Mest onödiga och förfulande tillbehör

L@rsson

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
Honda cbr 929 -00
Dom kändes ju inte direkt säkra, risk för klippta fingrar!! tror inte bilprovningen skulle gilla om man gled in å försökte se "outlaw" ut med såna handtag heller..

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hahahaha seriöst vem fan monterar ett par sådana? var fan det sjukaste och mest idiotiska jag sett.

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Bara för att vara random kanske man skulle köpa ett par?!?! Fick en stark måste ha känsla, höm host....

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Skulle inte bli förvånad om någon idiot faktiskt använde det till gata, hade förstått på utställningar... har man sånt på hojjen kan man likabra mäta ventil & kolvspelet med fingret.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Klaga ni...

Det där var den smartaste metoden jag sett hittills för att få hojförare att bromsa med alla fingrarna! Dylika bromshandtag kommer nog att rekommenderas på alla SMC-sammankomster hädanefter.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Blått neonljus :yoparty

Tyvärr(?) börjar det bli ovanligt tom hos moppefuckona och epatraktorerna, men snart kommer det kanske tillbaka igen :banana

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
vet inte om det räknas som "tillbehör" men det absolut fulaste jag vet är de sk tyskrövarna:zpy

52_12_sb.jpg

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Klaga ni...

Det där var den smartaste metoden jag sett hittills för att få hojförare att bromsa med alla fingrarna! Dylika bromshandtag kommer nog att rekommenderas på alla SMC-sammankomster hädanefter.
Varför skall man bromsa med alla fingrarna? Är det något SMC rekomenderar?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Man kuggar la fö fan om man inte använder alla t.o.m , har fan kuggat fö de en gång.

De är la nått att om man måste nita hela vägen i handtaget så är fingrarna ivägen - trots att många hojar klarar sig med mindre tryck än så för att maxa

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Hahahaha seriöst vem fan monterar ett par sådana? var fan det sjukaste och mest idiotiska jag sett.

En polare köpte en GSXR750 med såna där på.
Utöver detta var det hårdrocksnitar (spetsiga) överallt, skruvarna för kåpglaset mm.
Inte nog med detta, hojen var dekorerad med spetsiga styrändar och Poison klirremärken (för er som inte är 80tals hårdrockare så kan jag säga att det var ett band med mycket spandex och episka tuperade frisyrer).
http://matildaasaandberg.blogg.se/images/2009/poison1_34536869.jpg

Så någon dåre där ute gillar det faktiskt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Plocka in valfri produkt från http://www.wingsmc.se/

En tillbehörsbutik för dig som kör Guldvinge.Armstöd till passageraren verkar vara en kanonprodukt. Eller läskburkshållaren...
52-677.jpg

Belyst sminkspegel för montering i Topboxlocket på 1800 1020kr. Behöver kompletteras med kabelhärva 52-603 WI för 375:-
52-603.jpg

Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
:felämne

Varför skall man bromsa med alla fingrarna? Är det något SMC rekomenderar?

På nyare hojar är det ju oftast inte nödvändigt eftersom bromsarna blivit så mycket bättre. Åtskilliga äldre hojar kräver dock betydligt mycket mer handkraft för att bromsa än vad ett genomsnittligt par fingrar kan prestera så fram tills för bara nått decennie sedan så var det väldigt mycket "tjat" om att man skulle bromsa med hela handen på körskolor och SMC-kurser. Inte sällan så hände det ju också att bromsarna tog så långt in så hade man två fingrar kvar på styret så kunde man inte bromsa maximalt. Jag tror inte att man hade klarat körkortet för 20 år sedan om man bromsat med bara 2 fingrar på uppkörningen oavsett bromssträcka - "metodfel". Att hoppa ifrån en modern sporthoj till en åttitalare och tro att man kan bromsa maximalt med två fingrar kan sluta riktigt otrevligt. :död Därav rekommendationen att alltid använda alla tillgängliga fingrar.

:backontop

Mitt personliga "hatobjekt" när det gäller MC-tillbehör är wheel stripes. Snacka om onödig vikt.

8403d1219709330-buttons-and-wheel-stripes-button3.jpg

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
:felämne

På nyare hojar är det ju oftast inte nödvändigt eftersom bromsarna blivit så mycket bättre. Åtskilliga äldre hojar kräver dock betydligt mycket mer handkraft för att bromsa än vad ett genomsnittligt par fingrar kan prestera så fram tills för bara nått decennie sedan så var det väldigt mycket "tjat" om att man skulle bromsa med hela handen på körskolor och SMC-kurser. Inte sällan så hände det ju också att bromsarna tog så långt in så hade man två fingrar kvar på styret så kunde man inte bromsa maximalt. Jag tror inte att man hade klarat körkortet för 20 år sedan om man bromsat med bara 2 fingrar på uppkörningen oavsett bromssträcka - "metodfel". Att hoppa ifrån en modern sporthoj till en åttitalare och tro att man kan bromsa maximalt med två fingrar kan sluta riktigt otrevligt. :död Därav rekommendationen att alltid använda alla tillgängliga fingrar.

:backontop

Mitt personliga "hatobjekt" när det gäller MC-tillbehör är wheel stripes. Snacka om onödig vikt.

8403d1219709330-buttons-and-wheel-stripes-button3.jpg

Wheelstripes i ett flourerande material gör ju att man syns betydligt bättre från sidan o vikten på dessa är ju faktiskt nästintill obefintlig, ja jag vet att mer ofjädrad vikt är obra men gemene sporthojsnisse kan väl ta en kniv o skära bort dendär ytterkanten på däcket han ändå aldrig använder isåfall :D

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Wheelstripes i ett flourerande material gör ju att man syns betydligt bättre från sidan o vikten på dessa är ju faktiskt nästintill obefintlig, ja jag vet att mer ofjädrad vikt är obra men gemene sporthojsnisse kan väl ta en kniv o skära bort dendär ytterkanten på däcket han ändå aldrig använder isåfall :D

Vill man synas så ska man ju sätta tejpen på "ekrarna" och inte längst ut i en cirkel. :fakta

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Mitt bidrag...

IMG_0366.jpgIMG_0368.jpgIMG_0370.jpg

Denna herre har i mina ögon lyckats pricka in det mesta...:tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...