Mest prisvärda Twin-sporthojen?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Kay skrev:
Ducce 900SS lockar nog mest hittills faktiskt, eller en TLS med helkåpor. Ska titta närmare på SP1-priserna också...

Jag har av tillfälle en polare som skall sälja sin Ducce 900S -02. Den får du loss billigt, eftersom killen är helt såld på att bli hyper ägare. Han finns här på forumet. PeGe kan du söka på.

Annars så har Ducce oftast högre andrahandspriser, men de står sig ganska bra. Jag skall inte jämföra den med andra tvinnar, eftersom jag inte kört så många, men den är helt klart lite egen. Mycket speciella lösningar. Kvalitén är bättre än ryktet säger.

Fördelarna med att ha ducce är ju dessutom att du o polaren är välkomna tilll klubbens bankörningar. 300 pix för en heldag på banan. Inte så många planerade i år. bara 14 stycken :Bugar :yoparty

En annan polare skall sälja sin 996R i nyskick med 800 mil på mätaren. Absolut toppklass på allt. Öhlins överallt. Testastretta 140 hästars motorn, kolfiberkåpor, lättad ram, fälgar. Allt är godis. bara 180.000:- :gnissla

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Lartes skrev:
Jag vill verkligen också ha en TLs, TLr, SP1 eller nån annan skön V-Twin.
Nackdelen är att det finns ju nigen som ska sälja där jag bor, eller med hyffsad omnejd varjefall :huvet

E det värt en resa på 55mil enkel resa för att köpa en båge?

Jag åkte 60 mil enkel resa när jag köpte min TLR. (Skåne - Stockholm)
Hyrde skåpbil på Q8, 2000kr inkl soppa tur och retur kostade det.
Tod dock en hel dag, 5 timmar att köra upp, 2 timmar att kolla, provköra, betala och packa in hojen. 5h hem igen, 3 timmar att pacak ut allt sjävl...

Men det var det fan värt!! :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
varför bara kurva till 10? varvstoppet är vid 11.

(lite OT)
Jag funderar oxå på detta. Jag åter kommer i TL-Tråden med funderingar... :)

:hej

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
Tod dock en hel dag, 5 timmar att köra upp, 2 timmar att kolla, provköra, betala och packa in hojen. 5h hem igen, 3 timmar att pacak ut allt sjävl...

Kommer ihåg när jag köpte min första! :hihi
Bodde i Östersund, hämtade den nånstans långt ner på västkusten. Tog flyg till Sthlm och sen Gbg och sen tåg ner. Kommer ner i jeans och basebolljacka med en hjälm som enda bagage typ... Ringer farsan och säger "Jag har köpt båge!"
Säljaren vägrar släppa iväg mig, så jag får sova över där, blir bjuden på frukost och får hans gamla skinnställ på köpet. Kör från ca kl 6 på morgonen till sena kvällen innan jag kommer hem, men det var underbart varenda kilometer!! Det blev ca 110 mil enkel hem! :lol :D

Hehe, ja se 19-åringar....

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
PutteLiten skrev:

:lol Så du åkte upp till stockholm & köpte din medans jag åkte ner till skåne & köpte min :lol

Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
tl1000larsson skrev:
:lol Så du åkte up till stockholm & köpte din medans jag åkte ner till skåne & köpte min :lol

å ingen äker upp till Umeå å köper min................. :D så då kanske den blir kvar i min ägo nåt år till :D

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
PutteLiten skrev:

Jag köpte "dina" originalok, och de sitter numera på min pjäs. apropå ingenting alltså...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-PLM- skrev:
Jag köpte "dina" originalok, och de sitter numera på min pjäs. apropå ingenting alltså...

:6surkart

GE TILLBAKA DEM!!! :6surkart

:lol :hej

Fan, jag hade velat ha dem till min XR... :)

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
På tal om ingenting är det ngn som har min gamla Tls -97 RLG 478 #spam, spam# :rolleyes:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
OLDEN skrev:
På tal om ingenting är det ngn som har min gamla Tls -97 RLG 478 #spam, spam# :rolleyes:

Den känns bäst igen på en massa märken från ett stenrös :lol

När ska du köpa riktig hoj igen då Olden :confused:

Majk

Guest
Ja åka långt är väl en tradition om man har speciella krav på hoj , jag kollade anonser ringde runt mailade på anonser i ett års tid sen åkte jag 34 mil enkel resa så en 68 mil blev det.
:tummenupp

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Jag har hört att TLS ska vara kass i svängarna. Typ gungar och är allmänt ostabil. E kanske bakfjädringen då.

\Masonit

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Efter man har läst den tråden vågar man nog gissa att Suzukis TL serie är en kommande klassiker :D (Jag håller med)

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Varför inte en rsv mille. De är ju inte alls mycket dyrare än Tl 1000. De är däremot mycket snyggare och grymma på banan!

Kay skrev:
Jag har aldrig varit Anti-Twin som många andra radfyra-ägare är. De båda motortyperna har sin charm, men jag måste säga att sedan jag börjat köra med Bo$ken nu (ducce 748R med Termislips) så har jag blivit lite småfrälst, sedan har ju Robz visat nåra gånger att en "Tilles" är rätt lätt att få upp på bakslangen... (eller så får han det att se lätt ut...)
Nu undrar jag vilken twin som är den mest prisvärda!
TL1000S med snygga sido- och underkåpor är riktigt chysst, och låter helt rätt, kostar helt rätt också! Det går ju att knäskrapa och köra OK bantider med TL-sakerna me!

Så vad är det som gäller?
Det käns som att de italienska twinhojarna kostar lite för mkt...
TL1000R är hyffsat dyr, däremot är S överkomlig! Tyskland för 35000.- i bra skick är inte ovanligt.

SP1 och 2 är hyffsat prisiga dom me, och någon Mille är inte på tal om direkt. Så vad är det som gäller? Är TL1000S nåt att ha? Hur är prestandan?
Något att tänka på angående Twinnar gällande skötsel och service?

Bytar nog nuvarande bågen redan i slutet på sommarn. Funkar skitbra att komma igång på nuvarande FZR som faaan, men när jag lärt mig den i slutet av sommarn så skall ett byte ske! Twin lockar verkligen :)

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Masonit skrev:
Jag har hört att TLS ska vara kass i svängarna. Typ gungar och är allmänt ostabil. E kanske bakfjädringen då.

\Masonit

Jag hade inga problem med min -97á, men så är jag inte någon fantom på att köra heller. Chassiet räckte mer än väl för mig. Saknar den och hade jag råd med försäkringen så skulle jag aldrig sålt den.

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
TLS skrev:
Jag hade inga problem med min -97á, men så är jag inte någon fantom på att köra heller. Chassiet räckte mer än väl för mig. Saknar den och hade jag råd med försäkringen så skulle jag aldrig sålt den.

Tycker synd om dig som blev tvungen att sälja iväg TL'en pga av försäkringen. Det känns ju helt klart i plånboken, men det går ju att bara trafikförsäkra.

Själv kommer jag aldrig att sälja min lilla gumma. Om det, gud förbjude, blir så att dom chockar upp priserna på även trafiken så kommer jag att ställa av den och köpa något billigare substitut tills jag har råd att köra den igen (eller endast köra RS'en).

Dom kommer att få bända loss min TLS ur mina kalla döda fingrar innan jag släpper den!

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
ZpiX skrev:
Tycker synd om dig som blev tvungen att sälja iväg TL'en pga av försäkringen. Det känns ju helt klart i plånboken, men det går ju att bara trafikförsäkra.

Dom kommer att få bända loss min TLS ur mina kalla döda fingrar innan jag släpper den!

Jag kan bara hålla med, men nuvarande 2700 halvf/helår är svårslaget. Planen är väl att köpa en till TLS innan det är slut på fina exemplar. Jag ska bara hitta 50.000 som jag inte behöver. Det låter som mycket pengar men det är ju bara tre års försäkring.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept