Aha det gamla ficklampa-och-gladpack tricket. Länge sen man såg det. När jag tänker efter så har jag aldrig sett det förr.
Man kuggar la fö fan om man inte använder alla t.o.m , har fan kuggat fö de en gång.
De är la nått att om man måste nita hela vägen i handtaget så är fingrarna ivägen - trots att många hojar klarar sig med mindre tryck än så för att maxa
Det där var den smartaste metoden jag sett hittills för att få hojförare att bromsa med alla fingrarna!
Jag har himla svårt att få fram tummen på handtaget...
Att hoppa ifrån en modern sporthoj till en åttitalare och tro att man kan bromsa maximalt med två fingrar kan sluta riktigt otrevligt. Därav rekommendationen att alltid använda alla tillgängliga fingrar.
Min 80-talare går då utmärkt att bromsa 2 fingrar i vart fall.
Min gamla båldår hade abs, slangen utvidgades för att inte bromsverkan skulle bli alltför dramatisk. Drag in handtaget max och invänta den mjuka och behagliga retardationen var det som gällde. Då går det inte att lägga några fingrar emellan. Bytte sen till stålspunna. Livsfarligt ju!
Mest onödiga och förfulande tillbehör...? Inget av dessa kommer ens i närheten av collegetröjan...Först köpa vindtunnelutvecklat skinnställ för femton till tjugofem tusen. Sedan täcka över med en fladdrig collegetröja...Suck...
Nåja, kan man inte åka hoj kan man i alla fall ha en provokativ text som får omvärlden att tro att man faktiskt kan åka hoj...
Klaga ni...
Det där var den smartaste metoden jag sett hittills för att få hojförare att bromsa med alla fingrarna! Dylika bromshandtag kommer nog att rekommenderas på alla SMC-sammankomster hädanefter.
Min gamla båldår hade abs, slangen utvidgades för att inte bromsverkan skulle bli alltför dramatisk. Drag in handtaget max och invänta den mjuka och behagliga retardationen var det som gällde. Då går det inte att lägga några fingrar emellan. Bytte sen till stålspunna. Livsfarligt ju!
Hehe, ShervinRRR är för jävla duktig.
Har man inte bättre kontroll på cykeln om man håller fast sig i styret med desto fler fingrar och bromsar med 2 fingrar som räcker gott och väl??????????????
Grabbar...tvåfingersbroms är en geggmoppeskada. Jag föredrar att åka så, och monterar alltid ett tvåfingersgrepp på bromssidan av den anledningen (och att riktiga grepp är betydligt trevligare att åka med...).
Att man skall ha alla fingrarna på greppet är enkelt - du skall inte få fingrarna mellan grepp/handtag om det är svajiga frambromsar (då har man enligt min personliga uppfattning värre problem än fingrar ivägen å andra sidan...) och man riskerar att bryta lite fingrar om man går ikull och det kläms (lite långsökt kan tyckas).
Det är lite moralpanik över just det här ämnet. Speciellt där jag jobbar ideellt på min fritid.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|