Nyteknik
Bannad
Undersöker hur billigt det går att pendla mellan Stockholm och Uppsala. Hur mycket bensin drar en scooter egentligen? Någon väsentlig skillnad mellan 125 och 250?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har hört att den ska vara extremt snål. Kanske bästa mc-alternativet. Men frågan är om det är varken roligare eller bättre än en scooter om man ska motorvägspendla 2 x 6 mil och köra medvetet snålt. En 250-scooter har ju bättre förvaringsutrymmen och bättre vindskydd. Fan vet om den inte är mer bekväm också.Bmw's X650 skall väl klara sig på 0.3. Det är en kul hoj. Dock aningen dyr, tror dock den gamla förgasar f650'n är billig också.
Har hört att den ska vara extremt snål. Kanske bästa mc-alternativet. Men frågan är om det är varken roligare eller bättre än en scooter om man ska motorvägspendla 2 x 6 mil och köra medvetet snålt. En 250-scooter har ju bättre förvaringsutrymmen och bättre vindskydd. Fan vet om den inte är mer bekväm också.
Underbart.Jag pendlar med en Honda 125 Innova drygt 7 mil om dan i stort sett hela sommaren.
Den drar under 0,3 men då kör jag full rulle med den hela tiden(0,22 annars)
Däremot kräver den tankpress och slipstreamning om man ska hålla motorvägsfart.
![]()
Vänta nu, håll ordning på syftningarna. Vad är mest bekvämt och vad är mest dyrt?Klart den är bekvämare, men tre ggr så dyr och med högst marginell effektskillnad.
Wow - dagens "jag-har-inte-fått-min-medicin-inlägg"?Inget är så jävla genomtöntigt som dessa scooters, nån slags ursäkt för idioti eller vad det rör sig om, förväxla ej med MC.
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning