Svarta döden" deras inhemska sura vidriga brännvin.
Det var bland det vidrigaste jag varit med om, jag hatar surströmming, har smakat och spydde nästan när jag tog tredje tuggan av mackan med surströmming med tillbehör. Jag skulle hellre äta en hel burk surströmming än mer av den nergrävda vidriga hajen :zpy
För att toppa upplevelsen av den äckliga hajen så blev vi bjuckade på en shot av en islänning när vi hängde i en bar. Det var mer tabasco än brännvin i den, gissa om man var klurig i buken den helgen :gnissla
//Tobbe

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Trots att jag förmodligen fått i mig både det ena och andra på resor till Indien och Thailand så måste jag nog ändå säga att surströmming är det värsta/mest annorlunda jag ätit. :zpy

fy fan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...