Mest onödiga och förfulande tillbehör

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Man kuggar la fö fan om man inte använder alla t.o.m , har fan kuggat fö de en gång.

De är la nått att om man måste nita hela vägen i handtaget så är fingrarna ivägen - trots att många hojar klarar sig med mindre tryck än så för att maxa

1. För mig känns det klart mkt säkrare om jag håller grepp om styrhalvan med två fingrar och bromsar med två.
2. Om bromsen tar så långt in att fingrarna är ivägen så skulle jag vilja säga att fingrarna är det lilla problemet.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Att bromsa är silver ...att gasa e guld !

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Att hoppa ifrån en modern sporthoj till en åttitalare och tro att man kan bromsa maximalt med två fingrar kan sluta riktigt otrevligt. :död Därav rekommendationen att alltid använda alla tillgängliga fingrar.

Min 80-talare går då utmärkt att bromsa 2 fingrar i vart fall.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Min 80-talare går då utmärkt att bromsa 2 fingrar i vart fall.

Min gamla båldår hade abs, slangen utvidgades för att inte bromsverkan skulle bli alltför dramatisk. Drag in handtaget max och invänta den mjuka och behagliga retardationen var det som gällde. Då går det inte att lägga några fingrar emellan. Bytte sen till stålspunna. Livsfarligt ju!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Min gamla båldår hade abs, slangen utvidgades för att inte bromsverkan skulle bli alltför dramatisk. Drag in handtaget max och invänta den mjuka och behagliga retardationen var det som gällde. Då går det inte att lägga några fingrar emellan. Bytte sen till stålspunna. Livsfarligt ju!

Det var säkerhetsmaterial i bromsskivorna också.
Man hade gott om tid att ångra sitt beslut om det var vått.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Mest onödiga och förfulande tillbehör...? Inget av dessa kommer ens i närheten av collegetröjan...Först köpa vindtunnelutvecklat skinnställ för femton till tjugofem tusen. Sedan täcka över med en fladdrig collegetröja...Suck...

Nåja, kan man inte åka hoj kan man i alla fall ha en provokativ text som får omvärlden att tro att man faktiskt kan åka hoj...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Mest onödiga och förfulande tillbehör...? Inget av dessa kommer ens i närheten av collegetröjan...Först köpa vindtunnelutvecklat skinnställ för femton till tjugofem tusen. Sedan täcka över med en fladdrig collegetröja...Suck...

Nåja, kan man inte åka hoj kan man i alla fall ha en provokativ text som får omvärlden att tro att man faktiskt kan åka hoj...

Amen....men menar du inte köra hoj? :hihi Åka hoj grejar de flesta... ;)

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Klaga ni...

Det där var den smartaste metoden jag sett hittills för att få hojförare att bromsa med alla fingrarna! Dylika bromshandtag kommer nog att rekommenderas på alla SMC-sammankomster hädanefter.

Har man inte bättre kontroll på cykeln om man håller fast sig i styret med desto fler fingrar och bromsar med 2 fingrar som räcker gott och väl?????????????? :Bugar

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

Nästan exakt samma funktion fanns på min GSX750ES :tummenupp
Dra in bromsgreppet till gashandtaget och bara vänta. Samma bromsverkan varje varv :crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har man inte bättre kontroll på cykeln om man håller fast sig i styret med desto fler fingrar och bromsar med 2 fingrar som räcker gott och väl?????????????? :Bugar

Nu ska man ju inte hålla sig fast i styret dock...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Grabbar...tvåfingersbroms är en geggmoppeskada. :) Jag föredrar att åka så, och monterar alltid ett tvåfingersgrepp på bromssidan av den anledningen (och att riktiga grepp är betydligt trevligare att åka med...).

Att man skall ha alla fingrarna på greppet är enkelt - du skall inte få fingrarna mellan grepp/handtag om det är svajiga frambromsar (då har man enligt min personliga uppfattning värre problem än fingrar ivägen å andra sidan...) och man riskerar att bryta lite fingrar om man går ikull och det kläms (lite långsökt kan tyckas).

Det är lite moralpanik över just det här ämnet. :hihi Speciellt där jag jobbar ideellt på min fritid. ;)

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Grabbar...tvåfingersbroms är en geggmoppeskada. :) Jag föredrar att åka så, och monterar alltid ett tvåfingersgrepp på bromssidan av den anledningen (och att riktiga grepp är betydligt trevligare att åka med...).

Att man skall ha alla fingrarna på greppet är enkelt - du skall inte få fingrarna mellan grepp/handtag om det är svajiga frambromsar (då har man enligt min personliga uppfattning värre problem än fingrar ivägen å andra sidan...) och man riskerar att bryta lite fingrar om man går ikull och det kläms (lite långsökt kan tyckas).

Det är lite moralpanik över just det här ämnet. :hihi Speciellt där jag jobbar ideellt på min fritid. ;)

bromsa med 2fingrar!? du är ju tokig man kommer ju krasha diirekt! :fakta

(snudd på citat från touringmaffian) :D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende