Metal-inspiration?

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Henken skrev:
Sitter & vill ladda hem lite ny metal men det står still i skallen (what´s new) så jag behöver lite förslag.
Lyssnar mest på Sonata, Edguy (mindre & mindre), In Flames, Dream Evil,Lost Horizon, Nocturnal Rites, osv..Gärna lite mindre kända ..up & coming alså.

Angra. Avantasia. Children of Bodom. Dark Tranquillity. Demons & Wizards. Dismal Euphony. Meduza. Suidakra.

Lokala band:
Ablaze My Sorrow (gillar du äldre och mindre "popiga" In Flames bör du gilla dessa killarna), By Night, Dragonthrone & Fallen Angels

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Re: Boyaka

Henken skrev:
Såg Lost Horizon på Umefesten och jag vet inte om det berodde på ölen men satan så bra dem var!!
Vilken jävla röst den killen har...
Läste nån recension av deras album och kan bara hålla med han som skrev " när sångaren håller igång som mest får man akta sig så man inte spontanejakulerar"

Nu var det inte ordagrant så han skrev men nåt med spontanejakulerar var det iaf :p
Jo dom är inte dumma... basisten sitter i rummet jämte mig på jobbet så efter arbetstid brukar det dra igång...

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Re: Boyaka

Henken skrev:
Såg Lost Horizon på Umefesten och jag vet inte om det berodde på ölen men satan så bra dem var!!
Vilken jävla röst den killen har...
Läste nån recension av deras album och kan bara hålla med han som skrev " när sångaren håller igång som mest får man akta sig så man inte spontanejakulerar"

Nu var det inte ordagrant så han skrev men nåt med spontanejakulerar var det iaf :p

Den killen kan sjunga HÖGT och då menar jag inte i ljudstyrka.

Lyssna på Lost horizon - Highlander (The one)
så får ni upptäckat själva!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nog tycker jag väl att Europe kan kallas AOR även om det inte är ur-AOR. Fast egentligen är genreindelningar oväsäntliga.

Kings X är fö världens kanske mest underskattade band. Fyförinihelvete vad bra "Dogman" är. Det blir inte tyngre! Doug Pinnicks bas och Ty Tabors gitarr bildar en ton som är så fet så man kan ta på den....

Lost Horizon har fö gjort 2 skivor "Awakening the world" och "A flame to the ground beneath" just nu ser bandets framtid högst osäker ut med tanke på att huvudmannen har hoppat av. Wojtek Lisicki återfinnes numera bara i Luciferion vad jag vet.

Daniel Heiman har en grym pipa,en av de bättre där ute, men jag tycker det bandet är rätt slätstruket och anonymt. Överproducerade ljudbilder stör mig. De skulle haft mycket råare och kraftfullt ljud. Men för all del, jämfört med skit som Edguy,Sonata arctica och liknande så är de ruggigt bra. Föredrar ändå band som Brainstorm och Iced earth ur det som brukar kallas "power metal".

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Bengan skrev:
<snip>Bloodbath</snip>
Jag är förstummad! :eek: Detta band ÄR det bästa svenska band jag hört på mycket länge!

Dom kör en "gammal" Entombed-blandning som är helt perfekt! + att growlen (sången) är hörbar... :rolleyes: :tummenupp

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
JoS skrev:
Jag är förstummad! :eek: Detta band ÄR det bästa svenska band jag hört på mycket länge!

Dom kör en "gammal" Entombed-blandning som är helt perfekt! + att growlen (sången) är hörbar... :rolleyes: :tummenupp
hemsida med smakprov? låter ju som om dom skulle va kanon...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
JoS skrev:

Micke Åkerfeldt från Opeth va?

Det bandet är grymt coolt.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Måste säga att flertalet artister är helt främmande för mig men det kanske beror på att det enda och för mig det bästa inom hård rock är Iron Maiden så jag kan varmt rekomendera deras nya skiva "Dance of death" Värd att köpa :tummenupp

Bifogat

• dance of death.jpg
    dance of death.jpg
    15.1 KB · Visningar: 41

Henken

Guest
Firewind låter rätt sköna, fast verkar svåra att hitta igen.
Detsamma med Mystical Prophecy

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!!
Henken skrev:
Sitter & vill ladda hem lite ny metal men det står still i skallen (what´s new) så jag behöver lite förslag.
Lyssnar mest på Sonata, Edguy (mindre & mindre), In Flames, Dream Evil,Lost Horizon, Nocturnal Rites, osv..Gärna lite mindre kända ..up & coming alså.

Försöker hitta Royal Hunt men det är omöjligt :(
SLAYER!!!!! :Bugar :Bugar :tummenupp

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Nån här som har koll på att SPELA metal och inte bara LYSSNA?

Vad isf? Deep Purple ´n vanlig hårdrock klarar väl alla men typ Dream Theater, Meshuggah? Nån? :gnissla

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Henken skrev:
kommer till Umeåfesten om 2 veckor. Lär bli en hel del :öl och :rock vilket kanske resulterar i :zpy men det är :tummenupp

Vem behöver ord när det finns smileys?
Aaaaaaaaaah, så bra musik det är!! Lost Horizon. :bow
Hur fortsätter texten om tjackfabriken????verkade ju kul.

Henken

Guest
ktmjacke skrev:
Hur fortsätter texten om tjackfabriken????verkade ju kul.

Kristen tjackfabrik
Vi jobbar stenhårt dag och natt
Uti tjackfabriken
Vi sprider sjukdom, våld och död
Och säljer snö på fiken
Täta alibin och kristen täckmantel
Kilovis med heroin som kyrkan vaktar
I maskopi med gamla SS-generaler
Som sticker giftiga kanyler i analer!
Den kristna tjackfabriken puttrar på
Samhället vet ej vad som pågår!

Edit: http://come.to/kristetutseende

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
BlueNote skrev:
Nån här som har koll på att SPELA metal och inte bara LYSSNA?

Vad isf? Deep Purple ´n vanlig hårdrock klarar väl alla men typ Dream Theater, Meshuggah? Nån? :gnissla

Jag har väl hygglig koll iaf. Har lirat både bas och gitarr i ett flertal band och studioprojekt.

Lirar alla typer av rock/hårdrock, men föredrar 70-tals stuket. Folk kunde lira på den tiden...

Alla klarar inte Deep Purple, snarare ingen, lyssna på skivan California Jamming eller Made in Japan. Aldrig har fem så skickliga musiker spelat i samma band.....

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Chris Ash skrev:
Alla klarar inte Deep Purple, snarare ingen, lyssna på skivan California Jamming eller Made in Japan. Aldrig har fem så skickliga musiker spelat i samma band.....

Nog tror jag det kan varit bra. Men inte fan kan dom ta priset i skicklighet! Dom va ju i min skola och jamma, å visst är några utav dom jätteduktiga. Men grymmare finns det nog :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024