Mest bensinsnåla mc/scooter?

Royal enfield gör en dieselhoj. 8 hk tror jag :tummenupp
Billigare än så blir det nog inte, och allt annat är kompromisser med bekvämligheten, och då kan du lika gärna köpa en ex-cop K75. Billigare försäkring än en EU-moppe, drar runt 0,4 om du är försiktig, och marschar bekvämt i motorvägsfart.

Den går bara att få in i landet som flyttgods, jag har kollat, men jag har en indier på lut som skulle kunna fixa det! :tummenupp

Jag e jäkligt sugen på o köpa en Innova till tjejen. Hon kör eu-scooter idag men den e så jäkla dyr o försäkra. E 3ggr så dyr som en mc scooter.
Väljer lite mellan Kymco movie, Honda Innova alt en Honda LEAD.
Jag har fått uppfattningen om att Innovan ska vara "mest" o åka på? Nån som kan bekräfta/dementera eller ge nya förutsättningar? Och nej, hon vill inte ha 250cc eller något sånt. Hon pendlar inom GBG så det behvövs något smidigt.
Nackdelen med Innovan som hon ser e att den inte har något fack att snacka om under sadeln. Hur e den sen om det e lite hösthalt? Dvs salt o löv inte 3dm snö.

// JN

Jo, med tanke på prislappen o framför allt försäkringskostnaden, så är det ju helt vansinnigt att köra moppe om man har mc-kort.

Har kört ganska mycket Leaden. I och med att man inte växlar, så är den snabb i stadstrafik. Snabb upp till 70, sen blir den lite tröttare. Toppar ca 90km/tim med tankpress. I jämförelse, Innovan toppar ca 125 med tankpress.

I hösthalkan känns Innovan klart bättre. Större hjul och bara att titta på dom, så ser du att den är lättare att parera om nåt tokigt skulle hända.

Ren stadskörning: Honda Lead
Stadskörning och annan myspysåka: Innova

Royal enfield gör en dieselhoj. 8 hk tror jag :tummenupp

Oooooh vad jag önskar mig en sådan

Såg för många år sedan ett program där dom drog ur den på Santa Pod dragracingbanan.
Man riktigt kände dieseldoften genom tv-rutan när dom gav rulle....och jag var helsåld! :)

Last edited:
Tack VS för en fin sammanfattning!
//JN

Vassago:)

Glömde: ang utrymmet innovan. En pakethållare och en Givi/Kappa 28 liters topbox med platta kostar bara strax över tusingen.
Hjälmen ryms lätt i topboxen, eller vad hon nu ska ha i den...

060318b2.jpg

060318b4.jpg

Oooooh vad jag önskar mig en sådan

Såg för många år sedan ett program där dom drog ur den på Santa Pod dragracingbanan.
Man riktigt kände dieseldoften genom tv-rutan när dom gav rulle....och jag var helsåld! :)
Världsmästerskapet i trådlyft?

Royal Enfield åker man bekvämt på, särskilt med touringmodellen.
Royal_Enfield_Bullet_Machismo_1.jpg-b500x375.jpg

Men Fadern har en 350 bensin och den toppar 100 km/h under våldsamma vibrationer.
Upp till 80-85 går den lungt och fint i motorn, men sedan börjar det kännas som ett homosexuellt våldtäktsförsök.

Mao: Diselen är säkerligen en underbar puttrarunthoj, men på landsvägen blir den inte rolig.
[YOUTUBE-ID]5x6t3dH-FgY[/YOUTUBE-ID]

Låter inte så farligt att köra 80 på 90väg.
Men det är det.
Har provat med både Roliga Enfalden och Urinen.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back