Mest bang for the buck?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Nästa år blir jag 50, därför tänkte jag ge mig själv en present i form av en leksak. Det började som en Ducati streetfighter V2 men ju mer jag tänkt har jag börjat fundera på att nu är det snart över med sporthoj så man kanske skulle köpa en sista kåpad hoj.
Så jag började snegla mot nya R9 men den blev hiskeligt dyr…165000kr och då slog det mig GSXR750 har bättre effekt och är nog en billigare hoj. Men det kanske finns nån mer som jag har missat? Tips någon? Ducati Panigale är ett alternativ…
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fast, för att svara på frågan, mer objektivt, mer hoj för pengarna lär du inte få en på en VTR1000F, TL1000S, eller till och med hojen jag köpte, en gammal Falco. De hojarna är mer potenta än de flesta förare på gata, är moderna nog att vara trevliga att köra, pålitliga, till och med nästans praktiska, någorlunda icke-obekväma, nästan gratis att försäkra, och folk formligen - ibland nästans bokstavligen, kastar dem efter en på gatan. Har sett servicebara Firestorm för 15tkr.

Vill man ha lite mer Touring så blir det väl VFR 800 FI. Av i stort samma anledningar.

Men någontning i hojarna du räknade upp säger mig att det inte är vad du är ute efter.....
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Någon som lagt märke till att priserna gått upp? Alla hojar var ju snorbilliga i Augusti/September

Men det är väl tlllgång och efterfrågan...

Finns ju knappt några annonser nu mot då...
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Någon som lagt märke till att priserna gått upp? Alla hojar var ju snorbilliga i Augusti/September

Men det är väl tlllgång och efterfrågan...

Finns ju knappt några annonser nu mot då...
Är väl de hojar som blivit osålda tänker jag.

Är själv lite på jakt på husky 701 men när folk begär 80 tkr för en 6 år gammal när man får en fabriksny för 105 blir det inte sålt.
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Fast, för att svara på frågan, mer objektivt, mer hoj för pengarna lär du inte få en på en VTR1000F, TL1000S, eller till och med hojen jag köpte, en gammal Falco. De hojarna är mer potenta än de flesta förare på gata, är moderna nog att vara trevliga att köra, pålitliga, till och med nästans praktiska, någorlunda icke-obekväma, nästan gratis att försäkra, och folk formligen - ibland nästans bokstavligen, kastar dem efter en på gatan. Har sett servicebara Firestorm för 15tkr.

Vill man ha lite mer Touring så blir det väl VFR 800 FI. Av i stort samma anledningar.

Men någontning i hojarna du räknade upp säger mig att det inte är vad du är ute efter.....
När jag kollade runt/dagdrömde var en RSV Mille ännu billigare att försäkra än en Falco :unsure:
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Om du tänker dig en något år gammal sporthoj så lär ingen göra dig besviken.
Har du någon modell som du tycker är extra snygg? Eller bara gillar ljudet på?
Då kanske det är den du ska sikta in dig på
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är väl de hojar som blivit osålda tänker jag.

Är själv lite på jakt på husky 701 men när folk begär 80 tkr för en 6 år gammal när man får en fabriksny för 105 blir det inte sålt.
Litet lur på att kränga min 690 -20 med litet plusmeny. Är visserligen ingen 701 men dra iväg ett PM om intresse finns.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Yamaha Thunderace?
Verkar väldigt prisvärda.

Om man inte är allergisk mot förgasare.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det finns ju mellanmjölk. Aprilia Tuono är ju nakenhoj med rätt mycket kåpa på.
Körställningen är mindre jobbig än en ren sporthoj.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Litet lur på att kränga min 690 -20 med litet plusmeny. Är visserligen ingen 701 men dra iväg ett PM om intresse finns.
Det är enduron jag är på jakt efter. Dvs inga myskörda hojar vilket gör att iaf jag tycker att prissättningen kontra beggat mot nytt blir skev.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är enduron jag är på jakt efter. Dvs inga myskörda hojar vilket gör att iaf jag tycker att prissättningen kontra beggat mot nytt blir skev.
Jag förstår. Jag har uppfattningen om att utbudet är större på motarder än enduro också. Det påverkar ju prisbilden det med.

Pang för peng när det kommer till äldre hojar av något sportigare snitt tycker jag verkar vara Triumph Sprint RS och Suzuki SV1000s. Som antyddes i första inlägget, även om det kanske var litet "större R" som önskades 🙂
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top