Mest bang for the buck

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Är bara en sak jag inte riktigt förstår. Du säger att du ska köpa en hoj till våren, och att du inte kan öka budgeten då du är arbetslös.

Men om ett drygt halvår när säsong -12 drar igång så borde väl chanserna vara rätt stora att du hittat ett jobb? Eller du kanske har planerat att fortfarande vara arbetslös då?:va

Mitt råd är alltså (i prioritetsordning):
1. Fixa ett jobb.
2. Spara mer pengar.
3. Köp en bättre hoj.

Förvisso håller jag med dig men budgeten kommer ändå inte att ökas särskilt mycket då jag har andra hobbys som också äter pengar. Men som sagt så håller jag absolut med dig i övrigt.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Finns TRE stycken Suzuki SV 650 på blocket för under 20k. Helt klart en hoj värd sina pengar.

Hade hellre lagt pengarna där än på att renovera gammalt mög (när man inte har intresse för det)

Last edited:

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Bang for the buck = hk/kr inköp+drift?
Sedan då?! Kåpa eller kåplöst? Ska du bara åka korta svängar i stan eller ska du långköra med?
17"-fälgar är ju ett stort plus mtp däckutbudet.

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Rakt fram eller svänga är ju en poäng i detta. Gamla Suzuki 1100:eek:r ger mycket krut för insatta slantar rakt fram.
En bra dag och vinden i ryggen kan man tom bli lycklig över det draget.

Men att svänga och ha en smidig hoj ur det avseendet så är nog den motorn fel, oavsett ram.

Er6 är en trevlig hoj som är vääldigt lättsvängd för en relativt rimlig peng och går hyfsat.
Inget ruggigt, rått drag så man blir mörkrädd, men den går över förväntan.
Har legat och marchat i ca 140 med en sådan i ca trettio mil på skogsvägär med stor behållning. Det gör den med bravur. Upp till ca ca 180 är den med.

vill man ligga över tvåhundra så är den inte att tänka på.... Där befinner dock inte jag mig vad gäller skicklighet eller laglydnad.

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Bang for the buck = hk/kr inköp+drift?
Sedan då?! Kåpa eller kåplöst? Ska du bara åka korta svängar i stan eller ska du långköra med?
17"-fälgar är ju ett stort plus mtp däckutbudet.

Tack för alla svar. Kanske ska förtydliga mig lite mer. Jag skrev att det gärna får vara plastraket men det är inte ABSOLUT krav.

Tanken är både korta turer till stan men även en och annan 20+ mila fikatur men dessa sker i lagligt tempo så att ligga och fräsa runt i 200 är inget jag gör även om det gärna får vara bra drag i hojen för säkra omkörningar.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Suzuki sv650, kanske inte så mycket effekt, men räckte gott å väl för att köra roliga kurvvägar i flera år. Lätt å smidigt chassi och en underhållande motor. Så om du kan leva med att hojen inte gör powerwheelies eller maxar över 220 så måste det vara roligaste hojen för pengarna. Billig i service och försäkring.

Den hojen har ju dessutom utsetts till "most bang for the buck" av någon brittisk hojtidning som jag inte minns namnet på.
Men jag kan skriva under på det också. Onekligen mycket skoj för de pengarna och har du tur kanske du kan klippa en SV för 20 på höstrean. Lycka till.

En för 18K t.o.m: http://www.blocket.se/sodermanland/Suzuki_SV650_36119190.htm?ca=5&w=3

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA