Mest pinsamma upplevelsen på mc.

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Såld
No1 hahaha klockrena historier!

Jättebra skrivet, jävligt underhållande! :tummenupp

Sånna vill vi se fler av, hemskt roligt att läsa! :rofl :hihi :lol

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
De va väl en tio år sen åkte på en XT600 och skulle iväg en snabbis på lunchen. Eftersom jag skull "bara" åka 1-2km så hoppa jag på hojen i jeans & t-shirt...ja jag vet! Första T-korsningen så kommer ett litet tuff-tuff tåg från höger fyllt med turister och med en topphastghet av 25km/h som jag lämnar företräde. Det var ganska mycket trafik åt bägge hållen men jag tyckte att det inte skulle va nått större hinder att ta sig förbi tåget. Sagt och gjort ut i mitten av gatan med lite lagom bakhjulsåkning, upp jämsides med tåget...då känner jag att bakashlet börjar släppa varpå jag gasar mer för att få kontroll...swisch! Jag snurrar 300grader hojen flyger baklänges in i trottoaren medan jag ligger och simmar mellan mötande trafik och turisttåget där alla tjooade och applåderade :brinnerup (undrar om nån hann å fota)
Fick rulla hojen på sida med styret i delar och traska till akuten med lite trasig armbåge. Det snorhala i gatan var en av gatukontorets traktorvagnar som läkte bromsolja som sprejade 1 meter bred oljefilm i varje korsning när den bromsade. Eftersom jag polisanmälde det från akuten och polisen kollade upp gatan och följde spåren till den ansvarige (gatukontoret) så stod deras ansvarsförsäkring för hela skadan. Såg lite lustigt ut när gatukontoret var och sandade och sopade flera korsningar mitt i högsommaren.

Kanske inte så kul...men pinsamm var de för mig.

/

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
När jag var yngre och dummare så hadde jag inte så mycket respekt för lagens långa arm. Skulle crossen tankas så kördes den självklart in till lokala bensinstationen. Detta utspelade sig vid ett sådant tillfälle.

sommaren -95

Hjälmen på styret en skvätt olja i tanken och en 50-lapp i automaten.. precis när jag var klar så kom farbror blå glidandes på bumsen. Ung och dum som man var så istället för att bara ta det lugnt och rulla crossen till nån kompis eller rentav dom 2km jag hadde hem, så kastade jag självklart på mig hjälmen och kickade frenetiskt för att sticka fortare än kvickt. Men crossen ville inte på dom första 10 försöken.. paniken var ett faktum. Precis när jag sneglade över axeln så ser jag bumsen komma mot mig. Kickar allt vad jag orkar en sista gång och crossen smäller igång jag petar i en växel och ger allt vad som går ut ur samhället. In på diverse skogsstigar och tänkte att lätt kör jag ifrån den där stora klumpiga bumsen. Men det var bara att tänka om, hur mycket jag än gasade så när jag tittade över axeln var han där bakom mig. Tänkte vid ett flertal tillfällen att det var kört.. säkert i 10minuter låg han tätt bakom mig och jagade. Till och med över en smal gångbro som jag inte trodde bumsen skulle få plats mellan räckena på, lyckades han köra över. Ända tills den oerhört intelligenta iden att köra över en nyplöjd lägda kläcktes i min på den tiden så trånga skalle. Så ca: 5km från hemmet genade jag rakt öäver en stooor plöjd lägda och då, när jag tillslut kommit över på andra sidan så vågade jag titta bakåt igen och till min stora glädje stog farbror blå på bumsen kvar åp andra sidan och vevade med näven och skrek så jag hörde det fast crossen var igång och hjälmen satt på "NÄSTA GÅNG TAR JAG DIG DIN JÄVEL NÄSTA GÅNG!!" :kocko. Körde fort men lugnt hem så det inte skulle bli så mycket spår efter vägen. In i garaget och sitta där med en adrenalinnivå som inte kn vara hälsosam, hjärtat slog nog trippelslag efter den upplevelsen.

Mästerligt måste jag säga såhär nu i efterhand all respekt åt bumseförarna. :yoparty Förstår än idag inte hur han kunde hänga på efter skogsstigar och gamla vägar. :confused:

Idag kör man lagligt så man behöver iaf inte bekymmra sig. :tungan

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Snigel skrev:
Antar att det brukar heta så men en god vän glömde skivbromslåset en gång :kocko
Han kom en halv meter sen blev det bom stop detta var utanför elgiganten en söndag så folk fanns det gott om :tummenupp
Hojen klara sig hyffsat men gissa om folk garva :D
Den känner jag igen. Jag hade tur, då en granne gick förbi exakt samtidigt som skivan gjorde tvärstopp med fullt styrutslag och frisk gas. Fick ropa på hjälp och han sprang fram och drog upp hojen någon tiondels sekund innan jag garanterat hade fått den över mig.

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Yamaha FZX 750
mb skrev:
Den känner jag igen. Jag hade tur, då en granne gick förbi exakt samtidigt som skivan gjorde tvärstopp med fullt styrutslag och frisk gas. Fick ropa på hjälp och han sprang fram och drog upp hojen någon tiondels sekund innan jag garanterat hade fått den över mig.

Låter som du har goda vänner... Host host...

Kommentar Snigel?

/Z

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
HönaPower skrev:
No1:s historier verkar högst trovärdiga....skojigt att läsa...men trovärdigt..nej.. :rolleyes:
Tja en bra story är väl en bra story, fast jag har läst dem förr på andra forum bla.

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Länge, länge sen ...

Jag och en kompis var ute och gled med våra stygga 125ór
(suzuki gp 125+125-x4) en fredagkväll i piteå. Gled brevid varann sakta nedför backen (ganska brant) vid stadshotellet. "pang" så tog det stopp och gjorde jag en ofrivillig stoppie, framför mig hade trafikljuset slagit om till rött, tittade chockad upp och ser en arg gubbe titta ut genom bakrutan på sin saab 900, sen tittade han på trottoaren, där kön till statshotellet och alla pinglor stod :D och som hade all vår uppmärksamhet...

Han fattade vad som hänt fick grönt vinkade och drog :Bugar

Med röda kinder och en sned framskärm drog man hemmåt illa kvickt....

Last edited:

Bamse69

There is no easter bunny
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
GIXXER -05. Harley -10
pinsamt på mc

jag har en liten sak.handlar väl inte va som har hänt på hojen.
utan jag har köpt ghostraiders 2 och 3 !!!!! :3freak

va tusan tänkte ja me.jag sponsra han!!!

men jag måste säga att bonus matrialet va kanonbra och
att vissa sekvenser va roliga.

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
No 1 .:Rules:.

Ngt som var mest pinsamt för mig själv var när jag var och visade upp min fina Ducce 996:a med helt nylackade kåpor runt om.
Efter besöket och alla komplimanger av hojen så skulle vi åka därifrån, jag sätter mig på hojen och kör ner lite på hans grusinfart för att kolla så ingen kommer uppifrån.. bara det att där jag satte ner foten var en grop på en halvmeter vilket gjorde att mitt ben hade en 30-40cm för att nå ner.. jag känner hur Duccens vikt faller med mig ner i backen ! Enda man tänker på är Aj vad dyrt, Aj vad dyrt :)

Den klarade sig med några få repor i lacken på sido pch toppkåpa.. en rolig kostnad på 6.000 Kr

Lånade en VTR 1000 en gång och var på en fritidsgård med tjejen och spelade musik, när vi lämnade platsen så stod hela Sveriges ungdommar för att kolla in hojen, jag satte mig på hojen som en kung man var och tjejen hoppade upp där bak.. Startade monstret och gasade några ggr.. för att kisa med ögonen för att se alla miner om hur de avvundas mig :tungan
Drar på gas lägger i ettan och kör .. .. .. Kabang.. säger de och hojen välter :va Skivbromslåset hade jag glömt ta av.. jag försökte då i denna stund försöka vara den coola killen som jag försökte vara och utbrast ganska högt i min förtvivlan (FAN ATT DENNA VÄXELLÅDA SKALL PAJJA JÄMNT) för att sedan låsa upp låset .. jag kände bara att jag ville försvinna!

:4skrika

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
jolio skrev:
Länge, länge sen ...

Jag och en kompis var ute och gled med våra stygga 125ór
(suzuki gp 125+125-x4) en fredagkväll i piteå. Gled brevid varann sakta nedför backen vid stadshotellet (ganska brant) "pang" så tog det stopp, gjorde jag en ofrivillig stoppie, tittade chockad upp och ser en arg gubbe titta genom bakrutan på sin saab 900, sen tittade han på trotoaren där kön till statshotellet och alla pinglor stod :D

Han fattade vad som hänt fick grönt vinkade och drog :Bugar

Med röda kinder och en sned framskärm drog man hemmåt illa kvickt....

Gubben fatta vad som hänt, men inte jag?

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
får väl oxå bjuda på en :D

jag är dum och lär mig inget av mina misstag :D

Det var i början på förra året som jag inledde min så kallade stuntkariär. Hade monterat min skitfula 12:a båge på hojen och var supersugen på att ut och testa. kan ju inte vara så svärt, hade ju sett hur enkelt det var på film. Hojen var fortfarande helt originaldrevad och jag tyckte att det gick för fort om jag bara skulle dra upp skiten och sedan 12:a. kunde ju göra ont och jag ville inte förstöra sesongen redan med en massa skador, så lång allting gott. Jag körde hemifrån tillsamman med en polare som skulle övervaka spektaklet, var nära hemmet på en parkering ifall det gick fel. stog stilla med hojen, satte fötterna brett så att jag inte skulle slå i fotpinnarna, varvade hojen lite och släppte kopplingen. Visst den lyfte lite men det var inte nog. Varvade lite till, dumpade kopplingen och hojen försvann. Jag stog fortfarande upp men hojen fick en sådan satans fart så att den till och med missade 12:bågen och lade sig upp och ned. typ 10 meter därifrån. När jag sakta börjar gnugga dumheten ur ögonen så ramlar hojhelvetet på sidan och slår i sönder motorkåpan så att oljan börjar pissa ut. Bakom mig står min polare med STORA ögon och undrar vad jag håller på med. sedan börjar han as skratta. Själv ville jag bara hem så jag springer fram och reser hojen upp, ser att det är nog bara någon liter eller så som runnit ut så jag ska nog kunna köra hem. BAD idea :huvet . startar hojen och dränker byxor, tröja, hjälm och skor med olja som fullkomligen bara sprutar ut. Vid detta laget tänker man knappast irrationellt så jag börjar oxå skratta hejdlöst, dumpar hojen i diket och går hem för att hämta den någon dag senare när chocken har lagt sig. När jag dagen efter ska hämta hojen så har jag ställt den i diken vid ett populärt gångstråk och jag skulle tro att varenda hundhelvete som passerat har pissat på hojen och något kreatur har antagligen varit så kass i magen så det hade spyat ena kåpan i en fin ljusbrun kollör. Och Vad lär man sig av detta, tydligen inte ett skit. Satte ihop hojen hjälpligt och fortsatte att träna på mina 12:eek:r och börja känna att fasen nu behärskar jag nog detta. Skulle ut och träna lite mer en dag, och stället närmast hemmet var en parkering på en gymnasieskola. Bara denna tanken var ju korkad då det var mitt i veckan, men det hela gick skitbra coh jag fick en fin publik men efter en stund så tyckte jag att det var nog bäst att dra sig vidare. Såg att vid en busshållplats lite längre bort så hade det samlats typ 40-50 pers som väntade på bussen. Cool som jag var så tänkte jag 12:a hojen framför alla men jag vill inte göra det i fart, tänk om jag missar och skickar in hojen i folkmassan. Jag kör dit lite cool, stannar, varvar och dumpar kopplingen. Shit, för mycket varv igen, alldeles för mycket varv. skickar hojjävlen i omloppsbana. två varv senare så slår den ned på ovansidan, jag hör att hojen fortfarande är igång (har kopplat bort tiltoffen), spinger fram till hojen och kör där ifrån. Slår en lite blick över axeln och ser alla ungarna stå där med hakan i marken och stora ögon. Skit vad jag skämdes. Ser sedan att övra gaffelkronan är klyven rakt av, nyckeljävlen är helt intryckt, jag har bromsvätska överallt på byxorna och känner mig så jävla billig, men ungdomarna fick sig nog ett gott skatt och det var inte kul att förklara hemma hur det hade gott till då min sambo tycker att jag är på tok för gammal för sådan akrabatik :hihi

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Hörru No1, det är inte så att du händelsevis är Ali G eller nån sån? Det är nog bara han som råkar ut för det där med "hulken"! :hihi

Good job man! :yoparty

Marulc

Sommar?
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
KTM 640 SM -04 Akra-kittad
Kör med hojen i vasastan på en mindre skottad väg!
Sen så händer det, IS under snön, bakdäcket släpper och far iväg, snabbt.
Försöker parera med höger ben, men där ar det också IS. Det hela slutar med att jag står i splitt med hojen liggandes en decimeter över marken. Högerbenet långt långt ut till höger. Vänsterfoten på vänster fotpinne. Står still i ett hav med IS. Kommer inte upp utan att lägga hojen men det vill jag inte.
Så där står jag i ca 1 minut, tjurskallig som fan skall inte lägga hojen.
Till slut kommer en hjälte och räddar mig.
Reser upp hojen och där står jag!!!! Hela gågatan full med folk. parkerar hojen och går resten av vägen...

Det var ingen bra dag idag...
Detta skedde med sm sulor så greppet var inte det bästa.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Marulc skrev:
Det hela slutar med att jag står i splitt med hojen liggandes en decimeter över marken. Högerbenet långt långt ut till höger. Vänsterfoten på vänster fotpinne. Står still i ett hav med IS. Kommer inte upp utan att lägga hojen men det vill jag inte.
Så där står jag i ca 1 minut, tjurskallig som fan skall inte lägga hojen.
Till slut kommer en hjälte och räddar mig.

AHAHAH!! Vilken jävla syn !! :rofl :lol :tummenupp

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
No1... HELT otroligt... underbar läsning. GEUT BOKEN BUMS!!
lyckas du få med lite bilder i den också så kommer jag nog köpa 10 st och ge bort i julklapp till tråkmånsar.

så mycket har jag inte skrattat på väldans länge.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Ta bort dom där bilderna på den hoppande bilen. Sidan blir så bred att det är jobbigt att läsa sånt som är ROLIGT, vilket inte bilderna var... :fatta!

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
kom igen grabbar och tjejer... mera roliga pinsamheter nu !!!
jag vill garva.

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 900RR
så är det

EZrideR skrev:
Men hallå eller... det är samma princip som "årets sista åk!" det får bara inte göras... För mer info kolla murphys lag :huvet :huvet :huvet

Det ligger nog en himla massa i det. Jag har börjat titulera alla sista åk som nästsista! någon kanske hör där uppe :Bugar hehe

lade hojen i första kurvan ut på motorvägen innan den skulle in på service inför hösten.
Blev ett pinsammt samtal till verkstaden
- ÖÖöehh jag kommer lite senare idag e det okej!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln