Metal-tråden

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Morgue skrev:
2265377 Meshuggah äger, inget tvivel om saken. MEN, tunggung finns det gott om hos Crowbar (grabbarna är ju otvivelaktigt tyngre än Meshuggah i kroppsmassa i alla fall... :3freak ) så frågan kvarstår. Någon som hört de senare plattorna och vågar sig på en recension? Annars för dig som gillar Meshuggah kan ju Chimaira vara ett hett tips om du inte redan hört och sågat, Severed och Dead Inside t. ex är inte direkt "easy listening", ens jämför med de judiska tokarna (för er som inte fattar betyder Mehsuggah idiot/tok på Jiddish).
nej inte hört men ska kolla in
Meshuggah betyder också att löpa amok eller flippa ur.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Neanderthalaren skrev:
lite random? :)
Morbid, störtlöjligt ju :tungan
Cannibal, nej tack
Nile, *grovlar* jag e snabbare än dig :lol
Nile, mja, hellre Necrophagist
Celtic, :lol :lol
Amon, helt ok
Satyricon, mjae hihi
Darkthrone, men fan grabbar, stäm ner lite va

Vi har klart olika uppfattning om vad som är tungt iaf,
men som jag skrev, all respekt för andras tycke.

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
R2 skrev:
Jag sade aldrig att de var tyngre, bara bättre :tomten
Men det är inget objektivt såklart. Bara för att ett band är epokgörande inom ett område innebär det inte att alla tycker om det.

Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Nursey skrev:
2205440 Såg just en Pantera video på TV men fick inte titta klart (satt med nonfaithfuls..som inte uppskattade ljudet :rolleyes:). Gillade den skarpt. Väldigt basig låt och i videon så ser man gitarrens och basens strängar riktigt nära (såg bara en snutt)..hjälp..vilken låt?

Ursäkta beskrivningen.. :gnissla

Du måste mena I'm Broken från albumet Far Beyond Driven.

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
R2 skrev:
2265479 lite random? :)
Morbid, störtlöjligt ju :tungan
Cannibal, nej tack
Nile, *grovlar* jag e snabbare än dig :lol
Nile, mja, hellre Necrophagist
Celtic, :lol :lol
Amon, helt ok
Satyricon, mjae hihi
Darkthrone, men fan grabbar, stäm ner lite va

Dying Fetus - Epidemic of hate

relativt tung med ett riktigt skönt gung.....

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Här om dagen råkade jag snubbla över ett album från ett för mig tidigare okänt band, Treblinka. Ett svenskt band som var aktivit under slutet av 80-talet. Dom har ett riktigt grymt och elakt sound på gitarrerna.

Är det någon som har något tips på musik som har ett liknande sound?
Skulle gärna vilja se lite bilder på bandet om någon har det på lager.

treblinka4.jpg

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Nursey skrev:
2267141 Tack skall kolla om det var den :)
Det är den, kommer ihåg att jag gillade videon, coolt att se strängarna röra sig. Verkar vara någon liten typ "strobeeffekt" på kameran som gör att man ser svängningarna bättre. Note to self - gräv fram Far beyond driven, alltför länge sedan sist.

Nursey skrev:
2264538 Om ni inte sett den redan så kolla in Meshuggah the movie..blir på gott humör bara av att tänka på den :D :yoparty
Kollade in den igår. Tror att grabbarna fått smurfpiller i sina Heineken...? Kul att se att fyllesvullet nu fått ett officiellt ansikte inom musiken, satan vad han lasta in krubb... Någon som lyckats tolka vad han säger...?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
acura skrev:
2269516 Här om dagen råkade jag snubbla över ett album från ett för mig tidigare okänt band, Treblinka. Ett svenskt band som var aktivit under slutet av 80-talet. Dom har ett riktigt grymt och elakt sound på gitarrerna.

Är det någon som har något tips på musik som har ett liknande sound?
Skulle gärna vilja se lite bilder på bandet om någon har det på lager.

treblinka4.jpg

Treblinka är lite kult för att de en gång i tiden hade en numera känd svensk metalprofil i bandet. Jag kan inte komma ihåg just nu om det var Therions Christofer Johnsson eller Johan Edlund i Tiamat.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Johan Edlund är det. Sedan ska Nicke Andersson ha spelat i bandet också, spelar ju The Hellacopters nu mera.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Morgue skrev:
Kollade in den igår. Tror att grabbarna fått smurfpiller i sina Heineken...? Kul att se att fyllesvullet nu fått ett officiellt ansikte inom musiken, satan vad han lasta in krubb... Någon som lyckats tolka vad han säger...?

Hahaha kuuul. Här är min fria tolkning av Jens geggfest :yoparty

"Eat, eat in America....mmmmwwhaaahh...dont have anything to eat...(ohörbart slafsgeggaklafsklafs)...HÄR har vi MAT..de ä gott..slafs..de de e strips...ingen sån här..(hör inte vad han säger men tror han säger Jens) geggaslafs.."

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Meshuggah gör sig rätt bra live också. Mycket... intressant... upplevelse... :hihi
(Lite kuriosa att jag även lyckades tackla omkull Evergreys ganska bastanta sångare i moshen).

Nya Satyricon hörde jag lite av på jobbet idag, P3 Rock, och det lät riktigt schysst. Nån som kan recensera vidare lite på det?
Nu ska jag bli old school i alla fall, länge sen jag lyssnade på 'Dark Medieval Times'...

Morgue

Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Vilken skandal!

Morgue skrev:
2270712 Det är den

Man borde ju fan skämmas... Men jag kände någonstans i mitt gamla metallhjärta att något var galet, grävde fram Far Beyond idag och mycket riktig. 5 minutes alone var det, inte I´m broken. Ber ödmjukast om nåd från metallgudarna för detta beklagliga missfoster... örhm förlåt, missförstånd och lägger en länk till RÄTT video. Tyvärr lite kackigt ljud... sorry. *skäms*

http://www.youtube.com/watch?v=qshXOioiT7g&search=pantera + 5 minutes

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Morgue skrev:
2281819 Man borde ju fan skämmas... Men jag kände någonstans i mitt gamla metallhjärta att något var galet, grävde fram Far Beyond idag och mycket riktig. 5 minutes alone var det, inte I´m broken. Ber ödmjukast om nåd från metallgudarna för detta beklagliga missfoster... örhm förlåt, missförstånd och lägger en länk till RÄTT video. Tyvärr lite kackigt ljud... sorry. *skäms*

http://www.youtube.com/watch?v=qshXOioiT7g&search=pantera + 5 minutes

Jaaaaaaa..det var den jag såg :D Tack Morgue :yoparty
Fast jag blev jäkligt förtjust i "I'm Broken" in the process..har suttit hemma och tränat på att flänga med manen i morse. Jag suger :4skrika !! Vill få till det snygga Meshuggah skaket med kalufsen hähä :Bugar Fredrik T är BÄST på det :rock

Morgue

Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Nursey skrev:
2283226 har suttit hemma och tränat på att flänga med manen i morse. Jag suger :4skrika !! Vill få till det snygga Meshuggah skaket med kalufsen hähä :Bugar Fredrik T är BÄST på det :rock

Behövs inget hår för att banga (bara nackmuskler av stål :hihi ), har fått komplimanger för mitt bang med 1 mm "kalufs", hihi... Såg "onehitwondret" Slapdash på Williams för hundra år sedan och då röjde jag så sångaren (kommer inte ihåg vad han heter) kom fram och tackade och pratade efteråt. Provade att spara till långt hår, men blev mobbad av polarna, de sa att min pagefrilla fick mig att se ut som en våt boarder collie... Så jag gav upp och har kört med maskin sedan dess, billigt och praktiskt :hihi

By the way bangar ju Phil Anselmo rätt bra utan hår...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Morgue skrev:
2283249 Behövs inget hår för att banga (bara nackmuskler av stål :hihi ), har fått komplimanger för mitt bang med 1 mm "kalufs", hihi... Såg "onehitwondret" Slapdash på Williams för hundra år sedan och då röjde jag så sångaren (kommer inte ihåg vad han heter) kom fram och tackade och pratade efteråt. Provade att spara till långt hår, men blev mobbad av polarna, de sa att min pagefrilla fick mig att se ut som en våt boarder collie... Så jag gav upp och har kört med maskin sedan dess, billigt och praktiskt :hihi

By the way bangar ju Phil Anselmo rätt bra utan hår...
Jo men jag måste ju få till rätt nackstuk ;)
/Nursey med nackspärr

PS: att jag sedan HAR samma frilla som Joey Tempest HADE way back when är en annan sak ;)

Last edited by a moderator:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...