WestW
.
Kay skrev:TL1000S med helkåpor...
Fulaste som finns.
Vill man ha kåpor köper man TLR.
Kay skrev:TL1000S med helkåpor...
Kay skrev:Ducce 900SS lockar nog mest hittills faktiskt, eller en TLS med helkåpor. Ska titta närmare på SP1-priserna också...
Lartes skrev:Jag vill verkligen också ha en TLs, TLr, SP1 eller nån annan skön V-Twin.
Nackdelen är att det finns ju nigen som ska sälja där jag bor, eller med hyffsad omnejd varjefall
E det värt en resa på 55mil enkel resa för att köpa en båge?
WestW skrev:Fulaste som finns.
Vill man ha kåpor köper man TLR.
J-Bone skrev:varför bara kurva till 10? varvstoppet är vid 11.
PutteLiten skrev:Jag åkte 60 mil enkel resa när jag köpte min TLR. (Skåne - Stockholm)
Hyrde skåpbil på Q8, 2000kr inkl soppa tur och retur kostade det.
Tod dock en hel dag, 5 timmar att köra upp, 2 timmar att kolla, provköra, betala och packa in hojen. 5h hem igen, 3 timmar att pacak ut allt sjävl...
Men det var det fan värt!!
PutteLiten skrev:Jag åkte 60 mil enkel resa när jag köpte min TLR. (Skåne - Stockholm)
Tod dock en hel dag, 5 timmar att köra upp, 2 timmar att kolla, provköra, betala och packa in hojen. 5h hem igen, 3 timmar att pacak ut allt sjävl...
tl1000larsson skrev:Så du åkte up till stockholm & köpte din medans jag åkte ner till skåne & köpte min
-PLM- skrev:Jag köpte "dina" originalok, och de sitter numera på min pjäs. apropå ingenting alltså...
OLDEN skrev:På tal om ingenting är det ngn som har min gamla Tls -97 RLG 478 #spam, spam#
Twin-Sprätt skrev:Här har du nåt att bita i om det e bus du e sugen på
Kay skrev:Jag har aldrig varit Anti-Twin som många andra radfyra-ägare är. De båda motortyperna har sin charm, men jag måste säga att sedan jag börjat köra med Bo$ken nu (ducce 748R med Termislips) så har jag blivit lite småfrälst, sedan har ju Robz visat nåra gånger att en "Tilles" är rätt lätt att få upp på bakslangen... (eller så får han det att se lätt ut...)
Nu undrar jag vilken twin som är den mest prisvärda!
TL1000S med snygga sido- och underkåpor är riktigt chysst, och låter helt rätt, kostar helt rätt också! Det går ju att knäskrapa och köra OK bantider med TL-sakerna me!
Så vad är det som gäller?
Det käns som att de italienska twinhojarna kostar lite för mkt...
TL1000R är hyffsat dyr, däremot är S överkomlig! Tyskland för 35000.- i bra skick är inte ovanligt.
SP1 och 2 är hyffsat prisiga dom me, och någon Mille är inte på tal om direkt. Så vad är det som gäller? Är TL1000S nåt att ha? Hur är prestandan?
Något att tänka på angående Twinnar gällande skötsel och service?
Bytar nog nuvarande bågen redan i slutet på sommarn. Funkar skitbra att komma igång på nuvarande FZR som faaan, men när jag lärt mig den i slutet av sommarn så skall ett byte ske! Twin lockar verkligen
Masonit skrev:Jag har hört att TLS ska vara kass i svängarna. Typ gungar och är allmänt ostabil. E kanske bakfjädringen då.
\Masonit
TLS skrev:Jag hade inga problem med min -97á, men så är jag inte någon fantom på att köra heller. Chassiet räckte mer än väl för mig. Saknar den och hade jag råd med försäkringen så skulle jag aldrig sålt den.
ZpiX skrev:Tycker synd om dig som blev tvungen att sälja iväg TL'en pga av försäkringen. Det känns ju helt klart i plånboken, men det går ju att bara trafikförsäkra.
Dom kommer att få bända loss min TLS ur mina kalla döda fingrar innan jag släpper den!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|