får väl oxå bjuda på en
jag är dum och lär mig inget av mina misstag
Det var i början på förra året som jag inledde min så kallade stuntkariär. Hade monterat min skitfula 12:a båge på hojen och var supersugen på att ut och testa. kan ju inte vara så svärt, hade ju sett hur enkelt det var på film. Hojen var fortfarande helt originaldrevad och jag tyckte att det gick för fort om jag bara skulle dra upp skiten och sedan 12:a. kunde ju göra ont och jag ville inte förstöra sesongen redan med en massa skador, så lång allting gott. Jag körde hemifrån tillsamman med en polare som skulle övervaka spektaklet, var nära hemmet på en parkering ifall det gick fel. stog stilla med hojen, satte fötterna brett så att jag inte skulle slå i fotpinnarna, varvade hojen lite och släppte kopplingen. Visst den lyfte lite men det var inte nog. Varvade lite till, dumpade kopplingen och hojen försvann. Jag stog fortfarande upp men hojen fick en sådan satans fart så att den till och med missade 12:bågen och lade sig upp och ned. typ 10 meter därifrån. När jag sakta börjar gnugga dumheten ur ögonen så ramlar hojhelvetet på sidan och slår i sönder motorkåpan så att oljan börjar pissa ut. Bakom mig står min polare med STORA ögon och undrar vad jag håller på med. sedan börjar han as skratta. Själv ville jag bara hem så jag springer fram och reser hojen upp, ser att det är nog bara någon liter eller så som runnit ut så jag ska nog kunna köra hem. BAD idea
. startar hojen och dränker byxor, tröja, hjälm och skor med olja som fullkomligen bara sprutar ut. Vid detta laget tänker man knappast irrationellt så jag börjar oxå skratta hejdlöst, dumpar hojen i diket och går hem för att hämta den någon dag senare när chocken har lagt sig. När jag dagen efter ska hämta hojen så har jag ställt den i diken vid ett populärt gångstråk och jag skulle tro att varenda hundhelvete som passerat har pissat på hojen och något kreatur har antagligen varit så kass i magen så det hade spyat ena kåpan i en fin ljusbrun kollör. Och Vad lär man sig av detta, tydligen inte ett skit. Satte ihop hojen hjälpligt och fortsatte att träna på mina 12
r och börja känna att fasen nu behärskar jag nog detta. Skulle ut och träna lite mer en dag, och stället närmast hemmet var en parkering på en gymnasieskola. Bara denna tanken var ju korkad då det var mitt i veckan, men det hela gick skitbra coh jag fick en fin publik men efter en stund så tyckte jag att det var nog bäst att dra sig vidare. Såg att vid en busshållplats lite längre bort så hade det samlats typ 40-50 pers som väntade på bussen. Cool som jag var så tänkte jag 12:a hojen framför alla men jag vill inte göra det i fart, tänk om jag missar och skickar in hojen i folkmassan. Jag kör dit lite cool, stannar, varvar och dumpar kopplingen. Shit, för mycket varv igen, alldeles för mycket varv. skickar hojjävlen i omloppsbana. två varv senare så slår den ned på ovansidan, jag hör att hojen fortfarande är igång (har kopplat bort tiltoffen), spinger fram till hojen och kör där ifrån. Slår en lite blick över axeln och ser alla ungarna stå där med hakan i marken och stora ögon. Skit vad jag skämdes. Ser sedan att övra gaffelkronan är klyven rakt av, nyckeljävlen är helt intryckt, jag har bromsvätska överallt på byxorna och känner mig så jävla billig, men ungdomarna fick sig nog ett gott skatt och det var inte kul att förklara hemma hur det hade gott till då min sambo tycker att jag är på tok för gammal för sådan akrabatik