Metal-tråden

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Rätt av dig! När jag tänker efter är det nog två år sen dom spelade "new song" och i somras som dom lirade "other new song"... fast allt annat som ligger ute på nätet och kallas för "demo" är fejk.
Hade gärna gått på nåt gig om jag kommit ifrån jobbet. Rock Am Ring hade inte varit fel... Motörhead, In Flames, RATM, Opeth, Incubus, Bad Religion, Metallica osv... :yoparty

två år sen? ja, det kanske har gått så lång tid. inte fan är dom snabba i studion killarna :D
Jag ska gå på en spelning i i bergen, norge 16 juli, på en fästning ute vid kusten :) lyckligare kan jag knappast bli, även fast jag får skippa maiden i stockholm då..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
cepe killarna från UME spelar i GBG på lördag ju...

ska ni gå?

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Det verkar bli en fin Metal-höst!:)
Evergrey - Torn. Ett steg tillbaka till soundet från Inner Circle :tummenupp
Slipknot - Allhope Is Gone. Inte lik argt, men som sagt en del guldkorn.
The Haunted - Versus. Den här har jag inte lyssnat in mig klart på än, men deras utveckling av soundet fortsätter.
Dream Evil - Gold Medal In Metal. Humor från Göteborg... Klassisk hårdrock.:yoparty

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Slipknot - Allhope Is Gone. Inte lik argt, men som sagt en del goldkorn.

Tipsa gärna om dessa. Satte på skivan och bara lät den gå men de var inte ett låt jag kände att jag ville höra igen.. Lite synd då låtar som Eyel e ss & Liberate fortf. (så här 10 år senare) håller när man vill släppa loss lite :yoparty

Tog hem Volbeat igår men glömde ju att lyssna också :D

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Tipsa gärna om dessa...
Smaken är som baken, delad! :arsele
Bl.a. Psychosocial och Dead memories gillar jag.
Fast jag är gammal 70-talsrockare som snöat in på modernare sound, fast det ska fortfarande vara melodi för mig. :gammaligatansmilie

Solid snake

Guest
Kan väl ge lite tips jag med.

Lord belial - The black curse, black metal när den är som bäst, melodi blandat med rå black metal, fy fan vad bra den skivan är och jag rekommenderar den till alla som gillar black metal.

Elite - We own the mountains, låter lite som Dimmu när de var bra emellanåt, blandat med lite Immortal och en hel del annat, rekommenderar också denna till alla som gillar black metal.

Amon amarth - Twilight of the endless ocean, ja vad ska man säga om den? Bra som vanligt.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Amon amarth - Twilight of the endless ocean, ja vad ska man säga om den? Bra som vanligt.

Nu tror jag minsann att Snejken har fultankat igen. Amon Amarths nya platta heter 'Twilight of the Thunder God', jag tror du får börja köpa skivor. :tungan

Kan varmt rekommendera följande:

October Falls - The Womb of Primordial Nature. Grymt skön melodisk folkblackmetal, mycket akustiskt, mycket melankoliskt, mycket bra! :tummenupp

Sanctrum - In Harm's Way. Sveriges nya thrashkungar. Läskigt aggressiv och bra skiva i stil med gamla The Haunted.

Moonsorrows nya 1 h 8 min EP ska visst vara sjukt bra också, har inte fått hem den än dock...

Och så håller ju vikinghjältarna Thyrfing på med en ny platta, kolla http://www.thyrfing.com för två samples, låter skitbra!

coffe_aberg

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSX750F -97
Som alla vet släpps Death Magnetic den 12:e. En fransk skivaffär släppte den igår av någon outgrundlig anledning, vilket som alla förstår betyder att den finns tillgänglig på olaglig väg.

Nu är det högst omoraliskt så jag avråder givetvis alla från att ladda hem den. Det var därför jag startade den här tråden, så att ingen ska känna sig lockad att stjäla musiken. Så lyssna på mig ungdomar, stay in school!

Själv så fick jag precis reda på detta underbara faktum, men har föreläsning om en halvtimme så jag hinner inte lyssna igenom den!!!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Smaken är som baken, delad! :arsele
Bl.a. Psychosocial och Dead memories gillar jag.
Fast jag är gammal 70-talsrockare som snöat in på modernare sound, fast det ska fortfarande vara melodi för mig. :gammaligatansmilie

Jupp, nya slipknotplattans "Psychosocial" fick äran att hänga med i elljusspårs-mp3-spelaren, det är få låtar förunnat. :yoparty

Men i övrigt var det lite halvmesigt och oinspirerat sound på skivan.

/J

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Förstår inte varför folk pratar om slipade knutar hela tiden. Vem vill ha slipade knutar egentligen? Värdelöst. I en Metal tråd dessutom, fy fy.

MEN, är det någon som vet vars man kan få tag på Dissection - Storm Of The Lights Bane skivan? Letat som ett tok, hittade nåt på cdon.com men det var ingen information.

)tippsar om bloodbaths nya album, då det släpps lr om de kanske redan släppts, lär vara grymt(

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
[YOUTUBE-ID]tuSzLBzc2NE[/YOUTUBE-ID]

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
aaah! hur har jag kunnat missa denna tråd?! Det här är ju min hemmaplan!:confused::huvet

Metallica i mars någon då?:)
Sen såg jag i första sidan av denna tråd att någon pratade om chimaira, bra band gillar deras gamla grejer från pass out of existens skivan, men deras nya grejer är helt ok också! Sen är det någon som hört svenska-folkmetalbandet Falconer? Lyssna gärna på The clarion call om ni har möjlighet!

Bra skit!:yoparty

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
aaah! hur har jag kunnat missa denna tråd?! Det här är ju min hemmaplan!:confused::huvet

Sen såg jag i första sidan av denna tråd att någon pratade om chimaira, bra band gillar deras gamla grejer från pass out of existens skivan, men deras nya grejer är helt ok också! Sen är det någon som hört svenska-folkmetalbandet Falconer? Lyssna gärna på The clarion call om ni har möjlighet!

Bra skit!:yoparty

Har första & Chapters From A Vale Forlorn men har nog inte hört den där. F.ö. gäller Priest live i februari. Går inte att missa! Vill även passa på & rekommendera Seventh Wonder för er som inte hört dem. Senaste plattan "Mercy falls" är en milstolpe! :yoparty

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Har första & Chapters From A Vale Forlorn men har nog inte hört den där. F.ö. gäller Priest live i februari. Går inte att missa! Vill även passa på & rekommendera Seventh Wonder för er som inte hört dem. Senaste plattan "Mercy falls" är en milstolpe! :yoparty

Ok, jo den är nice den skivan:) jag såg lite av judas priest på en festival i sommras, det var faktiskt tyvärr inte så mycket att hänga i granen.. sångaren(vars namn ja vet men som jag jämt glömmer) såg helt borta ut och sjöng dåligt. Men får ta och kolla upp Seveth Wonder! Thank god for spotify!:D

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*

Ska dit bägge kvällarna, sittplats på lördag och ståplats på söndag. Sen blir det en sväng till Oslo och Spektrum i sommar också :yoparty

tippsar om bloodbaths nya album, då det släpps lr om de kanske redan släppts, lär vara grymt(

Den är ruggigt bra helt klart, dom blir om möjligt bara bättre och bättre. Lyssnat en hel del på den på senaste. Vore kul o se dem live nån gång.

Nån annan som ska på Bodom och Cannibal Corpse i slutet av Feb?

I övrigt kan jag väl tipsa om Lamb of Gods nya för dom som gillar dem. Inte lyssnat så mycket ännu dock, så kan inte ge nån åsikt, men visst känner man igen soundet.

Rock on!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...