Du får bättre svar om du lägger in alla modeller i en tombola låda och drar lott. Ut och testkör och provsitt själv. För vad jag förstår så är du ändå ute efter subjektiva bedömningar och inte mått. Måtten kan du annars googla fram.
Helt riktigt!
Jag har nu provsuttit GSXR1000 och CBR1000. R1 uteslöt jag då alla, även säljaren, säger att den är den största modellen.
Noterade att GSXR KÄNDES lite klumpigare, men har inte kört den.
Av det som framkommit i tråden kan jag ju tämligen direkt utesluta R1 eftersom jag vill ha en kompakt cykel då jag är en kort förare.
Måtten på en hemsida betyder ingenting om man inte har en referens, och dessutom vet man inte vilket av måtten det är man känner av när man väl sitter där.
Det jag eftersträvar är en tämligen lätt och smidig maskin som är så sportig som möjligt för gatbruk. Dvs inget renodlat racingchassie som inte fungerar på vanlig asfalt, och ingen touringmaskin där man sitter rak i ryggen och flyter runt på en mjuk chassiesättning.
Frånsett priset verkar nya BMW vara en intressant maskin. Skall bli kul att se uppföljningarna på hur det gått för den och vad den blir av när den rullat en stund.
//K